Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser

Startet av Seigmann, fredag 01. mars 2019, klokken 00:05

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 07:44
Er det ingen hw forskjell burde jo det være mulig å få FSD for ett tillegg på inventory?

Det går fint. Jeg fikk kjøpt FSD dagen før jeg hentet bilen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stikkkontakt

Tesladollaren er utrolige 7,64 dersom man kjøper SP100DL.
Det er fordi, ifølge designstudio, at L er inkludert i P i Norge, men ikke i USA. I USA koster L 15.000$.
Det er nesten usannsynlig at dette stemmer.

OlaM

AP uten FSD til 25 000 ligner jo på det andre produsenter tilbyr, der må du gjerne ha en eller annen teknikkpakke for å få ACC. Tror endel som avsto på 40k vil slå til nå.

817 920 for en S100D med metallic lakk og AP uten FSD, 476 720 for tilsvarende Model 3 LR, vinterdekk eksludert. Tenner et lys for de som har sin 100D liggende ute til 900.

edit: Jeg misforsto dobbelt, trodde det var 25 for AP + 41 for FSD. Men det er 25 for AP eller 41 for begge. M.a.o. samme som før, bare at de har lagt til en medium porsjon.
'21 3LR

Joachim@sancon.no

Sitat fra: OlaM på fredag 01. mars 2019, klokken 09:46
AP uten FSD til 25 000 ligner jo på det andre produsenter tilbyr, der må du gjerne ha en eller annen teknikkpakke for å få ACC. Tror endel som avsto på 40k vil slå til nå.

817 920 for en S100D med metallic lakk og AP uten FSD, 476 720 for tilsvarende Model 3 LR, vinterdekk eksludert. Tenner et lys for de som har sin 100D liggende ute til 900.

edit: Jeg misforsto, trodde det var 25 for AP + 41 for FSD. Men det er 25 for AP eller 41 for begge. M.a.o. samme som før, bare at de har lagt til en medium porsjon.

Slik jeg tolker det er det 25 for ap og 42 for FSD. Prisen går ihvertfall opp fra 743 til 810 om man trykker på FSD.

kirky

Ja må ha den første for å få kjøpt FSD, men inngangen til Autopilot er jo langt enklere å svelge :)
2019 Long Range S, HW3, CCS.

OlaM

Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 10:44
Sitat fra: OlaM på fredag 01. mars 2019, klokken 09:46
AP uten FSD til 25 000 ligner jo på det andre produsenter tilbyr, der må du gjerne ha en eller annen teknikkpakke for å få ACC. Tror endel som avsto på 40k vil slå til nå.

817 920 for en S100D med metallic lakk og AP uten FSD, 476 720 for tilsvarende Model 3 LR, vinterdekk eksludert. Tenner et lys for de som har sin 100D liggende ute til 900.

edit: Jeg misforsto, trodde det var 25 for AP + 41 for FSD. Men det er 25 for AP eller 41 for begge. M.a.o. samme som før, bare at de har lagt til en medium porsjon.

Slik jeg tolker det er det 25 for ap og 42 for FSD. Prisen går ihvertfall opp fra 743 til 810 om man trykker på FSD.

Du har helt rett, jeg surret i konfiguratoren.
'21 3LR

SoftwareGeek

Upassende inlegg slettet. Bruker utestengt inntil videre. Ønskes velkommen tilbake dersom han vil bidra med konstruktive inlegg.

Lars
Forum admin

Joachim@sancon.no

Sitat fra: kirky på fredag 01. mars 2019, klokken 10:47
Ja må ha den første for å få kjøpt FSD, men inngangen til Autopilot er jo langt enklere å svelge :)

Men er ikke Nye AP enklere en gamle AP? Har du fremdeles selvstyring? Eller er det kun ACC nå?


OlaM

Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 11:25
Sitat fra: kirky på fredag 01. mars 2019, klokken 10:47
Ja må ha den første for å få kjøpt FSD, men inngangen til Autopilot er jo langt enklere å svelge :)

Men er ikke Nye AP enklere en gamle AP? Har du fremdeles selvstyring? Eller er det kun ACC nå?

Nye AP er Autosteer, autobrake og ACC. Fin illustrasjon i denne posten: https://elbilforum.no/index.php?topic=44646.msg772997#msg772997
'21 3LR

kirky

Tror du må drikke litt mindre om morgenen før du hiver det over tastaturet.

Sitat fra: SoftwareGeek på fredag 01. mars 2019, klokken 11:12
Ganske rått å se hvordan tesla-eiere blir tatt hardt bak. Ikke det samme å være tesla eier nå som model 3 koster mindre enn en godt utstyrt golf. Tesla nedgradert fra premium cruise til danskebåten. Det blir en gjeng med brautende model3 eiere på superladere fremover. De som pruter på pølse først og skal ha gratis tilbehør etterpå.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

moderator 2

Sitat fra: SoftwareGeek på fredag 01. mars 2019, klokken 11:12
... Det blir en gjeng med brautende model3 eiere på superladere fremover.....

Bedre med brautende model3 eiere på superladere, enn troll på forumet!

"Og så sprang Forum admin på trollet og stakk ut øynene på ham, slo i stykker både marg og ben, og stanget ham utfor fossen. Så kjørte han over til SC-en og hurtigladet".

Og snipp snapp snute, så er det eventyret ute.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

oyvind86

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 01. mars 2019, klokken 09:03
Tesladollaren er utrolige 7,64 dersom man kjøper SP100DL.
Det er fordi, ifølge designstudio, at L er inkludert i P i Norge, men ikke i USA. I USA koster L 15.000$.
Det er nesten usannsynlig at dette stemmer.

Ja, dette virker merkelig. Innstegsmodellen i USA med Ludicrous Performance koster $ 114 000, mens i Norge 887.420,- En differanse på rundt NOK 100 000,-

Stikkkontakt

Sitat fra: oyvind86 på fredag 01. mars 2019, klokken 12:22
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 01. mars 2019, klokken 09:03
Tesladollaren er utrolige 7,64 dersom man kjøper SP100DL.
Det er fordi, ifølge designstudio, at L er inkludert i P i Norge, men ikke i USA. I USA koster L 15.000$.
Det er nesten usannsynlig at dette stemmer.

Ja, dette virker merkelig. Innstegsmodellen i USA med Ludicrous Performance koster $ 114 000, mens i Norge 887.420,- En differanse på rundt NOK 100 000,-

Det går igjen i flere europeiske land at Ludicrous er inkludert. Virker merkelig at man prøver å melke amerikanerne for noe som er gratis i andre land. Prisdifferansen mellom LR og P er jo konsekvent i alle markeder.

OhmPaPa

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 01. mars 2019, klokken 12:26
Det går igjen i flere europeiske land at Ludicrous er inkludert. Virker merkelig at man prøver å melke amerikanerne for noe som er gratis i andre land. Prisdifferansen mellom LR og P er jo konsekvent i alle markeder.

Standard blåruss-logikk det. Melke hjemmemarkedet mens man sukrer tilbudet i andre markeder. Samme som når f.eks. Telenor sitt mobilabonnement er mye dyrere i Norge enn i Sverige.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA