Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser

Startet av Seigmann, fredag 01. mars 2019, klokken 00:05

« forrige - neste »

Seigmann

Spennende å følge med på amerikanske nettsider..

Elbil fundamentalist

Model S Standard range 520km NEDC 734.000kr. 0-100 4,4 maks 225kmt
Model S Longe range 632km NEDC 771.000kr. 0-100 4,3 maks 250kmt
Model S PDL range 613km NEDC 878.100kr. 0-100 2,6 maks 250kmt

Model X Longe range 565km NEDC 818.000kr. 0-100 4,9 maks 250kmt
Model X PDL range 542km NEDC 924.500kr. 0-100 3,0 maks 250kmt

Den store nyheten er at 35.000$ M3 er lansert i USA, ikke lansert i Norge
Bakhjulsdrift Long range gjeninnført i USA, men ikke lansert i Norge.
Model 3D Long range 560km NEDC 429.800kr. 0-100 4,7 maks 233kmt
Model 3 PDL range 530km NEDC 521.000kr. 0-100 3,4 maks 261kmt
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

kirky

Ser endel endringer, nye priser og modeller mener jeg, men usikker på førprisen hva den var, se vedlegg.

Autopilot koster nå rundt 25000kr bare mente jeg.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

SoftwareGeek

Prisen er satt ned med ca 30.000 på Long Range (100D). "Autopilot" er blitt forenklet og man må ha "FSD" i tillegg for å få summon, autopark m.m

Den største nyheten er at P100D, nå "Ludicrous Performance" er satt ned med over 200.000 kr.

kirky

Hm kun 37.000 opp til 100D fra standard range, som er lite. Standard range med 520 NEDC er jo 82% av 632 på Long Range, dvs er standard range 82kwh - er det sånn det var i USA nå?

Hva kostet 75D før den forsvant? og "AP" var mye dyrere da, selv om den har mere muligens. Hvordan skal de skille på de featurene i firmwares framover. EAP har jo Summon - som du nå må ha FSD nå for... Rotete.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Stikkkontakt

Sitat fra: SoftwareGeek på fredag 01. mars 2019, klokken 00:38

Den største nyheten er at P100D, nå "Ludicrous Performance" er satt ned med over 200.000 kr.

Var ikke P-utgavene fullspekka før i motsetning til nå? X kommer for øvrig bare som 100kWh og P.

SoftwareGeek

Premium-tilkobling (1år inkludert). Er det samme som før? Eller betyr det at man må begynne å betale for internetten eller benytte mobiltelefonen som wifi hotspot når 1 år er gått?

SoftwareGeek

Gammel innstegspris (TMS75D) var på 647.420 kr inkl. vinterdekk i August 2018 ser jeg på archive.org. Innstegsprisen nå (TMS Standard Range) er på 768.520 kr inkl vinterdekk.

SoftwareGeek

I morgen er vel prisen halvvert. Er som mobiltelefoner dette, om 6 mnd er bilen utrangert.

Elbil fundamentalist

Sitat fra: kirky på fredag 01. mars 2019, klokken 00:46
Hm kun 37.000 opp til 100D fra standard range, som er lite. Standard range med 520 NEDC er jo 82% av 632 på Long Range, dvs er standard range 82kwh - er det sånn det var i USA nå?

Hva kostet 75D før den forsvant? og "AP" var mye dyrere da, selv om den har mere muligens. Hvordan skal de skille på de featurene i firmwares framover. EAP har jo Summon - som du nå må ha FSD nå for... Rotete.
Jeg gav ca 780' for min S75D m/alt inkl vinterdekk og referral rabatt (unntatt FSD) levert Des 2017
NÅ er jeg glad jeg ikke kjøpte 100D som tilsvarende på den tiden kostet ca 940'
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

SoftwareGeek

De som kjøpte fullspekket P100D for litt siden, de har fått et armeringsjern tredd opp i rassen av Musk.

Litt mindre idealisme, kunne det blitt lønnsom butikk for Musk.

kirky

Hvordan skulle de løst senking av prisene da? advart på forhånd? da ville jo ingen kjøpt mens de ventet, samt at det er jo "forretningshemmeligheter". De som er i bestillingsfasen får sikkert noe deal.

Folk blir sure uansett, hadde de økt prisene ville kundene neppe at det skulle hatt tilbakevirkende kraft, ergo samme med senking.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Pallesnekkern

Priskuttet på S100DL er virkelig stort. Ca 200.000,- eller der omkring. Husker ikke helt hva det var før.

streken

Jeg forstår at mange som allerede har kjøpt kanskje blir skuffet, spesielt de som har kjøpt S og X 100D og Performance. Der er det faktisk en ganske grei reduksjon i pris mot da jeg handlet selv høsten 2017.

Men når jeg tar utgangspunkt i min S75D (metallic, krem, premium, ap2.5, fsd, vinterdekk og soltak som jeg faktisk bruker) og spesifiserer den nye modellen identisk (med 30km høyere NEDC-rekkevidde), så ser jeg at den nå ville ha kostet nær 80.000kr mer nå enn det jeg ga... For ikke å glemme den gunstige finansieringen.
Ergo ville jeg trolig ikke ha kunnet ta meg råd til den og fortsatt summet rundt i en feilbelemret 2017 BMW i3 94Ah FC.
Så jeg lever greit med litt treigere lading, 3 mil kortere rekkevidde på den dagen min klarer 49 mil og litt treigere menyer på skjermen.

Det jeg synes er kult er at M3 nå er i ferd med å bli tilgjengelig for langt flere!  :+1: Tesla til folket!
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Joachim@sancon.no

Noen som vet om det det blir endringer i ap hardware på nye TMS SR mot de siste 75d?

Jeg vet at jeg fint klarer meg med en 75d, men jeg vil gjerne ha FSD. Er jo masse inventory på kampanje rente også vil jeg ha takluke. :)

Er det ingen hw forskjell burde jo det være mulig å få FSD for ett tillegg på inventory?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA