Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Store endringer for Autopilot, EAP og FSD

Startet av Handyman, torsdag 28. februar 2019, klokken 23:18

« forrige - neste »

Mippen

Er det noen som har fått penger igjen som har bestilt full pakke med autopilot og selvkjøring? Jeg har bestilt, og selv om grunnprisen på bilen har blitt billigere har også pakken blitt dyrere. Nå kan man velge om man bare vil ha autopilot og selvkjøring. Med full pakke og ny pris ender bil prisen på samme som før, men kutter man ut selvkjøring sparer jeg 41.800 kroner i forhold til min bil. Skal hente ut til uken og må vite hva jeg skal gjøre. 
Fremtiden er elektrisk.

HCO

Før denne endringen var det mange her som forfektet at det var nærmest meningsløst å ha en Tesla uten EAP, og at vi som valgte bort dette antakelig ikke har råd til bilen ettersom vi valgte å ikke bruke 40.000 kroner ekstra på det.

Nå er omkvedet at (gratis) oppgradering fra EAP til FSD har så lav verdi at man heller vil ta belastningen (for seg selv og Tesla) ved å tilbakelevere bilen for å spare 40.000.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Reflektor

Skulle ikke forundre meg om det kommer noen kontraendringer innen nær fremtid. Lurer på om ikke Tesla har tabbet seg litt ut med den nye prisinga.

fnatiC

Fikk sms nå.

Vi har oppgradert din Model 3 med Full Self driving Capability. Dette inkluderer funskjonene; Naviger på Autopilot, Autoparkering, Automatisk filskifte, Autopark og Summon. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad.   For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Magnus Hansen

Sitat fra: Reflektor på fredag 01. mars 2019, klokken 13:51
Skulle ikke forundre meg om det kommer noen kontraendringer innen nær fremtid. Lurer på om ikke Tesla har tabbet seg litt ut med den nye prisinga.

Tesla tenker nok at de fleste blir fornøyd med å få mer inkludert i prisen. Man har tross alt vært komfortabel med å betale x kroner for bilen når man bestilte. Sånn sett ingen som har blitt dårlig behandlet. Selvfølgelig gitt at de som bestilte FSD offmenu blir refundert

Fornybarbil

Såvidt jeg har forstått betinger disse funksjonene HW3 - og jeg får det da oppgradert når den tid kommer.

Dette er flott for min del, siden jeg ønsket meg FSD men ikke ville ta meg råd til det.

bno

#96
Sitat fra: fnatiC på fredag 01. mars 2019, klokken 13:53
Fikk sms nå.

Vi har oppgradert din Model 3 med Full Self driving Capability. Dette inkluderer funskjonene; Naviger på Autopilot, Autoparkering, Automatisk filskifte, Autopark og Summon. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad.   For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.
Fikk akkurat samme SMS. Steike ble veldig glad for det....og er jeg kjempefornøyd med og det er bare enda større glede å se frem til når jeg den 12.3 mottar denne. Har ønsket meg FSD, men fikk meg ikke nå til å gjør det. Kan ikke bli mer fornøyd. Snakker om flaks...

Vesel

Dere som har fått SMS om oppgradering av EAP til FSD, kommer dette fram på Tesla-kontoen deres? Er noe dokumenter og en "Vis designdetaljer"-link der.

Igjennom kjøpsprosessen har jeg fått et par mails, men aldri noen SMS fra Tesla.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

erikkr

Sitat fra: Vesel på fredag 01. mars 2019, klokken 14:05
Dere som har fått SMS om oppgradering av EAP til FSD, kommer dette fram på Tesla-kontoen deres? Er noe dokumenter og en "Vis designdetaljer"-link der.

Igjennom kjøpsprosessen har jeg fått et par mails, men aldri noen SMS fra Tesla.

Autowinder

FSD er ikke mye verdt om ikke HW3 blir byttet ut, og det sier SMS ikke noe om.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Fornybarbil

Det er vel de to siste punktene på denne listen som krever HW3, og også det Elon Musk sier skal komme senere i 2019.

ok67

Ja, og dei to punkta er ikkje med i SMSen. SMSen inneheld så langt eg ser berre det som alt låg inne i EAP frå før....
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

GOS

Sitat fra: najtrox på fredag 01. mars 2019, klokken 10:59
Ser det er mye forvirring rundt omkring, inkludert meg selv. Mange av oss har vel eap og får da fsd. Er dette inkl hw3 upgrade er dette en god deal syns jeg. Hva tenker andre med eap?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Jeg tenker også som deg. Om vi som fikk bilen for en god uke siden og opp til i går/i dag kommer dårligere ut enn de kommende utleveringer når vi alle mer eller mindre har bestilt samtidig, samt at utlevering er ligg preget av tilfeldigheter, så er det rart.

Men, må faktisk innrømme at jeg blir litt forbannet/snurt dersom ikke noe skjer. Når jeg fikk S'en i juni 2014 så gikk det 2 måneder før Autopilot og 4wd kom. Håpte å unngå å være like uheldig denne gang, men er gjerne født med slik uflaks.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

C_B_

Sitat fra: GOS på fredag 01. mars 2019, klokken 14:45
Sitat fra: najtrox på fredag 01. mars 2019, klokken 10:59
Ser det er mye forvirring rundt omkring, inkludert meg selv. Mange av oss har vel eap og får da fsd. Er dette inkl hw3 upgrade er dette en god deal syns jeg. Hva tenker andre med eap?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Jeg tenker også som deg. Om vi som fikk bilen for en god uke siden og opp til i går/i dag kommer dårligere ut enn de kommende utleveringer når vi alle mer eller mindre har bestilt samtidig, samt at utlevering er ligg preget av tilfeldigheter, så er det rart.

Men, må faktisk innrømme at jeg blir litt forbannet/snurt dersom ikke noe skjer. Når jeg fikk S'en i juni 2014 så gikk det 2 måneder før Autopilot og 4wd kom. Håpte å unngå å være like uheldig denne gang, men er gjerne født med slik uflaks.

Han selgeren jeg snakket med nettopp sa at Hw3 upgrade fulgte med FSD som vi med tidl. EAP fikk i dag. Jeg spurte om han var helt sikker og han sa at det var i hvert fall det han hadde fått beskjed om der.
("don't kill the messenger")



Mippen

#104
Sitat fra: fnatiC på fredag 01. mars 2019, klokken 13:53
Fikk sms nå.

Vi har oppgradert din Model 3 med Full Self driving Capability. Dette inkluderer funskjonene; Naviger på Autopilot, Autoparkering, Automatisk filskifte, Autopark og Summon. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad.   For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Hva hadde du bestilt? Hadde du bestilt uten autopilot? Er ikke full self driving capability det samme som pakken som nå koster 41.800, som ikke bare er ACC og automatisk filholder?

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA