Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Store endringer for Autopilot, EAP og FSD

Startet av Handyman, torsdag 28. februar 2019, klokken 23:18

« forrige - neste »

hkaspenberg

Sitat fra: My2cents på fredag 01. mars 2019, klokken 06:31
Skal hente LR AWD med EAP neste uke (betalt også) - skal jeg kansellere nå da eller og kjøpe på nytt med alt?
Ditto, men uten AP. Hva skjer nå? Jeg kan levere tilbake bilen og legge inn ny bestilling og spare rundt 30k. Hvis alle gjør det vil det skape masse styr for Selskapet, så jeg tror de av rent logistiske grunner kommer til å refundere mellomlegget eller tilby EAP. Vi får se.
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

jorgror

Hvis en ser på totalpris så ser det ut som følgende kommer til å skje med bestilte/leverte Model 3:

Ikke AP -> AP
EAP -> FSD
FSD -> Refundert 25100 kr



Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Magnus Hansen

Sitat fra: jorgror på fredag 01. mars 2019, klokken 07:02
Hvis en ser på totalpris så ser det ut som følgende kommer til å skje med bestilte/leverte Model 3:

Ikke AP -> AP
EAP -> FSD
FSD -> Refundert 25100 kr



Sent from my iPad using Tapatalk

Godt observert. Spørsmålet er om de åpner opp for å refundere de som ikke er interessert i oppgradering. Eller om de må kansellere

Inop

Har en bestilling inne med "oppgradert autopilot" og nå er forvirringen er total :)

Er det slik det var før de endret prisstrukturen?
- AP - inkludert i prisen - egentlig ikke AP i det hele tatt, ikke en gang adaptive cruise - mest en sikkerhetspakke med autobrems og noe greier.
- EAP - "oppgradert autopilot" i konfigratoren. Adaptive cruise, selvstyring, summon, auto park, dash cam(?)
- FSD - denne ligger ikke i konfiguratoren så vidt jeg kan se og er da tilgang til ny funksjonalitet som gjør bilen enda mer selvkjørende en vakker dag?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Jeppe

Eg la pluttselig merke til ein ting i konfiguratoren. Prisen for FSD er igrunn prikk lik som før (for oss som allerede hadde ringt inn for å legge til FSD). Når ein kryssar av i boksen for full selvkjøring 41.800,- så kryssar den automatisk OGSÅ boksen for Autopilot 25.100,-
Som gjer prisen for FSD til 66.900 kroner

Det går ikkje an å betale bare 41.800 for noko som helst. Litt misvisande, men bilen min er fortsatt 34.000kr billigare enn i går så eg skal ikkje klage.  :D

Inop

Blir vel en liten telefonstorm hos Tesla i dag tenker jeg... Bare å fyre opp kaffetrakteren hvis du jobber med salg der :D
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

bno

Sitat fra: Balrog på fredag 01. mars 2019, klokken 01:50
Aha, takk for oppklaringen, Handyman. Automatic driving on city streets tviler jeg på om jeg tør å bruke. Skilt og trafikklysgjenkjenning hadde unektelig vært meget kjekt å ha. Med autopiloten på er det jo ganske mye lettere å få med seg både trafikklys og skilt, men likevel..

Blir spennende å se hva Tesla får til. Elon Musk har hittil levert mer som svar på bønner fra sine troende enn både jesus, ali baba, mohammed, buddha, shingalinga, frøya, hugin og munin og hva de nå heter til sammen. Jeg er meget godt fornøyd med Model 3 så jeg klarer ikke helt å delta i hylekoret av folk som skal avbestille for å spare noen tusenlapper og utelate noe funksjonalitet.

Som Model S-eier må jeg spille inn her at Tesla har vært helt USEDVANLIG flinke til å levere softwareoppgraderinger så vår model S er i dag langt mer avansert og langt bedre enn i 2013. Slikt har jeg ikke opplevd hos andre bil-leverandører, tvert i mot.

Det er ikke så lenge siden jeg kjøpte Samsung Galaxy Note 9. Klart det er litt surt å se at jeg kunne ha ventet noen måneder og fått 10ern, men sånn er det. Skal man vente til en bilmodell er på sitt beste kan man jo aldri kjøpe bil...

Mitt stalltips blir likevel at leveringstiden på Mr. Beans sparepakkeTesla ribbet for alt kommer til å være ganske drøy, så de fleste av oss ender opp med LR AWD FSD og evt Performance likevel.

Jeg er i hvertfall superfornøyd med LR og AWD, og EAP autopilotpakka er en helt ny dimensjon på bilkjøring, omtrent som da man byttet ut en mobiltelefon med en smarttelefon. JA det kostet en del mer.
Enig bortsett fra at mohammed har vel levert ganske bra  ::)

Bjoris

Ganske åpenbart at de som ikke har tatt ut bilen nå kan velge om de vil ha FSD eller bare AP og spare 41.000. Tesla ønsker verken sure kunder eller mange biler i retur!

Jeg syns det var veldig smart gjort av dem siden AP+FSD fortsatt koster det samme som den gjorde for de som har fått bilen, men surt likevel da jeg vil tro mange av disse ikke er i terrassert i FSD for 41.000!!

Interessant også at det bare koster 8.000 mer å etterbestille AP, en kan altså få LR/AWD med vinterhjul og metlakk for 467!!! Det begynner å ligne noe, hadde tenkt SR, men når verken den eller den andre kommer med AWD så spørs det. SR Plus blir nok pop, men uten Spotify og online kart feks var jo litt nedtur, får se hva prisen blir, tenkte st dette uansett bare skal være ventepølse og så har vi jo dette med takbøyler... Er vel ikke løst enda?

hkaspenberg

Sitat fra: Inop på fredag 01. mars 2019, klokken 07:24
Blir vel en liten telefonstorm hos Tesla i dag tenker jeg... Bare å fyre opp kaffetrakteren hvis du jobber med salg der :D
Det har nok vært ståa de siste dagene, allikevel hadde de tid til å ringe meg igår (kunne ikke ta telefonen så de la inn melding) og sende e-post for å tilby tidligere utlevering. Jeg bekreftet nytt tidspunkt på e-post, men den har jeg ikke fått noe bekreftelse på...
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

indianrunner70

Sitat fra: Bjoris på fredag 01. mars 2019, klokken 07:30
Ganske åpenbart at de som ikke har tatt ut bilen nå kan velge om de vil ha FSD eller bare AP og spare 41.000. Tesla ønsker verken sure kunder eller mange biler i retur!

Jeg syns det var veldig smart gjort av dem siden AP+FSD fortsatt koster det samme som den gjorde for de som har fått bilen, men surt likevel da jeg vil tro mange av disse ikke er i terrassert i FSD for 41.000!!

Interessant også at det bare koster 8.000 mer å etterbestille AP, en kan altså få LR/AWD med vinterhjul og metlakk for 467!!! Det begynner å ligne noe, hadde tenkt SR, men når verken den eller den andre kommer med AWD så spørs det. SR Plus blir nok pop, men uten Spotify og online kart feks var jo litt nedtur, får se hva prisen blir, tenkte st dette uansett bare skal være ventepølse og så har vi jo dette med takbøyler... Er vel ikke løst enda?

Hvor står det at koster 8000 for å etterbestille AP? US konfiguratoren? Hos meg får jeg opp 33000...

Nordbø

33000 (pris etter levering) -25000 (pris ved bestilling)=8000 ;)

indianrunner70

Sitat fra: Nordbø på fredag 01. mars 2019, klokken 08:03
33000 (pris etter levering) -25000 (pris ved bestilling)=8000 ;)

Jepp, litt tidlig på morgonen for delikat matematikk ser jeg nå  :)

RuneW

Sitat fra: jorgror på fredag 01. mars 2019, klokken 07:02
Hvis en ser på totalpris så ser det ut som følgende kommer til å skje med bestilte/leverte Model 3:

Ikke AP -> AP
EAP -> FSD
FSD -> Refundert 25100 kr

Hvordan "ser" du at dette kommer til å skje? Det høres jo ut som en rimelig løsning, men VET du det?

Jeg er fristet til å sende en mail der jeg flyr det klart at jeg leverer inn bilen etter en dag med mindre jeg får en skriftlig garanti på at jeg får en oppgradering til FSD fra EAP. Gjør mange nok dette, så er det kanskje mer sannsynlig at en slik løsning blir noe av.

Ja, hvis det ikke allerede er bestemt at det blir slik da. Det må vel komme en uttalelse fra Tesla snart?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

SH aka F_P

Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Inop

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA