Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Store endringer for Autopilot, EAP og FSD

Startet av Handyman, torsdag 28. februar 2019, klokken 23:18

« forrige - neste »

Handyman

Prisen på bilen har gått ned, men dersom du legger til FSD (krever også AP) kommer du ut på samme pris.
Kan det bety at de som nå har bestilt EAP får nye FSD?
Hva med de som da har kjøpt FSD, får de pengene tilbake?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

zotune

Min bil er nå 534080 med full self driving
Betalte 533880 (200 kroner mindre) for enhanced autopilot
Bilen er ikke levert enda
Hvis det ikke er snakk om hardware så syntes jeg vi burde få FSD med i prisen?
Har angrerett i 3 dager evt

Handyman

#18
Sitat fra: zotune på fredag 01. mars 2019, klokken 00:49
Min bil er nå 534080 med full self driving
Betalte 533880 (200 kroner mindre) for enhanced autopilot
Bilen er ikke levert enda
Hvis det ikke er snakk om hardware så syntes jeg vi burde få FSD med i prisen?
Har angrerett i 3 dager evt
...bare hvis du aldri har prøvekjørt et kjøretøy hos Tesla, ellers er det bare en dag.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Bjoris

Siden alle kan levere tilbake bilen de ikke har mottatt vil disse garantert få den nye prisen og de som allerede har fått bilen har nok fått FSD, noen annet blir jo bare tull. Det var jo ganske smart, de som har fått bilene får FSD uten at de betalte for det og de som ikke har fått bilen får mye billigere bil.

De som sitter igjen med skjegget i postkassen er selvsagt alle de som ikke ville ha FSD og heller fått bilen 41.000 rimeligere...

Tesla klarer ikke å ha forskjellige versjoner av AP, det gir ikke mening fremover at de må oppdatere to forskjellige versjoner så det kommer ikke til å skje...

Balrog

Sitat fra: Handyman på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:18
Det ser nå ut til at vil tilby en enklere og billigere Autopilot, og at EAP blir erstattet av FSD.
Får de som nå kun har EAP det samme som den nye FSD?

Autopilot
Enables your car to steer, accelerate and brake automatically for other vehicles and pedestrians within its lane.

Select Option
$3,000
$4,000 if added after delivery

Full Self-Driving Capability
Navigate on Autopilot: automatic driving from highway on-ramp to off-ramp including interchanges and overtaking slower cars.
Autopark: both parallel and perpendicular spaces.
Summon: your parked car will come find you anywhere in a parking lot. Really.

Coming later this year:
Recognize and respond to traffic lights and stop signs.
Automatic driving on city streets.

Select Option
$5,000
Requires Autopilot
$7,000 upgrade if added after delivery

The currently enabled features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous. The activation and use of these features are dependent on achieving reliability far in excess of human drivers as demonstrated by billions of miles of experience, as well as regulatory approval, which may take longer in some jurisdictions. As these self-driving features evolve, your car will be continuously upgraded through over-the-air software updates.

Men har ikke min EAP allerede funksjonene til FSD som er angitt her?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Handyman

Sitat fra: Bjoris på fredag 01. mars 2019, klokken 01:21
Siden alle kan levere tilbake bilen de ikke har mottatt vil disse garantert få den nye prisen og de som allerede har fått bilen har nok fått FSD, noen annet blir jo bare tull. Det var jo ganske smart, de som har fått bilene får FSD uten at de betalte for det og de som ikke har fått bilen får mye billigere bil.

De som sitter igjen med skjegget i postkassen er selvsagt alle de som ikke ville ha FSD og heller fått bilen 41.000 rimeligere...

Tesla klarer ikke å ha forskjellige versjoner av AP, det gir ikke mening fremover at de må oppdatere to forskjellige versjoner så det kommer ikke til å skje...
Mitt tips: De som ikke har EAP får AP, de som har EAP får FSD, de som har FSD får penger tilbake. ???
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: Balrog på fredag 01. mars 2019, klokken 01:25
Sitat fra: Handyman på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:18
Det ser nå ut til at vil tilby en enklere og billigere Autopilot, og at EAP blir erstattet av FSD.
Får de som nå kun har EAP det samme som den nye FSD?

Autopilot
Enables your car to steer, accelerate and brake automatically for other vehicles and pedestrians within its lane.

Select Option
$3,000
$4,000 if added after delivery

Full Self-Driving Capability
Navigate on Autopilot: automatic driving from highway on-ramp to off-ramp including interchanges and overtaking slower cars.
Autopark: both parallel and perpendicular spaces.
Summon: your parked car will come find you anywhere in a parking lot. Really.

Coming later this year:
Recognize and respond to traffic lights and stop signs.
Automatic driving on city streets.

Select Option
$5,000
Requires Autopilot
$7,000 upgrade if added after delivery

The currently enabled features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous. The activation and use of these features are dependent on achieving reliability far in excess of human drivers as demonstrated by billions of miles of experience, as well as regulatory approval, which may take longer in some jurisdictions. As these self-driving features evolve, your car will be continuously upgraded through over-the-air software updates.

Men har ikke min EAP allerede funksjonene til FSD som er angitt her?
Nei, ikke de funksjonene som lanseres senere i år.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hgs

Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 01:26
Sitat fra: Bjoris på fredag 01. mars 2019, klokken 01:21
Siden alle kan levere tilbake bilen de ikke har mottatt vil disse garantert få den nye prisen og de som allerede har fått bilen har nok fått FSD, noen annet blir jo bare tull. Det var jo ganske smart, de som har fått bilene får FSD uten at de betalte for det og de som ikke har fått bilen får mye billigere bil.

De som sitter igjen med skjegget i postkassen er selvsagt alle de som ikke ville ha FSD og heller fått bilen 41.000 rimeligere...

Tesla klarer ikke å ha forskjellige versjoner av AP, det gir ikke mening fremover at de må oppdatere to forskjellige versjoner så det kommer ikke til å skje...
Mitt tips: De som ikke har EAP får AP, de som har EAP får FSD, de som har FSD får penger tilbake. ???

Enig. Eneste mulighet for å unngå et salig kaos vil jeg tro.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

hemi

Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 01:26

Mitt tips: De som ikke har EAP får AP, de som har EAP får FSD, de som har FSD får penger tilbake. ???

Enig i denne, men man burde også få valget om AP om man ikke har hentet ut bilen, egentlig uansett.

Skal som sagt hente på onsdag, men er nå i tvil. Får jeg ikke bekreftet FSD innen da bare dropper jeg det og venter litt til.

fnatiC

Veldig spesielt. Lett om jeg kjører full retur om de ikke hiver FSD med i prisen da den blir nogenlunde lik. Håper vi kan få litt mer utfyllende informasjon om hva som er tanken her

Balrog

Aha, takk for oppklaringen, Handyman. Automatic driving on city streets tviler jeg på om jeg tør å bruke. Skilt og trafikklysgjenkjenning hadde unektelig vært meget kjekt å ha. Med autopiloten på er det jo ganske mye lettere å få med seg både trafikklys og skilt, men likevel..

Blir spennende å se hva Tesla får til. Elon Musk har hittil levert mer som svar på bønner fra sine troende enn både jesus, ali baba, mohammed, buddha, shingalinga, frøya, hugin og munin og hva de nå heter til sammen. Jeg er meget godt fornøyd med Model 3 så jeg klarer ikke helt å delta i hylekoret av folk som skal avbestille for å spare noen tusenlapper og utelate noe funksjonalitet.

Som Model S-eier må jeg spille inn her at Tesla har vært helt USEDVANLIG flinke til å levere softwareoppgraderinger så vår model S er i dag langt mer avansert og langt bedre enn i 2013. Slikt har jeg ikke opplevd hos andre bil-leverandører, tvert i mot.

Det er ikke så lenge siden jeg kjøpte Samsung Galaxy Note 9. Klart det er litt surt å se at jeg kunne ha ventet noen måneder og fått 10ern, men sånn er det. Skal man vente til en bilmodell er på sitt beste kan man jo aldri kjøpe bil...

Mitt stalltips blir likevel at leveringstiden på Mr. Beans sparepakkeTesla ribbet for alt kommer til å være ganske drøy, så de fleste av oss ender opp med LR AWD FSD og evt Performance likevel.

Jeg er i hvertfall superfornøyd med LR og AWD, og EAP autopilotpakka er en helt ny dimensjon på bilkjøring, omtrent som da man byttet ut en mobiltelefon med en smarttelefon. JA det kostet en del mer.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Pallesnekkern

Jeg heller nå mot retur etter 1 dag. Nye autopilot light har det jeg ønsker. Da sparer man 40 lapper. Og da kan jeg gå for P istedenfor LR.

Å kalle den nye autopiloten FSD mener jeg er feil. Det er en autopilot med mer funksjonalitet. FSD er fortsatt 5-10 år unna.

My2cents

Skal hente LR AWD med EAP neste uke (betalt også) - skal jeg kansellere nå da eller og kjøpe på nytt med alt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA