Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Store endringer for Autopilot, EAP og FSD

Startet av Handyman, torsdag 28. februar 2019, klokken 23:18

« forrige - neste »

Handyman

Det ser nå ut til at vil tilby en enklere og billigere Autopilot, og at EAP blir erstattet av FSD.
Får de som nå kun har EAP det samme som den nye FSD?

Autopilot
Enables your car to steer, accelerate and brake automatically for other vehicles and pedestrians within its lane.

Select Option
$3,000
$4,000 if added after delivery

Full Self-Driving Capability
Navigate on Autopilot: automatic driving from highway on-ramp to off-ramp including interchanges and overtaking slower cars.
Autopark: both parallel and perpendicular spaces.
Summon: your parked car will come find you anywhere in a parking lot. Really.

Coming later this year:
Recognize and respond to traffic lights and stop signs.
Automatic driving on city streets.

Select Option
$5,000
Requires Autopilot
$7,000 upgrade if added after delivery

The currently enabled features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous. The activation and use of these features are dependent on achieving reliability far in excess of human drivers as demonstrated by billions of miles of experience, as well as regulatory approval, which may take longer in some jurisdictions. As these self-driving features evolve, your car will be continuously upgraded through over-the-air software updates.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

HKS

Så måten Tesla "fikser" FSD-funksjonalitet er å flytte funksjonalitet fra EAP-pakken og inn i FSD-pakken.

Navigate on Autopilot, Autopark og Summon er nå kun en del av FSD.
Her bør folk som har fått levert bil kun med EAP kreve å få FSD kostnadsfritt.
Tesla Model 3 Long Range

sjokomelk

Sitat fra: HKS på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:21
Så måten Tesla "fikser" FSD-funksjonalitet er å flytte funksjonalitet fra EAP-pakken og inn i FSD-pakken.

Navigate on Autopilot, Autopark og Summon er nå kun en del av FSD.
Her bør folk som har fått levert bil kun med EAP kreve å få FSD kostnadsfritt.
FSD er et produktnavn og ikke et begrep. Så de kan gjøre hva de vil.
Samtidig trekker de ikke tilbake funksjonalitet på biler som er bestilt og/eller levert. Dette gjelder på nye bestillinger fra og med nå.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

hgs

Betyr dette at hvis man legger til EAP nå før man får bilen så får man denne for 3000$? Får ikke logga inn, så umulig å sjekke.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Handyman

Den mye etterspurte enklere og billigere Autopilot er endelig kommet.
Hva er nå forskjellen på EAP og FSD for de som har kjøpt før denne endringen? Er det kun det som kommer "Later this Year"?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Er glad jeg var godt mentalt forberedt på at Tesla endrer på opplegget sitt hele tiden.

Kunne nok godt ha valgt «enkel», men det  ble EAP.

Spist er spist

ladov

Jeg har kjøpt EAP, blir den oppgradert til FSD nå? Hva da med de som har betalt for FSD?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Counterpointer

Sitat fra: ladov på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:37
Jeg har kjøpt EAP, blir den oppgradert til FSD nå? Hva da med de som har betalt for FSD?
Jeg tror vi blir sittende med det vi har. EAP med funksjoner som nå er i FSD.

Spørsmålet er vel mer om vi må betale samme pris for FSD om vi skulle ønske å oppgradere?

bno

#8
Ser man på pris nye AP så enten oppgr. Eller et mellomlegg til fsd US 3000.

Edit: Sannsynlig det som Knut.Aulie sier

Autowinder

 Bare å avbestille og bestille ny om litt så sparer man de pengene
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Jeppe

Sitat fra: ladov på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:37
Jeg har kjøpt EAP, blir den oppgradert til FSD nå? Hva da med de som har betalt for FSD?

Dette lurar eg også på nå. La til FSD for ei veke sidan og har då EAP til 41.000kr og FSD til 25.100kr i tillegg på invoicen min. Noko eg var villig til å betale etter mykje vurdering fram og tilbake.
Nå ser eg i konfiguratoren at ein kan bestille:

"Evnen til å kjøre helt på egen hånd

Naviger på Autopilot; automatisk kjøring fra av- og påkjøring til motorvei, inkludert trafikkmaskiner og forbikjøring av biler.
Autoparkering: både parallelle og perpendikulære steder.
Summon: den parkerte Teslaen din finner deg hvor som helst på parkeringsplassen. Helt sant.
Kommer senere i år:

Gjenkjenn og responder på trafikklys og stoppskilt.
Automatisk kjøring i bygater."

For den nette sum av 41.800kr

bno

#11
Da kan det kanskje bli slik at vi med eap får fsd og refusjon for de som hat vslgy som tillegg. Har lev. 12.3 så vi får da se hva som skjer de nætmeste dagene.

Handyman

Sitat fra: Jeppe på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:47
Sitat fra: ladov på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:37
Jeg har kjøpt EAP, blir den oppgradert til FSD nå? Hva da med de som har betalt for FSD?

Dette lurar eg også på nå. La til FSD for ei veke sidan og har då EAP til 41.000kr og FSD til 25.100kr i tillegg på invoicen min. Noko eg var villig til å betale etter mykje vurdering fram og tilbake.
Nå ser eg i konfiguratoren at ein kan bestille:

"Evnen til å kjøre helt på egen hånd

Naviger på Autopilot; automatisk kjøring fra av- og påkjøring til motorvei, inkludert trafikkmaskiner og forbikjøring av biler.
Autoparkering: både parallelle og perpendikulære steder.
Summon: den parkerte Teslaen din finner deg hvor som helst på parkeringsplassen. Helt sant.
Kommer senere i år:

Gjenkjenn og responder på trafikklys og stoppskilt.
Automatisk kjøring i bygater."

For den nette sum av 41.800kr
Prisen for begge pakkene er den samme, de har bare endret innholdet. Mindre i AP og mer i FSD, og det er det jo mange som har etterspurt. Blir spennende å se om de som har EAP også får de to siste funksjonene som kommer senere i år.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: bno på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:52
Da kan det se ut dom vi med eap får fsd og refusjon. Har lev. 12.3 så vi får da se hva som skjer de nætmeste dagene.
Hvor har du sett dette?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

bno


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA