Det har hendt jeg har fått ladeproblemer etter å ha vasket bilen med høytrykk. Dette skjedde også idag. Bilen virker fint, men når jeg skal lade så kommer begge de to røde lysene på ladekladden på, de blinker. Ladingen starter ikke.
Jeg leste noe om hvis jeg snur 220V pluggen 180 grader så kan det hjelpe. På den måten fikk jeg startet ladingen. Men etter et halvt minutt stoppet den og car link røde lyset på ladekladden lyste. Så det med 180 grader kan være tilfeldig.
Det er nok noe fukt et sted.
Det rare er at jeg var et ærend i kveld, og parkerte da et annet sted, der det var en 230V kontakt. Prøvde å lade der, funket helt fint det. Så da tenkte jeg at det var tørket opp.
Da jeg kom hjem fikk jeg samme feilen igjen, i garasjen. Jeg har prøvd to ladekladder, siden jeg har to, så det er ikke der feilen ligger.
Her kommer det rare: Nå har jeg dratt en skjøteledning fra huset og opp i garasjen, da starter ladingen med en gang, og den ser ut til å holde.
Sist gang dette skjedde så var det helt likt, men da bare løste det seg i løpet av et døgn ca, antar fukt ble borte.
Spørsmålet er hvorfor lader den ikke i garasjen, men med en 30 meter skjøteledning fra huset?
El anlegget i hus og garasje er fra 2004 så det bør jo være greit. Egen sikring til garasjen.