Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ha det, og takk for all fisken

Startet av kodax, torsdag 28. februar 2019, klokken 22:44

« forrige - neste »

daktari

4 potter ser gammeldags ut. Trendene endrer seg...
Relativt likt utstyrt koster en Model 3 performance $64.500 og en BMW M3 $70.000. Det er penger i mellom, men ikke mye for kjøpere i den prisklassen. Her i Norge skal man være ekstremt entusiast for å velge en dobbel så dyr bil akkurat nå hvis man skal ha en sportssedan. Vi får se hvordan salget av de 3-4 andre "premium" sedanene går utover året.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

Jeg har en 8 dager gammel TM3 performance

Sitter og ser på ny M2 competition eller M4.... :p  men havner vel på noe amcar for å få v8 lyden.

Du skal få prøve min TM3 Imagine, den har umpppph, 10 spenn på at den skal klare dytte porschen din rundt bane og ;)

cyber

Sitat fra: hemi på tirsdag 12. mars 2019, klokken 22:12
Jeg har en 8 dager gammel TM3 performance

Sitter og ser på ny M2 competition eller M4.... :p  men havner vel på noe amcar for å få v8 lyden.

Du skal få prøve min TM3 Imagine, den har umpppph, 10 spenn på at den skal klare dytte porschen din rundt bane og ;)
En TM3 må vel lades oftere enn en Porsche 911, eller ?  ;) ;)
0 - 100 på 3,5 sekunder er alltid imponerende ; hva er 0-200 tid for en Tesla Model 3 P ?

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Imagine

Sitat fra: daktari på tirsdag 12. mars 2019, klokken 22:08
4 potter ser gammeldags ut. Trendene endrer seg...
Relativt likt utstyrt koster en Model 3 performance $64.500 og en BMW M3 $70.000. Det er penger i mellom, men ikke mye for kjøpere i den prisklassen. Her i Norge skal man være ekstremt entusiast for å velge en dobbel så dyr bil akkurat nå hvis man skal ha en sportssedan. Vi får se hvordan salget av de 3-4 andre "premium" sedanene går utover året.

Mens en Audi RS3 sedan med 0-100 på 4,1 sek og awd altså koster fra bare $56000
Den er jo på mange måter et bedre kjøp enn en Model 3 om man vil ha en sportssedan i USA. Sportslig og AWD, tøff motorlyd, vasse kjøreegenskaper.

Imagine

#230
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 12. mars 2019, klokken 22:24
0-185 er 11,72 sekunder. https://insideevs.com/watch-tesla-model-3-performance-1-4-mile-record/

0-200 km/t havner nok rundt 15 sekunder.


Audi RS3 sedan: 0-100 på 3,7 sekunder og 0-200 på 12,8:

https://m.youtube.com/watch?v=_6OEyl1pII0&feature=youtu.be

Noter gjerne hvor støydempet den er fra hjulhusene i hastigheter selv på 200++.

Espen Hugaas Andersen

Den testen var riktignok før effekten økes med 5% og topphastigheten økes med 10 km/t. https://insideevs.com/tesla-model-3-increased-power-top-speed-software-update/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Tenke seg til, til tross for at E-tron ikke har noe hjulstøy å snakke om , så frister den likevel ikke!

Og helt ærlig så er det direkte ulekkert måten nå flere enn Imagine kaster seg på «hvor mye kan vi snakke ned en annen bil», helt uten relevanse til denne tråden.

Moderator burde virkelig ta et tak

olemartin

Jepp. Moderator bør fjerne hele denne tråden.

Ae

Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt


rfagerdal

Jeg synes denne tråden er fantastisk morsom å lese, den bør ikke fjernes! Er så utrolige mange meninger i denne tråden. :police:
Skifte navn på den bare ?  :laugh:

forzaman

Sitat fra: rfagerdal på onsdag 13. mars 2019, klokken 07:54
Jeg synes denne tråden er fantastisk morsom å lese, den bør ikke fjernes! Er så utrolige mange meninger i denne tråden. :police:
Skifte navn på den bare ?  :laugh:

Skift navn og flytt den ut av e-tron forumet. Man diskuterer jo stort sett alt utenom e-tron i denne tråden.

Imagine

Sitat fra: forzaman på onsdag 13. mars 2019, klokken 08:37
Sitat fra: rfagerdal på onsdag 13. mars 2019, klokken 07:54
Jeg synes denne tråden er fantastisk morsom å lese, den bør ikke fjernes! Er så utrolige mange meninger i denne tråden. :police:
Skifte navn på den bare ?  :laugh:

Skift navn og flytt den ut av e-tron forumet. Man diskuterer jo stort sett alt utenom e-tron i denne tråden.


Jo, men husk at det kan stå noe negativt om Tesla her, så bør nok slik sett slettes.  :laugh:

kodax

Tittel endret, de som ikke vet hva den betyr (uten å juksegoogle) har dustebiler uansett merke!
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA