Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ha det, og takk for all fisken

Startet av kodax, torsdag 28. februar 2019, klokken 22:44

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 12. mars 2019, klokken 10:43
Sitat fra: cyber på tirsdag 12. mars 2019, klokken 10:35
At en trofast Teslaeier med nærmere 10.000 innlegg på et bilforum, hvorav 99 % av innleggene promoterer Tesla og Teslaaksjeeierskap, skulle ha kjøpt en e-tron.  jaja.... :D 8) :o
Snakk om forutinntatt idiotpost. Det er ikke alle som er låst til ett bilmerke eller ett lands biler som noen fanatikere ser ut til å være.

Tesla har en god stund nå vært eneste tilbyder av store elektriske familiebiler. Mange av de som kjøpte Tesla har hatt både Audi, andre tyske og andre biler før, er naturligvis interessert i hva disse kan tilby, og er åpen for å bytte hvis de mener totalpakken er bedre.

Pussig nok er de som er ivrigst på å stemple Teslaeiere som fanboys de største fanatikerne selv.
Mye usaklighet her inne ja.

Imagine

#211
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 12. mars 2019, klokken 14:39
Imagine er litt for opptatt av å slenge drit om Tesla over alt, så det blir så usaklig at det er usmakelig.

Model 3 er større enn A3 som påpekt, både ytre mål og det faktum at Tesla har frunk, trunk og rom under bagasjen bak. Man har også god oppbevaringsplass mellom seter fremme.

Model 3 er litt større enn A4, den er også i segmentet til BMW. Bilen er ikke den mest luksuriøse bilen man finner, men en model 3 Performance har ingen problemer med å kjøre løp mot BMW M3, Mercedes AMG osv. Det er noe helt annet enn en brukt, mindre fossil.

Hele konseptet med Model 3 er en kjøredynamisk elbil ulikt noe annet på markedet. Det kan ikke sammenlignes med en brukt Audi A3... Faller på sin egen urimelighet. Det vil være som å si ikke kjøp eTron når man kan kjøpe en brukt fossil SUV av mindre størrelse.


Omtrent alt i innlegget ditt sitert over her er feil og grenser til trolling. Unntatt at Model 3 er større enn A3 sedan. Ja den er marginalt større, men om de begge var elbiler ville de truffet samme segment og kundegruppe.

I tillegg er både A3 og A4 langt bedre støydempet enn Model 3 og holder betydelig høyere finish interiørt og eksteriørt. I rest my case.

Du snakker jo bare som du ønskedrømmer.  :laugh:

olavxxx

Sitat fra: Imagine på tirsdag 12. mars 2019, klokken 15:06
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 12. mars 2019, klokken 14:39
Imagine er litt for opptatt av å slenge drit om Tesla over alt, så det blir så usaklig at det er usmakelig.

Model 3 er større enn A3 som påpekt, både ytre mål og det faktum at Tesla har frunk, trunk og rom under bagasjen bak. Man har også god oppbevaringsplass mellom seter fremme.

Model 3 er litt større enn A4, den er også i segmentet til BMW. Bilen er ikke den mest luksuriøse bilen man finner, men en model 3 Performance har ingen problemer med å kjøre løp mot BMW M3, Mercedes AMG osv. Det er noe helt annet enn en brukt, mindre fossil.

Hele konseptet med Model 3 er en kjøredynamisk elbil ulikt noe annet på markedet. Det kan ikke sammenlignes med en brukt Audi A3... Faller på sin egen urimelighet. Det vil være som å si ikke kjøp eTron når man kan kjøpe en brukt fossil SUV av mindre størrelse.


Omtrent alt i innlegget ditt sitert over her er feil og grenser til trolling. Unntatt at Model 3 er større enn A3 sedan. Ja den er marginalt større, men om de begge var elbiler ville de truffet samme segment og kundegruppe.

I tillegg er både A3 og A4 langt bedre støydempet enn Model 3 og holder betydelig høyere finish interiørt og eksteriørt. I rest my case.

Du snakker jo bare som du ønskedrømmer.  :laugh:
Imagine, imaginations.

turfsurf

Sitat fra: Imagine på tirsdag 12. mars 2019, klokken 15:06
Unntatt at Model 3 er større enn A3 sedan. Ja den er marginalt større, men om de begge var elbiler ville de truffet samme segment og kundegruppe.
...
I rest my case.
Det at du gjentar deg gjør ikke noe mere sant. Som mange har vist her, så ville det vært etron (R)S4 og Model 3 som hadde vært konkurrenter. Eller er etron og Kia eNiro i samme segment og? At noen ville vurdert biler visse biler opp mot hverandre betyr ikke at de er i samme segment...  ::)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bmw_Tryne

«

I tillegg er både A3 og A4 langt bedre støydempet enn Model 3 og holder betydelig høyere finish interiørt og eksteriørt. I rest my case.
«

Til sist dreier det meste vi gjør i livet om valg. Hva veier tyngst på veltskåla?
Viss folk ønsker å kjøpe en bil som er dårlig støy isolert, eks Tesla M3, så regner jeg med at dette er et bevist valg.

Bmw 530i G30

Macobat

#215
Sitat fra: Imagine på tirsdag 12. mars 2019, klokken 15:06
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 12. mars 2019, klokken 14:39
Imagine er litt for opptatt av å slenge drit om Tesla over alt, så det blir så usaklig at det er usmakelig.

Model 3 er større enn A3 som påpekt, både ytre mål og det faktum at Tesla har frunk, trunk og rom under bagasjen bak. Man har også god oppbevaringsplass mellom seter fremme.

Model 3 er litt større enn A4, den er også i segmentet til BMW. Bilen er ikke den mest luksuriøse bilen man finner, men en model 3 Performance har ingen problemer med å kjøre løp mot BMW M3, Mercedes AMG osv. Det er noe helt annet enn en brukt, mindre fossil.

Hele konseptet med Model 3 er en kjøredynamisk elbil ulikt noe annet på markedet. Det kan ikke sammenlignes med en brukt Audi A3... Faller på sin egen urimelighet. Det vil være som å si ikke kjøp eTron når man kan kjøpe en brukt fossil SUV av mindre størrelse.


Omtrent alt i innlegget ditt sitert over her er feil og grenser til trolling. Unntatt at Model 3 er større enn A3 sedan. Ja den er marginalt større, men om de begge var elbiler ville de truffet samme segment og kundegruppe.

I tillegg er både A3 og A4 langt bedre støydempet enn Model 3 og holder betydelig høyere finish interiørt og eksteriørt. I rest my case.

Du snakker jo bare som du ønskedrømmer.  :laugh:

Reading your comments is really entertaining. Can't understand how one can have such a narrowminded view on things.

My Porsche 991.2 GTS have a lot more road noise with its 20" tires than the Model 3 Performance I test drove and should I start bashing the Porsche because of that? Nope.

The Model 3P is a really really fun car to drive. comparing it with an Audi S3 is just utterly hideous. Two completely different cars in different segments. And the interior? You seriously think the S3 (latest gen) interior is anything remotely nice? To me it looks just dated to be honest.

You need to chill down a bit with your Tesla bashing in each and every sentens. Seem like you can't write a comment without mentioning the road noise in a Tesla or comment on service network or quality. Stop talking about something that you lack experience about and focus on your own stuff without each and every time bully something else (e.g. Tesla).

I mean, if I'm perfectly honest and move to the same level that you do I find the E-tron to lack soul, being extremely boring to drive and totally lack in performance and the fun department. I would never ever buy it after my rather extensive test drive because of this and several other things that I don't care to even mention. I'm sure that it doesn't matter for most people and that's why I don't write that either (even if I just did, to prove my point). We all prefer different and please just accept that.

Rant over and enjoy your new E-tron.

Kåre Knatten

I dag så jeg Tesla M3 for første gang.  Det må være markeds mest kjønnsløse bil. Den er elektrisk, sikker rask og har lang rekkevidde, men der stopper det. Vet ikke hva den minnet meg om, kanskje noe koreansk fra 80-tallet. Hvordan noen kan sammenlikne den med A3 eller A4, de må ha skylapper (Tesla-modell) på.

daktari

Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 12. mars 2019, klokken 18:40
I dag så jeg Tesla M3 for første gang.  Det må være markeds mest kjønnsløse bil. Den er elektrisk, sikker rask og har lang rekkevidde, men der stopper det. Vet ikke hva den minnet meg om, kanskje noe koreansk fra 80-tallet. Hvordan noen kan sammenlikne den med A3 eller A4, de må ha skylapper (Tesla-modell) på.
Får sitere Ali G her. "Taste is lik an a..hole. Everybody has one"

(Jeg ser dessverre ikke forskjell på nåværende og forrige generasjoner av A3 og A4. A4 1.8TQ 2001 likte jeg godt, men de nyere A4 jeg har kjørt har ikke tilført noe nytt siden da)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Imagine

#218
Sitat fra: Macobat på tirsdag 12. mars 2019, klokken 17:40
Sitat fra: Imagine på tirsdag 12. mars 2019, klokken 15:06
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 12. mars 2019, klokken 14:39
Imagine er litt for opptatt av å slenge drit om Tesla over alt, så det blir så usaklig at det er usmakelig.

Model 3 er større enn A3 som påpekt, både ytre mål og det faktum at Tesla har frunk, trunk og rom under bagasjen bak. Man har også god oppbevaringsplass mellom seter fremme.

Model 3 er litt større enn A4, den er også i segmentet til BMW. Bilen er ikke den mest luksuriøse bilen man finner, men en model 3 Performance har ingen problemer med å kjøre løp mot BMW M3, Mercedes AMG osv. Det er noe helt annet enn en brukt, mindre fossil.

Hele konseptet med Model 3 er en kjøredynamisk elbil ulikt noe annet på markedet. Det kan ikke sammenlignes med en brukt Audi A3... Faller på sin egen urimelighet. Det vil være som å si ikke kjøp eTron når man kan kjøpe en brukt fossil SUV av mindre størrelse.


Omtrent alt i innlegget ditt sitert over her er feil og grenser til trolling. Unntatt at Model 3 er større enn A3 sedan. Ja den er marginalt større, men om de begge var elbiler ville de truffet samme segment og kundegruppe.

I tillegg er både A3 og A4 langt bedre støydempet enn Model 3 og holder betydelig høyere finish interiørt og eksteriørt. I rest my case.

Du snakker jo bare som du ønskedrømmer.  :laugh:

Reading your comments is really entertaining. Can't understand how one can have such a narrowminded view on things.

My Porsche 991.2 GTS have a lot more road noise with its 20" tires than the Model 3 Performance I test drove and should I start bashing the Porsche because of that? Nope.

The Model 3P is a really really fun car to drive. comparing it with an Audi S3 is just utterly hideous. Two completely different cars in different segments. And the interior? You seriously think the S3 (latest gen) interior is anything remotely nice? To me it looks just dated to be honest.

You need to chill down a bit with your Tesla bashing in each and every sentens. Seem like you can't write a comment without mentioning the road noise in a Tesla or comment on service network or quality. Stop talking about something that you lack experience about and focus on your own stuff without each and every time bully something else (e.g. Tesla).

I mean, if I'm perfectly honest and move to the same level that you do I find the E-tron to lack soul, being extremely boring to drive and totally lack in performance and the fun department. I would never ever buy it after my rather extensive test drive because of this and several other things that I don't care to even mention. I'm sure that it doesn't matter for most people and that's why I don't write that either (even if I just did, to prove my point). We all prefer different and please just accept that.

Rant over and enjoy your new E-tron.

Okydoke. And thank you. Have a 911 myself and it is offcourse noisy and I know all about it. But this is a sportscar. The Model 3 is a small electric sedan and should be much better. Both the ride is too harsh and noise level is just from the 90's.

Imagine

Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 12. mars 2019, klokken 18:40
I dag så jeg Tesla M3 for første gang.  Det må være markeds mest kjønnsløse bil. Den er elektrisk, sikker rask og har lang rekkevidde, men der stopper det. Vet ikke hva den minnet meg om, kanskje noe koreansk fra 80-tallet. Hvordan noen kan sammenlikne den med A3 eller A4, de må ha skylapper (Tesla-modell) på.


Dessverre er du inne oå noe. En av de store innvendingene mine mot bilen er faktisk det kjedelige og smått asiatiske utseende. Men den ser grei ut i svart med alu- 20 tommerne.

jkirkebo

Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 12. mars 2019, klokken 18:40
I dag så jeg Tesla M3 for første gang.  Det må være markeds mest kjønnsløse bil. Den er elektrisk, sikker rask og har lang rekkevidde, men der stopper det. Vet ikke hva den minnet meg om, kanskje noe koreansk fra 80-tallet. Hvordan noen kan sammenlikne den med A3 eller A4, de må ha skylapper (Tesla-modell) på.

Hver sin smak. Selv synes jeg den er lekker, og kona som så den for første gang i dag reagerte på samme måte.

A3? De er ikke i nærheten av å være i samme klasse. A3 (i sedanutgave) er 24cm kortere enn Model 3. De naturlige modellene å sammenligne med er A4 og A5, der skiller det bare 3-4cm. Selv synes jeg A4 er en gørr kjedelig ultrakonservativ bil jeg aldri ville snudd meg etter på noen som helst måte. Da er jo f.eks Hyundai Ioniq langt lekrere, det er en ganske vellykket bil synes jeg.

Men nå har jeg jo aldri likt biler med digre griller heller da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Imagine på tirsdag 12. mars 2019, klokken 18:49Okydoke. And thank you. Have a 911 myself and it is offcourse noisy and I know all about it. But this is a sportscar. The Model 3 is a small electric sedan and should be much better. Both the ride is too harsh and noise level is just from the 90's.
Model 3 performance er en konkurrent til BMW M3. Nå har jeg ikke kjørt mye M3, men det ville ikke overraske meg om den ofrer noe av kjørekomforten og lydnivå for ytelser.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

PF

F30 serien til Bmw har fått massiv kritikk for mye hjul støy originalt, og f80 (m3) har ikke noe bedre demping av hjulstøy. Eneste er at på m3 druknes det av musikken fra eksosanlegget. På 330e (hybrid)så er det som tesla model3, irriterende støy.

AJ82

Sitat fra: PF på tirsdag 12. mars 2019, klokken 20:09
F30 serien til Bmw har fått massiv kritikk for mye hjul støy originalt, og f80 (m3) har ikke noe bedre demping av hjulstøy. Eneste er at på m3 druknes det av musikken fra eksosanlegget. På 330e (hybrid)så er det som tesla model3, irriterende støy.

F30-serien til BMW støyer dessverre mye ja. Ikke akseptabelt i det hele tatt og det får den også tyn for. Det samme burde gjelde for TM3. En bil i den prisklassen burde være mye bedre. Håper Tesla gjør noe drastisk med TMY, hvis ikke kan det bli ille. Se på forskjellen i opplevd støy på TMS og TMX idag. Den er stor og absolutt ikke akseptabel i X.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Imagine

#224
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:42
Sitat fra: Imagine på tirsdag 12. mars 2019, klokken 18:49Okydoke. And thank you. Have a 911 myself and it is offcourse noisy and I know all about it. But this is a sportscar. The Model 3 is a small electric sedan and should be much better. Both the ride is too harsh and noise level is just from the 90's.
Model 3 performance er en konkurrent til BMW M3. Nå har jeg ikke kjørt mye M3, men det ville ikke overraske meg om den ofrer noe av kjørekomforten og lydnivå for ytelser.


Selvsagt. Model 3 kjører imponerende bra, hvis vi ser bort fra hjulstøyen. M3 er en ganske annen kjøreopplevelse, men vil heller si den monner veldig om E36 M3 eller M3 E46. Ikke noen dårlig kompliment det.
Men Model 3 virker både hypermoderne og old scholl på en gang. Drivlinjen og elbil er jo supermoderne. Akselerasjonen er ekstremt bra. Synes kjøreegenskapene er svært bra, bilen virker meget letthåndterlig. Men den er likevel litt kjønnsløs pga elbil-drivlinjen. Den mangler det vesentlige ekstra (smaksak).
Audi RS3 og dyrere BMW M3 er begge i lignende segment. Men M3 har bakhjulsdrift, så det er mer naturlig å sammenlgne Model 3 AWD med en 4WD. Siden dette er et Audi-forum blir det naturlig å finne nærmeste tilsvarende bil fra Audi. Jeg vil si A3 sportsedan, S3 sportsedan og RS3 sportsedan er nærmest. A4 er en mer komfortinnrettet bil, selv om også den er i lignende størrelse.
Tipper nye kommende BMW M3 blir 4wd, slik nye M5 er. Med mulighet for å endre til RWD i drift-mode. Men i praksis er prisklassen utrolig forskjellig, derfor vil aldri en M3-kunde vurdere Model 3 og omvendt. En M3-kunde er entusiast. En Model 3 kunde er kostnadsbevisst. En model 3 kan man bare velge i 5-6 farger. Og nesten ikke ekstrautstyr, mens en BMW M3 er mer eksklusiv og kan personifiseres i mye større grad.

En annen signifikant detalj er utseendet. Dette er en smaksak, men det er ingen tvil om at Model 3 ser forsiktig og uskyldig ut. Litt kjedelig og asiatisk. Det har BMW også gjort. Men nye 3-serie ser nesten ut som en Lexus-BMW. Men en M3 ser utvilsomt mye råere ut, med 4 potter, barskt utseende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA