Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

wifi i 2019 ioniq

Startet av aslevik, onsdag 27. februar 2019, klokken 19:57

« forrige - neste »

aslevik

Jeg har nettopp fått meg ioniq. 2019 modell import.
Denne har wifi viser det seg. Hva gøy kan jeg bruke det til?
Antar jeg får oppdatert vær osv, men hadde vært alle tiders med app og / eller ota firmware oppdateringer

tilfELdig

Det er sant, Ioniq har WiFi, men funksjonalitet er begrenset.
Du kan f.eks. bruke mobilen din som hotspot og koble Ioniq til den. Det gir deg værmelding, live-tjenester til navigasjon og slike ting (istedenfor mobilen kan du også bruke 4G modem/ruter med data-sim, hvis du foretrekker det)
Det finnes også en app som kobler mobilen din til Ioniq automatisk, så slipper du å tenke på det.
(men ofte er det slik at mobilen din ikke logger seg på hjemme WiFi etter at den var koblet til bilen så øker din data-forbruk hvis du ikke passer på)
Du kan ikke bruke Android auto f.eks. med WiFi  - i det tilfelle må du koble mobilen din med kabel til USB-uttak foran.
Du kan heller ikke oppgradere firmware (eller kart) via WiFi - alt dette gjøres av verkstedet når bilen er på service, de oppdaterer SD-kort som ligger rett under multimedia-skjermen i bilen din.
Eneste håp jeg ser er at Hyundai annonserer ny facelift i høst, modell 2020, som skal ha app. Dvs. at de oppretter slike tjenester i Europa, som de har i USA. Det betyr at vi skal kunne kommunisere med bilen via app, på samme måte som med andre el-biler som allerede har det. Men de sier ingenting om at 2019 modellene skal få den mulighet i ettertid - tror at det tekniske er på plass, men det gjenstår å se.

Skeptikeren

Du får vel fotoboksvarsling i hvert fall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA