Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Polestar 2 order ID

Startet av telcontar, onsdag 27. februar 2019, klokken 15:08

« forrige - neste »

Trond.m

Ja, det blir interessant å se hva prisen bli. Men seg er usikker om jeg vil satse så mye penger på en ny bilmodell fra et nyetablert selskap. Hvis de selger få biler er det risiko for at de legger ned driften. Hvis de selger mange er det store sjanser for vi vil oppleve tilsvarende kapasitetsproblemer som Tesla kunder har slitt med. Føles tryggere å gå for noe litt mindre innovativt fra de etablerte leverandørene.

otrooyen

Sitat fra: TM på torsdag 19. september 2019, klokken 08:43
Ja, det blir interessant å se hva prisen bli. Men seg er usikker om jeg vil satse så mye penger på en ny bilmodell fra et nyetablert selskap. Hvis de selger få biler er det risiko for at de legger ned driften. Hvis de selger mange er det store sjanser for vi vil oppleve tilsvarende kapasitetsproblemer som Tesla kunder har slitt med. Føles tryggere å gå for noe litt mindre innovativt fra de etablerte leverandørene.

Forstår hva du sier!
De har lagt inn estimat i norske kroner på nettsiden, 469.000kr. Så ting går fremover!

Hadde det ikke vært for at Volvo sine sentre står for service etc så hadde det vært uaktuelt for min del. Så det var avgjørende for å reservere, får se om det blir bil eller kansellering  :D
Polestar 2 reservasjon - 5280xx (kansellert)
Tesla Model Y Performance - Levering nov2022

Rearden86

Sitat fra: TM på torsdag 19. september 2019, klokken 08:43
Ja, det blir interessant å se hva prisen bli. Men seg er usikker om jeg vil satse så mye penger på en ny bilmodell fra et nyetablert selskap. Hvis de selger få biler er det risiko for at de legger ned driften. Hvis de selger mange er det store sjanser for vi vil oppleve tilsvarende kapasitetsproblemer som Tesla kunder har slitt med. Føles tryggere å gå for noe litt mindre innovativt fra de etablerte leverandørene.

Du vet dette er et volvoprodukt på alle måter? Risikoen må anses lik som å kjøpe en heleelektrisk Volvo. Ikke noe bedre/verre enn å kjøpe fra BMW, Audi eller Mercedes.

Trond.m

Ja, men det hjelper vel ikke om bilen teknisk sett er god dersom selskapet legger ned driften.

Rearden86

Legger ned driften? Du er redd for at Volvo og Polestar eid av kinesiske Geely, en børsnotert industrikjempe med store finansielle muskler og overskudd skal legge ned driften? Altså om Polestar selv ikke skulle vise seg å bli noen suksess, og de skulle legge ned produksjonen av Polestar, så vil dette volvoproduktet som består av volvodeler være helt uproblematisk å ha deletilgang til og service på. For øvrig har man investert mye penger og prestisje i Polestar, bygget ny fabrikk osv. Dette er en seriøs satsning det ikke finnes grunnlag for å være bekymret for, ulikt mange av de andre nye luftslottene som Byton, Lucid  osv.

Trond.m

Bra du er overbevist da. Men det er kanskje ikke helt enkelt å bruke Volvo deler for å reparere den elektriske drivlinjen i Polestar 2 ?

Jeg er forøvrig enig i at det er tryggere å velge Polestar en andre kinesiske nykommere.

Rearden86

Nå er den elektriske drivlinjen i Polestar 2 identisk med den som kommer i den elektriske Volvo XC40. To modeller som for øvrig er svært nært beslektet, så jo det er helt enkelt.

Kires

La inn reservasjon før helgen. Tror denne kan funke som familiebil, har hund og med bagasjeroms løsningen de har valgt tror jeg det skal funke greit. Så lenge det er mulig å få ferdig bil for rundt 500k og levering til sommern blir det nok bestilling.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA