Skrevet av Emne: Polestar 2 er lansert  (Lest 3723 ganger)

ToWalkOrDrive

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Polestar 2 er lansert
« Svar #45 på: Onsdag 13. Mars 2019, klokken 11:04 »
Min Tesla Model 3 Performance (som er 1 cm lavere enn vanlige Tesla Model 3), har ca 14cm bakkeklaring. 13,5 ville ikke bekymret meg. Jeg har til gode å ta nedi fartshumper (har kjørt over noen ganske høye). Noen SUV-er er høye, men har en kanon festet midt under bilen (aksling), som gjør at de ikke er så høye når alt kommer til alt. TM3 er i hvertfall helt flat og glatt under, så hvis du skulle komme borti så sklir en mer over. Da jeg hadde Model S var jeg borti med gulvet et par ganger, men ingenting eksploderte :-) Skal nok være en ganske sterk plate under (På Model S var det av titan en stund, for at den skulle kunne kjøre over et tilhengerfeste fra bil foran i 180km/t), men vet ikke hvordan Polestar har gjort det. Er nok et interessant spørsmål å stille til Polestar. Hvor hardt kan du lande oppå en stein uten at noe blir ødelagt... En eksospotte ville jo fort blitt deformert...
Forøvrig er det lansering av Tesla Model Y på fredag for de som ikke er lei kvaliteten til Tesla og vil ha høyere bakkeklaring...
Bilder fra min Tesla Model 3 Performance:
« Siste redigering: Onsdag 13. Mars 2019, klokken 11:06 av ToWalkOrDrive »

ToWalkOrDrive

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #46 på: Onsdag 13. Mars 2019, klokken 11:05 »
Glatt

Chimp

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #47 på: Onsdag 13. Mars 2019, klokken 12:21 »
Man kan som regel ikke få i pose og sekk, men jeg tror dette kunne blitt en mye større Norgessuksess med litt hevingsmulighet i en performancepakke. Polestar 3 er sikkert et klokere valg sånn sett for den typiske hyttebrukeren, men den kommer vel ikke før sent 2021 og det foreligger lite informasjon pr i dag.

Rearden86

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #48 på: Onsdag 13. Mars 2019, klokken 14:00 »
Nå kommer XC40 som elbil også. Den er bygd på samme plattform som Polestar 2 og får sannsynligvis samme batteri og drivlinje. Den har i konvensjonell versjon en bakkeklaring på 21 cm. Skal visstnok kunne reserveres i løpet av 2. Kvartal.

Chimp

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #49 på: Onsdag 13. Mars 2019, klokken 14:22 »
Hvor leser du dette? Siste info jeg så var "reservasjon tidlig 2019" og det er vi waaaay past.

Rearden86

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #50 på: Onsdag 13. Mars 2019, klokken 16:18 »
Hvor leser du dette? Siste info jeg så var "reservasjon tidlig 2019" og det er vi waaaay past.

Opplysninger fra selger hos Bilia. Jeg skrev "visstnok", det ligger et forbehold i det :). Leveranse ble opplyst fra mai 2020. Vi får se, men at den skal leveres fra 2020 er i hvert fall kommunisert ut mange ganger, også fra norsk forhandler senest 22. januar: http://blogg.volvocars.no/et-ar-for-elektrifisering-mobilitet-og-endring/#more-703
« Siste redigering: Onsdag 13. Mars 2019, klokken 16:21 av Rearden86 »

MooCow

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #51 på: Onsdag 13. Mars 2019, klokken 22:19 »
Redd Y blir mindre pen (som Model X).