Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 2 er lansert

Startet av Rearden86, onsdag 27. februar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Chimp


MooCow

Sendte ein mail til Polestar der eg spurte om ein kunne trekka frå moms på oppgitt pris, her er svaret eg fekk, ikkje heilt eintydig:

"59.000 euro er bare et riktpris for bilen, slik at kundene får en estimert pris på
hva Polestar 2 vil koste. På et senere tidspunk vil vi presentere prisen per marked,
og vi vil også følge alle lokale regler og lover når det gjelder eventuelle
redusjoner av pris på elbiler."

Kris10an

Sitat fra: Chimp på torsdag 28. februar 2019, klokken 21:14
Polestar owners club norway
Finner ikke Polestar owners club Norway, når søker på FB.
Anyone?


Chimp

Sitat fra: knut3448 på onsdag 27. februar 2019, klokken 19:51
Sitat fra: OlaM på onsdag 27. februar 2019, klokken 16:23
Bra bil! Liker omtrent alt jeg ser. F.eks.:

Lengde: 4607 mm
Bredde: 1800 mm
Høyde: 1478 mm
Akselavstand: 2735 mm

Vs Model 3:

Wheelbase   113.2 in (2,880 mm)
Length   184.8 in (4,690 mm)
Width   76.1 in (1,930 mm)
Height   56.8 in (1,440 mm)

Bredden og spesielt akselavstanden blir kjekk på norske parkeringsplasser. Blir helt sikkert dårligere AP enn Model 3, men jeg hadde valgt Volvos glimrende HUD og ACC med limit mode og en litt sånn halvgod lanekeeper over Teslas glimrende AP men senterskjerm og manglende HUD, hvis alt annet var likt. Men alt annet er ikke helt likt, spesielt ladenettverket.

Og de Öhlins-demperne er sikkert vanvittig gode sammenlignet med Model 3, selv Model S. Skikkelig tunet to-kanals dempere som er stive i svinger, aks og brems, men myke over humper.
Jeg tror ikke du sammenligner de samme målene her, bredden på TM3 er nok med speilene innfelt, mens bredden på P2 er nok bredde uten speil. Tilsvarende mål for TM3 er 1850mm, slik jeg forstår det, kun 50mm bredere.



Polestar 2 blir 1859mm inkl speil, til orientering

Chimp

Og det er mulig å endre konfigurasjonen senere. Har ikke klart å bestemme meg for farge/interiør og måtte spørre. Forøvrig imponert så langt over responstid, sendt to mailer og begge ble besvart på under 1 dag:

Takk for din henvendelse!

Det er absolutt mulig å endre farge og interiør. Når tiden er inne for å konvertere din forhåndsbestilling til en bindende ordre, vil du få mulighet til å omkonfigurere din Polestar 2.

Kontakt oss gjerne om du har ytterligere spørsmål.

Vennlig hilsen - Polestar

Jon123

US target price på 63 000 USD inkluderer avsetning til Trump-toll:
https://www.greencarreports.com/news/1121910_volvos-us-polestar-electric-car-plans-are-in-flux-over-china-tariff

The pricing that Polestar announced February 27 for the Polestar 2—$63,000 for the first year's Launch Edition—already assumes that (higher) tariff rate, according to the automaker.

Sammen med prisjusteringen på model 3 nylig tror jeg denne blir rimeligere enn hva flere tror. :)
S85. Levert 2013.

Chimp

Jeg spurte om det er heat pump og mulighet for å kjøre "offroad-modus" (eksempelvis ubrøytet vei, dårlig hyttevei, over brøytekant - heve bil). Svaret vedrørende heat pump av batteriet synes jeg ble diffust så her får vi evt vente på mer info. Ikke helt enig ang konklusjonen vedr høydejustering av bil, mener å ha lest omtrent 14 cm ground clearance og det kunne vært fint å ha muligheten  til å justere. MEN jeg innser jo også at dette er polestar 2 og ikke 3, altså ikke ønskelig at dette er en bil med SUV-egenskaper.

The effective driving range is very much dependent on drive pattern and preconditioning of the car. For many daily commutes, the impact will be small if the car is preconditioned. In cabin preconditioning, a heat pump improves the efficiency of the climate system significantly under many driving conditions and reduces the need to draw energy from the battery.

You can not change the height of the car. You can only adjust the stiffness of the dampers. The PS2 does have really good groundclearance, no need to get it higher.

MooCow

#38
Sitat fra: Chimp på mandag 11. mars 2019, klokken 14:29
Jeg spurte om det er heat pump og mulighet for å kjøre "offroad-modus" (eksempelvis ubrøytet vei, dårlig hyttevei, over brøytekant - heve bil). Svaret vedrørende heat pump av batteriet synes jeg ble diffust så her får vi evt vente på mer info. Ikke helt enig ang konklusjonen vedr høydejustering av bil, mener å ha lest omtrent 14 cm ground clearance og det kunne vært fint å ha muligheten  til å justere. MEN jeg innser jo også at dette er polestar 2 og ikke 3, altså ikke ønskelig at dette er en bil med SUV-egenskaper.

The effective driving range is very much dependent on drive pattern and preconditioning of the car. For many daily commutes, the impact will be small if the car is preconditioned. In cabin preconditioning, a heat pump improves the efficiency of the climate system significantly under many driving conditions and reduces the need to draw energy from the battery.

You can not change the height of the car. You can only adjust the stiffness of the dampers. The PS2 does have really good groundclearance, no need to get it higher.

Blir overraska om det berre er 14 cm bakkeklaring, det er jo likt med Model 3. I tillegg når dei svarar "really good ground clearance", samt at designet heller meir mot litt høgare enn snittet bakkeklaring.

Chimp

Fant det på facebooken deres nå:

Yes, it's 135 mm.

MooCow

Sitat fra: Chimp på mandag 11. mars 2019, klokken 20:40
Fant det på facebooken deres nå:

Yes, it's 135 mm.

Denne sida? Under kva innlegg hadde dei svart?

Chimp

28feb, en video som har ca 170 kommentarer. Ganske langt ned.

Prøver med en link dit.
https://www.facebook.com/107798052582413/posts/2702981313064061/?sfnsn=mo

MooCow

Sitat fra: Chimp på mandag 11. mars 2019, klokken 21:30
28feb, en video som har ca 170 kommentarer. Ganske langt ned.

Prøver med en link dit.
https://www.facebook.com/107798052582413/posts/2702981313064061/?sfnsn=mo

Takker! Der var det ja. Merkelige greier. Virkar jo å vera ei offisiell facebooksida. 13,5 var ikkje mykje å jubla over :-/

Chimp

Det gir nok gode aerodynamiske egenskaper, men er i minste laget. Ser nå at min audi a3 e tron har 124 mm uten at det har blitt problematisk til fjells. Det har ikke vært en drøm over brøytekanter men det tilskriver jeg mer forhjulstrekk hvor batteripakken ligger bak.
Så min halvveis konklusjon er derfor at dette går fint selvom de virkelig burde hatt en offroad mode.
Ba også om at de skulle isolere batteriet for å forhindrer coldgate ved lading, men det svarte de ikke på.

Her er det vel bare å smøre seg med den berømte tålmodigheten og vente på en fullstendig spec av bilen

MooCow

Slengte av gårde ein mail for sikkerheitsskyld og her er dessverre svaret :(

"Takk for din henvendelse.
Bakkeklaringen/ ground clearence på Polestar 2 er på 135 mm.
Hvis du har noen føere spørsmål så er det bare å ta kontakt igjen."

Eg skulle gjerne hatt minimum 15 cm og helst luftfjøring for å kunne køyra på litt skogsvegar og slikt uten å ha hjertet i halsen :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA