Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 2 er lansert

Startet av Rearden86, onsdag 27. februar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

z4rd

Audi kaller det for Matrix-LED. Mulig å få på e-tron. 
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Chimp


Chimp

Veldig bra:
150 kW lading
Bra:
275 miles targeted EPA (ca 440 km).

Mindre bra:
Ca 400 liter bagasjerom var litt lite
Prisen virker ca 50-100 tusen for høy
Bilen er såpass høy at jeg ikke forstår hvordan den skal få lav nok luftmotstand til å ha lavt forbruk

Skulle gjerne sett opp mot 90kwh batteri her..

Varmepumpe???

Antas det at man kan bruke volvo verksteder her?



Håvar

#18
Sitat fra: Thingeling på lørdag 12. januar 2019, klokken 11:34
Sendte mail til Polestar, og fikk bekreftet at de vil bruke Volvo sine verksteder for service og reparasjoner.
Så det er jo veldig gode nyheter....

Så spørs det jo om det vil gjelde alle Volvo-verksteder da..
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Stikkkontakt

Launch edition 4000 euro dyrere i Tyskland enn Model 3 LR. Det høres ok ut.

knut3448

Sitat fra: OlaM på onsdag 27. februar 2019, klokken 16:23
Bra bil! Liker omtrent alt jeg ser. F.eks.:

Lengde: 4607 mm
Bredde: 1800 mm
Høyde: 1478 mm
Akselavstand: 2735 mm

Vs Model 3:

Wheelbase   113.2 in (2,880 mm)
Length   184.8 in (4,690 mm)
Width   76.1 in (1,930 mm)
Height   56.8 in (1,440 mm)

Bredden og spesielt akselavstanden blir kjekk på norske parkeringsplasser. Blir helt sikkert dårligere AP enn Model 3, men jeg hadde valgt Volvos glimrende HUD og ACC med limit mode og en litt sånn halvgod lanekeeper over Teslas glimrende AP men senterskjerm og manglende HUD, hvis alt annet var likt. Men alt annet er ikke helt likt, spesielt ladenettverket.

Og de Öhlins-demperne er sikkert vanvittig gode sammenlignet med Model 3, selv Model S. Skikkelig tunet to-kanals dempere som er stive i svinger, aks og brems, men myke over humper.
Jeg tror ikke du sammenligner de samme målene her, bredden på TM3 er nok med speilene innfelt, mens bredden på P2 er nok bredde uten speil. Tilsvarende mål for TM3 er 1850mm, slik jeg forstår det, kun 50mm bredere.



Oddaa

Sitat fra: Tiger123 på onsdag 27. februar 2019, klokken 17:52
Også likte jeg interiøret. Blir kult å se om man faktisk kan kjøre med fulltlys på hele tiden som de sa, da LED pærene bøyer unna bilene som kommer imot. Er det andre biler som har dette eller er det helt nytt?

Det kan du. Hatt dette på XC90 i 3 år, fungerer som tiltenkt.



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

svitun

På facebook-sida bekrefter Polestar i dag både hengerkrok og skiluke.
2016 Passat GTE
2020 Audi e-tron 50 Advanced Sport (bestilt)

Hansa1807


svitun

2016 Passat GTE
2020 Audi e-tron 50 Advanced Sport (bestilt)

lirekassa

Sitat fra: Polestar på onsdag 27. februar 2019, klokken 16:28
Sitat fra: lirekassa på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:53
Sitat fra: Rearden86 på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:07
Prisene som er oppgitt har jeg nå lest meg til at er utsalgspris i Tyskland og inkluderer mva. Launch edition skal da koste € 63 000 eller kr 615 000. Tysk moms er på 19%. Det skulle gi en utsalgspris i Norge på kr 516 000,- i Norge før forhandler tar "norgestillegg".

Det står jo i konfiguratoren at målprisen er €59 900,-. Det må vi kunne anta at er pris eksl. mva. så norsk pris blir da roughly kr 575 000,- med dagens kurs.

Står over i første omgang :)
https://www.polestar.com/press-release/2019/02/27/polestar-reveals-new-polestar-2
EUR: 39,900-59,900 based on the German market and local taxes

Står eksplisitt at prisen i euro inkluderer avgifter i Tyskland.

Du har helt rett, da blir prisen litt hyggeligere.

Sa de noe om AP?

Jon123

S85. Levert 2013.

Up-grade

Så synd de ikke har bassert bilen på nye V60, da hadde de treft et unikt marked som det ikke eksisterer elbiler i nå.
Skjønner at de prøver å lage en bil som passer alle markeder, og stasjonsvogn er en nord europeisk greie.
Liker ikke høy coupe fasong. Ellers ser det ut til å bli en bunnsolid bil.
Tungsten silver e-up!

Polestar

Sitat fra: lirekassa på onsdag 27. februar 2019, klokken 23:25
Sa de noe om AP?
Pilot assist var listet opp som tilgjengelig sikkerhetsutstyr, men fremgikk ikke tydelig om dette er inkludert i den estimerte prisen.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

telcontar

Noen som har opprettet FB gruppe for PS2? Har ikke funnet noe foreløpig og har heller ikke lyst til å opprette en og være admin for en slik side.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA