Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2020 KIA e-Soul 64 kWh får samme batteripakke som e-Niro og Hyundai Kona

Startet av Håvar, onsdag 27. februar 2019, klokken 13:22

« forrige - neste »

Håvar

Desverre ser det ut til at disse tre bilene vil dele batteripakke. Med dagens begredelige leveringstempo av e-Niro og Kona kan det se ut til at ventelistene for nye Soul også blir evig lange  :-\

https://electricrevs.com/2018/12/20/exclusive-details-on-hyundais-new-battery-thermal-management-design/

Fra artikkelen:
"Hyundai and Kia are using this new overall battery pack and thermal management design in the 2019 Kia Niro EV and the 2020 Kia Soul EV as well as in the 2019 Hyundai Kona Electric.

The companies also market a smaller 39.2 kWh version of the battery pack outside of the US and Canada. That smaller pack reportedly skips the two modules under the rear seat and reorganizes the three modules under the floor into 90 cell groups using pairs of the same cells used in the 64 kWh version of the pack.
"

Edit: Forhåpentligvis økes produksjonen av cellene, ellers vil vel leveranser av Soul føre til enda lenger leveringstid på Kona og Niro også ???
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Roy Aasen

...kanskje reduserer de produksjonen av eNiro til fordel for Soul? Aldri godt å vite hvor haren hopper :)

EvOslo

De sier at den skal komme i løpet av sommeren, håper på dette. Selv om det er lite sannsynlig. Hvis jeg ikke får min i løpet av sommeren så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Orker ikke en til vinter med e-golfen  :(

mizzle

De eneste som virkelig satser på elbiler for tiden er vel egentlig bare Tesla og tildels Nissan?
Virker som om alle andre produsenter kun produserer for å komme under utslipsmålet i forhold til avgifter.

elbil-1

Noen som vet om batteripakkene kommer med aktiv kjøling/varming på disse bilene? (Så de tåler gjentatte hurtigladinger uten å degradere batteriet og ladetiden)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#6
Sitat fra: elbil-1 på torsdag 28. februar 2019, klokken 12:18
Noen som vet om batteripakkene kommer med aktiv kjøling/varming på disse bilene? (Så de tåler gjentatte hurtigladinger uten å degradere batteriet og ladetiden)
Siden det er samme plattform og drivlinje som Kona electric får den til en viss grad aktiv kjøling/varming, men sjekk videoene til Bjørn Nyland når han lader Kona/e-Niro. Dessverre langt fra så effektiv på hurtiglading som vi så med Ioniq.

Roy Aasen

Er ikke ladetid på hurtiglader en begredelig opplevelse både på eNiro og Kona. blir neppe bedre på Soul?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA