Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Garantiutløpstest

Startet av BHM0, onsdag 27. mars 2019, klokken 19:51

« forrige - neste »

BHM0

Har en 2014-modell som skal inn til service en måneds tid før garantien går ut. Vurderer å bestille garantiutløpstest hos NAF da jeg ikke kan noe om bil.

Lurer på om noen har erfaring med garantiutløpstest? Og om jeg bør gjennomføre den før eller etter service hos Møller?

Up_&_Away

koster 3000 kr?

Hvis du ikke vet eller tror eller antar at det er noe galt med bilen din så hadde jeg ikke giddet å kaste bort disse pengene.

VW e-Up! nybil fra august 2018

MikkeBoomBoom

Sitat fra: BHM0 på onsdag 27. mars 2019, klokken 19:51
Har en 2014-modell som skal inn til service en måneds tid før garantien går ut. Vurderer å bestille garantiutløpstest hos NAF da jeg ikke kan noe om bil.

Lurer på om noen har erfaring med garantiutløpstest? Og om jeg bør gjennomføre den før eller etter service hos Møller?

Jeg har hatt en slik test, tok den før siste service hos Møller. Helt greit opplegg, men så ikke helt poenget i ettertid. Joda, nå som bilen skal selges kan jeg legge ved en lenke til testen i salgsannonsen, men NAF tar ikke høyde for elbil, det står deriblant at de skal sjekke girkasse og olja. Men de tester f.eks ikke gjenværende kapasitet på batteriet... go figure.

Så konklusjonen min var: Tja... ble NAF medlem og fikk "halv pris", men usikker på om jeg kommer til å fortsette å være medlem.

Typhoon7

Har tatt garantiutløpstest på en tidligere bil. Den ga meg ingen informasjon, som jeg ikke visste fra før om bilen.

Største plusset var at jeg selv fikk være med under bilen, og der var det overraskende lite rust etter noen sesonger i saltlake.

sveander

Er det derfor det lyser Service når jeg starter min 2014 for tiden ? Den har talt ned de siste mnd
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA