Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vindstøy

Startet av atta, tirsdag 26. februar 2019, klokken 18:41

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: geircit2 på søndag 03. mars 2019, klokken 22:35
Den lyden har jeg hørt på samtlige USA- og Europa-videoer ifra fremvising/testing av bilen.

Mye romling fra dekk...i mine ører i alle fall

atta

Sitat fra: geircit2 på søndag 03. mars 2019, klokken 22:35
Den lyden har jeg hørt på samtlige USA- og Europa-videoer ifra fremvising/testing av bilen.

Hm. Eksempel? Som regel kjøres det jo mye raskere, men denne videoen f.eks hvor hastighetene varierer fra 65mph og ned syntes jeg kun at jeg hører dekk/veistøy.
https://www.youtube.com/watch?v=SPrVwRtjA5g

mrexplode

Sitat fra: atta på søndag 03. mars 2019, klokken 22:03
Sitat fra: GOS på fredag 01. mars 2019, klokken 15:06
Sitat fra: atta på fredag 01. mars 2019, klokken 13:37
OP her. Det jeg opplever er noe jeg mistenker er galt med min bil. Det er såpass høy vindstøy allerede fra 40-50 kmt/t, og fordi det er høyfrekvent overdøver det stereoen. Mistenker derfor at det er noe som ikke er som det skal. Har jo litt ujevne panelgaps, dører som stikker litt lenger ut enn andre, trekanten over ene speilet stikker ut, etc, at det skulle ikke forundre meg om det er noe som er feiljustert og skaper ekstra støy. Derfor er jeg interessert i andres erfaringer når jeg går i møte med service, ikke for å klage..

Klarer du å ta opp lyden og legge den ut?

Gjorde et forsøk, musikk på "vanlig" nivå (litt lavere enn jeg pleier å ha, du kan se nivået i starten)  for referanse. Du hører susingen over musikken. Kom bare opp til ca. 50 km/t, ønsket å komme opp til 60 km/t hvor det er enda mer markant, men var rett før jeg var hjemme så tok til takke med det jeg fikk. :)

https://drive.google.com/file/d/0B7aY3TdffodyUTh4N0RHTEQ1ZkdvMWtrODZFcGc1TDMza053/view

Har det samme, noe av skylden >>> Hakka R3. Jeg valgte å gå ned til 39PSI(som vil gi advarsel om lavt dekktrykk), endring i intensitet, men ikke tilfredstillende.

Sjekket triangel plastikken ved sidespeil(noe løs montert, men ikke av betydning), deksel under vindu-viskere var korrekt installert, pakkninger og avstander rundt alle glass flater var det ikke noe problem med, underkanten av frontlyktene ca 5 mm utenfor støtfanger...(må nok fikses) Igår merket jeg at ved hard sving mot venstre i 70km/t forsvant lyden...

...og jakten fortsetter  :P


Paradigm

Jeg kjøpte en ny Volvo C30 til samboeren i 2011. Der hadde vi problemer med vindsus . Volvo tok inn bilen. Demonterte speilhus på begge sider og stappe noe isolasjon inn i disse. Da forsvant lyden og alle var fornøyd. Var visst ett kjent problem med c30 r-design. Verdt å sjekke ut .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA