Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vindstøy

Startet av atta, tirsdag 26. februar 2019, klokken 18:41

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: bjornskj på torsdag 28. februar 2019, klokken 21:41
Sitat fra: SoftwareGeek på torsdag 28. februar 2019, klokken 20:29
TM3 kjøpere er så skuffet over at bilen ikke har luftfjæring, batterivarmer, og at den har mye støy og ikke samme bakluke som TMS. Men så for f.... kjøp TMS da!!!
Og så har du de som klager over at noen klager mens andre, som meg, klager over at noen klager over at noen klager.... :o
...de som klager over at den ikke har batterivamer kan like gjerne klage over at bilen ikke har hjul. Begge deler er nemlig feil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

indianrunner70

Noen som kjører rundt med Aero felger og kan si noe om støy?

Torair

Et lite tips angående potensiell vindstøy fra taket. Jeg la merke til en slags "brummende" lyd som jeg følte kom over hodet på meg, kun på førerside.
Tittet på taket og la merke til at i fremste glippe var pakningen dyttet ned på en måte som laget et slags "hull". Tok en tynn plastikk pinne og vippet forsiktig opp pakningen igjen der den var trykket ned, og all ulyd forsvant etter dette.

Det oppstod tydeligvis samme effekt på taket mitt som når du blåser over en flasketut. Det brummer og bråker  ;)

Legger ved et random bildet fra nettet for og vise glippen der pakningen var trykket ned:


atta

Sitat fra: SoftwareGeek på torsdag 28. februar 2019, klokken 20:29
TM3 kjøpere er så skuffet over at bilen ikke har luftfjæring, batterivarmer, og at den har mye støy og ikke samme bakluke som TMS. Men så for f.... kjøp TMS da!!!

OP her. Det jeg opplever er noe jeg mistenker er galt med min bil. Det er såpass høy vindstøy allerede fra 40-50 kmt/t, og fordi det er høyfrekvent overdøver det stereoen. Mistenker derfor at det er noe som ikke er som det skal. Har jo litt ujevne panelgaps, dører som stikker litt lenger ut enn andre, trekanten over ene speilet stikker ut, etc, at det skulle ikke forundre meg om det er noe som er feiljustert og skaper ekstra støy. Derfor er jeg interessert i andres erfaringer når jeg går i møte med service, ikke for å klage..

GOS

Sitat fra: atta på fredag 01. mars 2019, klokken 13:37
Sitat fra: SoftwareGeek på torsdag 28. februar 2019, klokken 20:29
TM3 kjøpere er så skuffet over at bilen ikke har luftfjæring, batterivarmer, og at den har mye støy og ikke samme bakluke som TMS. Men så for f.... kjøp TMS da!!!

OP her. Det jeg opplever er noe jeg mistenker er galt med min bil. Det er såpass høy vindstøy allerede fra 40-50 kmt/t, og fordi det er høyfrekvent overdøver det stereoen. Mistenker derfor at det er noe som ikke er som det skal. Har jo litt ujevne panelgaps, dører som stikker litt lenger ut enn andre, trekanten over ene speilet stikker ut, etc, at det skulle ikke forundre meg om det er noe som er feiljustert og skaper ekstra støy. Derfor er jeg interessert i andres erfaringer når jeg går i møte med service, ikke for å klage..

Klarer du å ta opp lyden og legge den ut?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

inspace

Sitat fra: indianrunner70 på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:43
Noen som kjører rundt med Aero felger og kan si noe om støy?

Har kjørt en del, og det er ingenting å klage på. Veldig støysvak, selv i høye hastigheter, vesentlig bedre enn S med 21'

las^se

Sitat fra: inspace på fredag 01. mars 2019, klokken 16:09
Sitat fra: indianrunner70 på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:43
Noen som kjører rundt med Aero felger og kan si noe om støy?

Har kjørt en del, og det er ingenting å klage på. Veldig støysvak, selv i høye hastigheter, vesentlig bedre enn S med 21'

Hvilke hjul kjører du på?
VW e-up! -14

Handyman

Sitat fra: las^se på fredag 01. mars 2019, klokken 16:19
Sitat fra: inspace på fredag 01. mars 2019, klokken 16:09
Sitat fra: indianrunner70 på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:43
Noen som kjører rundt med Aero felger og kan si noe om støy?

Har kjørt en del, og det er ingenting å klage på. Veldig støysvak, selv i høye hastigheter, vesentlig bedre enn S med 21'

Hvilke hjul kjører du på?
Han svarer jo på spørsmål et spesifikt spørsmål om Aero, så da ma man vel kunne anta at det er Aero han kjører.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

las^se

Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 16:29
Sitat fra: las^se på fredag 01. mars 2019, klokken 16:19
Sitat fra: inspace på fredag 01. mars 2019, klokken 16:09
Sitat fra: indianrunner70 på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:43
Noen som kjører rundt med Aero felger og kan si noe om støy?

Har kjørt en del, og det er ingenting å klage på. Veldig støysvak, selv i høye hastigheter, vesentlig bedre enn S med 21'

Hvilke hjul kjører du på?
Han svarer jo på spørsmål et spesifikt spørsmål om Aero, så da ma man vel kunne anta at det er Aero han kjører.

Litt kjapp i vendingen
VW e-up! -14

olavxxx

Sitat fra: Handyman på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:38
Sitat fra: bjornskj på torsdag 28. februar 2019, klokken 21:41
Sitat fra: SoftwareGeek på torsdag 28. februar 2019, klokken 20:29
TM3 kjøpere er så skuffet over at bilen ikke har luftfjæring, batterivarmer, og at den har mye støy og ikke samme bakluke som TMS. Men så for f.... kjøp TMS da!!!
Og så har du de som klager over at noen klager mens andre, som meg, klager over at noen klager over at noen klager.... :o
...de som klager over at den ikke har batterivamer kan like gjerne klage over at bilen ikke har hjul. Begge deler er nemlig feil.
Han er veldig opptatt av å henge ut alle som ikke kjører Model S med 100 batteri.

AppleKnocker

Sitat fra: olavxxx på fredag 01. mars 2019, klokken 19:02
Sitat fra: Handyman på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:38
Sitat fra: bjornskj på torsdag 28. februar 2019, klokken 21:41
Sitat fra: SoftwareGeek på torsdag 28. februar 2019, klokken 20:29
TM3 kjøpere er så skuffet over at bilen ikke har luftfjæring, batterivarmer, og at den har mye støy og ikke samme bakluke som TMS. Men så for f.... kjøp TMS da!!!
Og så har du de som klager over at noen klager mens andre, som meg, klager over at noen klager over at noen klager.... :o
...de som klager over at den ikke har batterivamer kan like gjerne klage over at bilen ikke har hjul. Begge deler er nemlig feil.
Han er veldig opptatt av å henge ut alle som ikke kjører Model S med 100 batteri.
S100 stuper vel i verdi nå som M3 kommer, så naturlig reaksjon...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

indianrunner70

Sitat fra: inspace på fredag 01. mars 2019, klokken 16:09
Sitat fra: indianrunner70 på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:43
Noen som kjører rundt med Aero felger og kan si noe om støy?

Har kjørt en del, og det er ingenting å klage på. Veldig støysvak, selv i høye hastigheter, vesentlig bedre enn S med 21'

Ok takk for tilbakemelding, høres ut som jeg beholder kapslene på 8)

atta

Sitat fra: GOS på fredag 01. mars 2019, klokken 15:06
Sitat fra: atta på fredag 01. mars 2019, klokken 13:37
OP her. Det jeg opplever er noe jeg mistenker er galt med min bil. Det er såpass høy vindstøy allerede fra 40-50 kmt/t, og fordi det er høyfrekvent overdøver det stereoen. Mistenker derfor at det er noe som ikke er som det skal. Har jo litt ujevne panelgaps, dører som stikker litt lenger ut enn andre, trekanten over ene speilet stikker ut, etc, at det skulle ikke forundre meg om det er noe som er feiljustert og skaper ekstra støy. Derfor er jeg interessert i andres erfaringer når jeg går i møte med service, ikke for å klage..

Klarer du å ta opp lyden og legge den ut?

Gjorde et forsøk, musikk på "vanlig" nivå (litt lavere enn jeg pleier å ha, du kan se nivået i starten)  for referanse. Du hører susingen over musikken. Kom bare opp til ca. 50 km/t, ønsket å komme opp til 60 km/t hvor det er enda mer markant, men var rett før jeg var hjemme så tok til takke med det jeg fikk. :)

https://drive.google.com/file/d/0B7aY3TdffodyUTh4N0RHTEQ1ZkdvMWtrODZFcGc1TDMza053/view


geirci2

Den lyden har jeg hørt på samtlige USA- og Europa-videoer ifra fremvising/testing av bilen.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

My2cents

Kjørte TM3P i dag på 20» vinter - ingen sjenerende støy, tvert imot - stille og fint :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA