Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

toresn

Sitat fra: CaRloz på onsdag 03. april 2019, klokken 15:33
Sitat fra: toresn på onsdag 03. april 2019, klokken 11:33
Noen som vet når neste leveranse til Trondheim er?

Min Tesla-historikk:

- Reserverte i april 2016
- Bestilte i desember 2018
- Mottok final invoice 25. februar (med utleveringsdato 9. mars)
- Betalte faktura 28. februar
- 9. mars ble utsatt til 23. mars
- 23. mars ble utsatt til 29. mars
- 29. mars ble utsatt til 2. april
- 2. april ble utsatt til "Vi kontakter deg for ny dato"

Begynner å miste litt troen på at det kommer en bil ...  :-\

Tror du ikke din bil står på havna da? Står en drøss med model 3 der nede enda. Var nede og sjekket i lunsjen og fant min bil i mengden. Sto også mange biler på Flatåsen i går da jeg kjørte forbi.

Ikke så godt å si. Hun jeg snakket med på delivery i dag mente at bilen min ikke var ankommet Norge enda.

toresn

Det som plager meg litt med Tesla er ikke nødvendigvis at jeg må vente så lenge på bilen, men det faktum at jeg betalte bilen (på oppfordring fra Tesla) for godt over en måned siden og at det da ikke tilbys noen form for kompensasjon (f.eks. i form av et prisavslag på en TWC). Er det bare meg, eller er dette på grensen til svindel?

hpe

Sitat fra: toresn på onsdag 03. april 2019, klokken 17:17
Det som plager meg litt med Tesla er ikke nødvendigvis at jeg må vente så lenge på bilen, men det faktum at jeg betalte bilen (på oppfordring fra Tesla) for godt over en måned siden og at det da ikke tilbys noen form for kompensasjon (f.eks. i form av et prisavslag på en TWC). Er det bare meg, eller er dette på grensen til svindel?

Helt enig! Betalte for knapt tre uker siden, med lovnad om at bilen skulle komme den uka. Forrige torsdag ble jeg oppringt og fortalt at bilen jeg opprinnelig bestilte ikke kunne leveres, men at jeg kunne få en i blå farge i stedet. Kunne velge å vente på den grå jeg egentlig skulle ha, men ble da forespeilet levering i mai/juni. Jeg hadde da betalt inn 492 000 til Tesla, og fikk ikke bilen jeg opprinnelig hadde bestilt, men kompensasjon er visst ikke aktuelt - ikke en gang noen måneder gratis superlading.

Edit:
Kan legge til at jeg fikk tilbud om å hente en grå bil i Stavanger, og Tesla ville da dekke tog dit fra Oslo.

Pocoloco

Sitat fra: ok67 på onsdag 03. april 2019, klokken 16:03
Då var i alle fall min bil registrert (på meg  :+1:) så reknar med at det blir utlevering som planlagt på laurdag.

Har også utlevering på lørdag, men min bil er ikke blitt registrert på meg enda, håper det ikke betyr noe spesielt :P
Hva kl. har du?
Tesla Model ≡ 06.04.19

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt


ok67

Reknar med at registrering er avhengig av når bilen blir henta opp frå havna til Flatåsen. Det kan vel kanskje vere litt tilfeldig rekkefølge.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

KoseBamsen

Skal betale siste rest fra sparebank1.
Har levering i morgen i Trondheim.
Skriver man under kjøpekontrakt når man er der som man scanner inn og sender så banken betaler ut eller er det kjøpsavtale på teslasiden som skal brukes til dette?

infaff

Sitat fra: toresn på onsdag 03. april 2019, klokken 17:17
Er det bare meg, eller er dette på grensen til svindel?

Dersom ditt VIN-nummer stod på fakturaen du har betalt, er det bilen med det VIN-nummeret du har kjøpt. Dersom Tesla da har gitt denne bilen til noen andre, grenser det til svindel - men vi vet jo at de har til hensikt å gi oss en tilsvarende bil, så da blir det ikke helt det samme.

At dette er et avtalebrudd, fremstår imidlertid helt klart. En ting er dersom vi betalte en faktura på en uspesifisert Tesla Model 3 - da må man nok akseptere at forsinkelser kan forekomme. Når man derimot har betalt for en spesifik bil som utleveres til noen andre, bryter Tesla avtalen dere inngikk ved betaling av faktura, og man bør ha en god sak i hvert fall mtp kompensasjon.

Jeg har selv skrevet klage til Tesla, og kommer til å ta den videre til forbrukerrådet dersom den ikke fører frem. Rett og slett fordi at det etter mitt syn ikke går an å drive den form for kundebehandling, og at her er det behov for tilsyn. Det er ikke sokker de selger, de selger biler til en halv million.

Når det er sakt, så tviler jeg på at jeg kommer til å avbestille... Er jo mildt sakt lysten på denne bilen.


toresn

Sitat fra: infaff på onsdag 03. april 2019, klokken 23:57
Sitat fra: toresn på onsdag 03. april 2019, klokken 17:17
Er det bare meg, eller er dette på grensen til svindel?

Dersom ditt VIN-nummer stod på fakturaen du har betalt, er det bilen med det VIN-nummeret du har kjøpt. Dersom Tesla da har gitt denne bilen til noen andre, grenser det til svindel - men vi vet jo at de har til hensikt å gi oss en tilsvarende bil, så da blir det ikke helt det samme.

Når det er sakt, så tviler jeg på at jeg kommer til å avbestille... Er jo mildt sakt lysten på denne bilen.

Hvordan kan man finne ut om bilen er levert til noen andre?
Jeg finner ikke noe når jeg søker på VIN på vegvesen.no, men kan den ha blitt sendt til en mottaker i et annet land?

Jeg har "dessverre" for mye lyst på denne bilen til å avbestille også. :)

Duncan_EL

Sitat fra: toresn på torsdag 04. april 2019, klokken 07:38
Sitat fra: infaff på onsdag 03. april 2019, klokken 23:57
Sitat fra: toresn på onsdag 03. april 2019, klokken 17:17
Er det bare meg, eller er dette på grensen til svindel?

Dersom ditt VIN-nummer stod på fakturaen du har betalt, er det bilen med det VIN-nummeret du har kjøpt. Dersom Tesla da har gitt denne bilen til noen andre, grenser det til svindel - men vi vet jo at de har til hensikt å gi oss en tilsvarende bil, så da blir det ikke helt det samme.

Når det er sakt, så tviler jeg på at jeg kommer til å avbestille... Er jo mildt sakt lysten på denne bilen.

Hvordan kan man finne ut om bilen er levert til noen andre?
Jeg finner ikke noe når jeg søker på VIN på vegvesen.no, men kan den ha blitt sendt til en mottaker i et annet land?

Jeg har "dessverre" for mye lyst på denne bilen til å avbestille også. :)

Vet ikke hva som kommer til å skje i «din» sak, men en ting som er sikkert.. de folka på Tesla svarer i fylla.
Har fått så mange motstridende beskjeder, fra start til slutt.
Håper og tror at bilen din dukker opp før eller like etter helga.

CaRloz

Sitat fra: toresn på torsdag 04. april 2019, klokken 07:38
Sitat fra: infaff på onsdag 03. april 2019, klokken 23:57
Sitat fra: toresn på onsdag 03. april 2019, klokken 17:17
Er det bare meg, eller er dette på grensen til svindel?

Dersom ditt VIN-nummer stod på fakturaen du har betalt, er det bilen med det VIN-nummeret du har kjøpt. Dersom Tesla da har gitt denne bilen til noen andre, grenser det til svindel - men vi vet jo at de har til hensikt å gi oss en tilsvarende bil, så da blir det ikke helt det samme.

Når det er sakt, så tviler jeg på at jeg kommer til å avbestille... Er jo mildt sakt lysten på denne bilen.

Hvordan kan man finne ut om bilen er levert til noen andre?
Jeg finner ikke noe når jeg søker på VIN på vegvesen.no, men kan den ha blitt sendt til en mottaker i et annet land?

Jeg har "dessverre" for mye lyst på denne bilen til å avbestille også. :)

Du kan se om VIN nummer dukker opp i oversikten over registrerte biler på teslastats.no. Der er det også mulig å se hvilke biler som er registert foregående dager ved å bla seg bakover.

Tito81

Er det noen som har telefonnummeret til Delivery Trondheim?
På forhånd takk

Fornybarbil

7340 1532 - følg tastevalgene. Har kun kommet igjennom der èn gang.

infaff

Sitat fra: toresn på torsdag 04. april 2019, klokken 07:38

Hvordan kan man finne ut om bilen er levert til noen andre?
Jeg finner ikke noe når jeg søker på VIN på vegvesen.no, men kan den ha blitt sendt til en mottaker i et annet land?

Jeg har "dessverre" for mye lyst på denne bilen til å avbestille også. :)

Ah, leste innlegget ditt litt for kjapt og tok det for gitt at du hadde fått opplyst at din bil var utlevert til noen andre.

Det var det jeg fikk opplyst da jeg skulle hente min i Stavanger; da de søkte opp min VIN, oppdaget de at den var utlevert i Lillestrøm. De var ærlige på at dette ble gjort for å rekke å få unna flest mulig biler i første kvartal, og at dette var beordret fra høyeste hold.

«Heldigvis» representerer jeg et klart mindretall, men skulle selvfølgelig vært foruten denne opplevelsen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA