Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbiler med ventilasjon til baksetet

Startet av AppleKnocker, mandag 25. februar 2019, klokken 19:23

« forrige - neste »

AppleKnocker

Mye rart man kan finne på å diskutere, men jeg har funnet ut at egne lufteventiler til baksetet er et krav. Da tenker jeg ikke bare på kanaler under forsetet for varmluft, men egne dyser for ventilasjon til baksetet. Med barn i baksetet er det en enorm forskjell både vinter og sommer på hvordan temperaturen blir bak det, og ikke minst hvor lang tid det tar å varme/kjøle baksetetpassasjerene.

Så min liste over elbiler med dette utstyret er forløpig slik:
Alle Tesla (ikke roadster...)
Kia Niro
Jaguar I-pace
Hyundai Ioniq
Audi e-tron?

Har jeg glemt noen?

Hvordan er det med e-Golf? Har nye Leaf dyser bak?


BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Crown

Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 19:23
Audi e-tron?

Den får du også med 4 soners klima, dvs separat temperatur for hver av de håpefulle der bak. ;)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Counterpointer

Sitat fra: Crown på tirsdag 26. februar 2019, klokken 00:14
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 19:23
Audi e-tron?

Den får du også med 4 soners klima, dvs separat temperatur for hver av de håpefulle der bak. ;)
Det gjør du i I-Pace også.

Skee

e-Golf har ja, men jeg synes det er veldig dårlig futt i ventilasjonen i baksetet.

Kjetil1986

Sitat fra: Skee på tirsdag 26. februar 2019, klokken 09:54
e-Golf har ja, men jeg synes det er veldig dårlig futt i ventilasjonen i baksetet.

Hvis man stiller varmeapparatet mot å blåse mot ansiktet istedenfor for Auto, så blir det litt mer futt i ventilasjonen mot baksetene.
Model 3 long range 2021

olavxxx

Tesla Model X med 7 seter har i tillegg ekstra aggregat til rad 3 ("rear AC").
Jeg vet hundeeiere setter pris på det.

lxm

Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA