Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

iphone auto-starter musikkavspilling i v9

Startet av ventle, mandag 25. februar 2019, klokken 12:56

« forrige - neste »

ventle

Har sett en del andre som har dette problemet på utenlandske fora, men ikke sett det tatt opp her tidligere.

Det som skjer er altså at iphonen min begynner å spille av musikk hver eneste gang bilen (2016 model S) settes i drive - selv om det ikke er phone som er valgt som lydkilde på stereoanlegget. Lyden kommer altså ikke ut noe sted, men står og spiller for seg selv. Om jeg stopper musikken på telefonen, starter den igjen neste gang bilen settes i drive, selv om telefonen ikke har vært ute av bilen i mellomtiden (og musikkanlegget fortsatt har radio eller noe annet som lydkilde).

Dette begynte etter første gangen jeg hadde brukt telefonen som lydkilde etter at bilen fikk software V9. Telefonen har vært paret med bilen før dette, men ikke vært brukt som lydkilde siden før bilen fikk V9. Ingenting er endret på telefonen på denne tiden.

Jeg har som sagt sett en del på utenlandske fora med samme problem. Felles for de fleste er at de også fikk problemet med V9 (selv om en person påstår å ha hatt det med V8 også), alle har iphone, og ingen ser ut til å ha funnet en løsning på det (det er noen som mener at det løser seg med å slå av carplay på mobilen, men det har ikke hjulpet for meg).

Er det fler som opplever dette, og er det noen som har funnet en løsning? Må vi bare vente på at det fikses i en fremtidig firmware?

Vhagar

Løsningen er nok å vente på ny software fra Tesla ja.
Vet ikke hvilken låt Apple spiller default, eller om de har gått vekk i fra det (har ikke iPhone selv).

Alternativ løsning, helt tilbake til august 2017 er å legge inn "A a a a a Very Good Song".
https://twitter.com/samir/status/895342239949496320

Alternativt herfra:
https://kale-salad.lnk.to/a-a-a-a-a-very-good-songTW

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Råde

Joda. Startet automatisk, men har sluttet med det på 2019 releasen for min del i hvert fall.
e-Golf | X75D

Larsebass

Takk, dette har jeg lurt på lenge. Blir veldig synlig når Apple Watch viser at det spilles låter, og jeg kun har hørt på radio.
Tesla X75D.

johnsto

Hvis man ikke har behov for Musikk-appen på iPhone, kan denne appen slettes på samme vis som andre apper, og dermed starter ingen autoavspilling.

Vil man ha tilbake denne appen, er det bare å søke opp "Musikk" på Appstore og installere på nytt.

ventle

Jeg bruker Musikk-appen hver dag, så det er ikke noen god løsning for meg :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA