Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mobiltelefon som nøkkel - Erfaringer

Startet av noGas, mandag 25. februar 2019, klokken 07:32

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: ladov på mandag 25. februar 2019, klokken 20:38
Vet ikke om du leste den reddit-tråden men koblingen mellom bil og mobil er basert på blåtann som dempes veldig godt i kroppsvev, så uansett hvilken mobil du har lønner det seg å plassere den sånn at kroppen din ikke er mellom mobilen og bilen.
Nei, leste ikke den. Tenkte de mest ivrige gjorde det, derfor spurte jeg i tråden  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ikesrm

Fungerer veldig greit for min del (Samsung S8+). Det som er litt irriterende er at det ser ut til at bilen ikke låser seg selv automatiks, og at jeg etter å ha forlatt bilen må gå inn i applikasjonen og låse den der. Noen andre som opplever det samme?

GOS

Sitat fra: ikesrm på tirsdag 26. februar 2019, klokken 10:57
Fungerer veldig greit for min del (Samsung S8+). Det som er litt irriterende er at det ser ut til at bilen ikke låser seg selv automatiks, og at jeg etter å ha forlatt bilen må gå inn i applikasjonen og låse den der. Noen andre som opplever det samme?

Fungerer fint hos meg også. Mitt "problem" er ikke at den ikke låser seg om dørene er skikkelig igjen, men jeg har flere ganger opplevd at den ikke er låst fordi bagasjeromsluka eller dørene er ikke helt igjen. Disse, og da spesielt bagasjeromsluka, krever litt mer kraft for å lukke helt igjen enn S85'en jeg hadde, så dermed har jeg feilet en del ganger. Men de siste 2 dagene så tror jeg at jeg har lært:-)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

NilsG

iPhone Xetellerannet. Fungerer helt knirkefritt. Har ikke appen åpen, fungerer hver gang for min del. Fruen har en iPhone 6etellerannet, vet hun måtte bruke kortet en gang.

Ellers så er det samme opplevelse at førerdøra trenger litt mer kraft for å lukkes. Har aktivert lydsignal ved låsing så jeg høre bilen låser seg etter at jeg har parkert.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

noGas

Har nå slått av strømsparing og gitt min appn alle rettigheter på min Honor 10. Gikk ut i garsjen, døren låste seg opp. Leverte i barnehagen, prøver å entre bilen ca 5 min etter at jeg gikk ut. No go... Appn ligger i notifications, Disconnected. Åpner appn, connected igjen.

Virker som om det ikke blir Kina telefon neste gang.

Nickelilltroll

Sitat fra: noGas på onsdag 27. februar 2019, klokken 10:00
Har nå slått av strømsparing og gitt min appn alle rettigheter på min Honor 10. Gikk ut i garsjen, døren låste seg opp. Leverte i barnehagen, prøver å entre bilen ca 5 min etter at jeg gikk ut. No go... Appn ligger i notifications, Disconnected. Åpner appn, connected igjen.

Virker som om det ikke blir Kina telefon neste gang.

Sitter med en Huawei Pro20 og har ingen planer om at beholde den mobilen til når jeg får levering av min bil. Når alt er opplagt mot nøkkel-i-mobil er det og greit med en mobil som er mer stabil.

Kult med enorm batterikapasitet, that's it..

Går tilbake til Apple om 1 ukes tid.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Fornybarbil

Har du hørt noe spesifikt negativt om P20 pro? Har samme telefonen.

ToWalkOrDrive

Et lite tips som kan være verdt å teste er å skru av Wifi. Opplevde på tidligere Tesla at det måtte til en periode.

Ser med min Samsung Note 8 at jeg av og til må vekke telefonen (trykke en gang på knappen på høyre side) før jeg får åpnet bilen. Har ikke prøvd å endre innstillingene som foreslått over.
Tesla Model Y                         2021-

Nickelilltroll

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 27. februar 2019, klokken 12:46
Har du hørt noe spesifikt negativt om P20 pro? Har samme telefonen.

Følgt med på amerikanske forum, husker ikke noen tall men virker som iphone fungerer noe bedre enn ihvertfall Huawei. Iphone er ikke feilfrie de heller, men ganske sikker på at det er brukerfeil noen ganger og :)

Faller litt sammen med at jeg er møkklei denna Huawei og. Henger seg, funker ikke optimalt med vardagslige apper og lever sitt eget liv. Kommer fra 8 år med iphone og var mest nysjerrig på hva android hade som skulle vare bedre. Har bare appleprodukter i hjemmet og savner den automatiske synkroniseringen jeg hade før mellom enheter. Så bytter fordi jeg vil og det passer noe bedre mot nøkkelbruk i en model 3, sier jeg til meg selv ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

GOS


Hos meg så har det fungert helt 100% fra første sekund. (Samsung Galaxy S7 som begynner å dra på åra)

Det som irriterer meg er at jeg må opp med mobilen eller inn i bilen for å løse ut ladekabelen (Type 2 ladekabel). På S'en så trykte jeg jo bare på FOB'en. Så det blir vel å kjøpe en FOB tenker jeg...eller noe annet på e-bay som funker når bilen er låst op via telefonen.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Fornybarbil

Er det ikke en knapp på ladepluggen som disconnecter altså?

GOS

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 27. februar 2019, klokken 13:37
Er det ikke en knapp på ladepluggen som disconnecter altså?

Jo, på UMC ladekabelen (aktelading) så har du det. Men jeg har 22 kw ladeboks med type 2 kabel hjemme. (Hadde dobbellader på S'en). Type 2 kabelen har ikke slik knapt for å løse ut.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

GOS

Takk for tips, men har alt 3 type 2 kabler, så det holder:-) Blir nok en annen løsning.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Torair

Mobilen har fungert 100% hos meg, har en iPhone XS. Siri på iPhone og Apple watch kan også låse opp/igjen bilen, åpne frunken og ladeporten hvis du lager snarveier til dette. Jeg lastet ned en app som heter "Stats for tesla model s/x/3" der du kan opprette de rette snarveiene enkelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA