Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på søndag 01. august 2021, klokken 23:22
Sitat fra: Counterpointer på søndag 01. august 2021, klokken 23:05
Dugg vil det kunne være i absolutt alle lykter på grunn av luftfuktighet, selv med enveismembranen som sitter i alle lykter av akkurat denne grunnen.
Vanndråper bør det derimot ikke være!

Dette er også Tesla sin policy (dråper = grunnlag for garantibytte). Problemet er at ny lykt vil kunne ha samme problem.......
Det var derfor jeg skrev "hovedsaklig". Og ja.. dugg er dessverre vanlig LED-lykter.
Det var mer ment til han som hadde dugg i lykta.
Har ikke noe å utsette på din post

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på søndag 01. august 2021, klokken 23:25
Sitat fra: Handyman på søndag 01. august 2021, klokken 23:22
Sitat fra: Counterpointer på søndag 01. august 2021, klokken 23:05
Dugg vil det kunne være i absolutt alle lykter på grunn av luftfuktighet, selv med enveismembranen som sitter i alle lykter av akkurat denne grunnen.
Vanndråper bør det derimot ikke være!

Dette er også Tesla sin policy (dråper = grunnlag for garantibytte). Problemet er at ny lykt vil kunne ha samme problem.......
Det var derfor jeg skrev "hovedsaklig". Og ja.. dugg er dessverre vanlig LED-lykter.
Det var mer ment til han som hadde dugg i lykta.
Har ikke noe å utsette på din post
Ahh... takk for oppklaringen. Da skjønner jeg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

#1457
For å lage et eksempel på hva som er innafor og uttafor... som vi kan diskutere....

Er jo veldig gla i Tesla men her må de ta seg en pære (lyspære eller LED) :D Det er klart at dette er garantisak.

Dette er fra TM3 FB gruppa for 3 timer siden....

Kjør debatt og det gjør de også på FB for der er det over 30 svar på innlegget allerede :+1:

Se faktura som jeg har anonymisert og jeg legger også bare ved et bilde av fukt i baklampa, et av flere inne på FB gruppa.. TM3 eier er fortvilet og spør: er ikke dette garantisak?

https://www.facebook.com/groups/1077404195618308

geear

Ikke sikkert det så slik ut da den var inne i verkstedet hos Tesla. Tesla har ikke vært helt heldige med tanke på dugg (og lyktekvalitet, en del sprekker), men de er langt fra alene om å levere biler som får dugg i lyktene for eksempel etter vask.

Counterpointer

Ut fra bildet er det en garantisak. Men det må også se sånn ut når en leverer bilen.

Står den i solsteken en lang dag kan fukten på bildet forsvinne.......

Electric cars in Norway

Bra at også dere mener det er garanti :+1:

Jeg ser jo dråper og da er det garanti, mener jeg.

TøddiVedder

Hvis de bytter dem, så mener de vel at er feil på dem. Da er det vel også garantisak...?

MyMuffin

Sitat fra: geear på mandag 02. august 2021, klokken 20:31
Ikke sikkert det så slik ut da den var inne i verkstedet hos Tesla. Tesla har ikke vært helt heldige med tanke på dugg (og lyktekvalitet, en del sprekker), men de er langt fra alene om å levere biler som får dugg i lyktene for eksempel etter vask.

Fruen har fått endel sprekker i sine baklykter - Tesla mente at dette var som følge av "feil" vaskerutiner og bruk av shampo med høy PH, ville ikke godta reklamasjon.
Synes kundeservicen har falt en god del hos Tesla.
I dag skal min nye M3 inn for å fikse lakkflekk som manglet ved utlevering, her kan jeg vel bare forvente at de bruker lakkstift..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Oddaa

Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 10. august 2021, klokken 08:38
Fruen har fått endel sprekker i sine baklykter - Tesla mente at dette var som følge av "feil" vaskerutiner og bruk av shampo med høy PH, ville ikke godta reklamasjon.
Synes kundeservicen har falt en god del hos Tesla.
I dag skal min nye M3 inn for å fikse lakkflekk som manglet ved utlevering, her kan jeg vel bare forvente at de bruker lakkstift..
En kan jo da spørre seg om det er «feil» vaskerutiner, eller om det er lyktene som ikke tåler vanlige bilvaskemidler. Ellers er det ikke kun Tesla som har dette problemet. Jeg har fått byttet baklykter hos Møller av samme årsak, de tok det riktig nok på garanti uten å protestere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Ferry

Hva er egentlig problemet med dugg i lyktene? Dårlig lys? Noe som korroderer?

trykkertor

Sitat fra: Ferry på lørdag 14. august 2021, klokken 22:57
Hva er egentlig problemet med dugg i lyktene? Dårlig lys? Noe som korroderer?
Estetisk stygt som bare det.
Med mye kondens kan det eire/ruste/påvirke elektronikk.


eleseus

#1466
Sitat fra: andrvas på tirsdag 04. mai 2021, klokken 20:14
Da skal bilen inn for tredje gang på verksted, etter bare to måneder og 2000km kjørt. Helt utrolig at dette selskapet ikke klarer å bygge skikkelige biler..! Feilen denne gang er at frontmotoren har sluttet å fungere, så må antakeligvis byttes ifølge Tesla. Leveringstid på ny motor vet de ikke, kunne ta lang tid visstnok. Nesten så jeg håper at de ikke klarer fikse problemet, så jeg etterhvert kan kreve omlevering eller refusjon.

Hvordan gikk det med din sak? Jeg har hatt mye trøbbel med min bil og elendig oppfølging på verksted. Jeg har brukt så mye tid på dette nå at nybilgleden er long gone. Fikk du hevet kjøpet?
------------------------
Oslo

andrvas

De byttet frontmotoren, ventet litt over tre uker om jeg ikke husker feil. Etterpå har alt fungert fint, men magefølelsen sier at denne bilen tør jeg ikke beholde mer enn 2 år. Ser også antydning til at bagasjeluken tar for hardt i, så noe lakk har begynt å bli skrapt av der på ene siden. Men det er vel "innafor" spec det... Jeg kunne skrevet en lang avhandling om den elendige cruisecontrollen og regnsensoren også, men det har andre skrevet mye om fra før så.

eleseus

Sitat fra: andrvas på onsdag 18. august 2021, klokken 19:24
De byttet frontmotoren, ventet litt over tre uker om jeg ikke husker feil. Etterpå har alt fungert fint, men magefølelsen sier at denne bilen tør jeg ikke beholde mer enn 2 år. Ser også antydning til at bagasjeluken tar for hardt i, så noe lakk har begynt å bli skrapt av der på ene siden. Men det er vel "innafor" spec det... Jeg kunne skrevet en lang avhandling om den elendige cruisecontrollen og regnsensoren også, men det har andre skrevet mye om fra før så.

Jeg er på min tredje Tesla. Har gatt problemer med alle tre. Batteribytte på den første tok evigheter. Utlevering og retting av feil var problematisk særlig på de to siste. Det er så mye rot og bortkastet tid på kjøpers side.
Det siste kjøpet lot jeg meg lure til da jeg lekte med konfiguratoren i sammenligningen med en annen bil jeg vurderte. Jeg oppga mailadressen. Selger var flink, og sa at nå var kvaliteten blitt mye bedre. Men det stemte jo ikke. Og servicen er også like ille som før, de er dårlig organisert og har ikke kapasitet til å følge opp bilene de selger.
For dere som vurderer å kjøpe ny Tesla nå må jeg bare advare om risikoen man løper når det først oppstår feil.
------------------------
Oslo

VoltWay

Det er mye å like med Tesla, men sånne historier er en av grunnene til at jeg er skeptisk. Sannsynligheten for å få en sånn historie er kanskje ikke så høy, men det er lite betryggende med så dårlig service i etterkant av et kjøp at de positive sidene med bilene ikke overgår de negative.

Det som kanskje er mest bekymringsverdig er at ting ikke blir bedre. Det virker som service er en utgift Tesla helst ikke vil bruke for mye penger på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA