Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

alagerqv

Oppdaget første feil på min TM3P hentet i romjulen 2020 i dag. Bakluken (eller fangeren) er ikke helt riktig justert, slik at bakluken tar nedi fangeren og skraper vekk lakken på begge deler. Fikk time for å få det ordnet alt på mandag i Drammen, uten loaner, men de sa bilen ble ferdig samme dag.

nightking

Hei..
Har en 2021 model 3 LR.
Fikk idag en feilmelding på ecall. Hatt dette tidligere, og da forsvant den, og var kun det som var feil.
Men idag så fungerer hverken crusiecontrol, ryggekamaera, frontrute kamera, eller park sensorer.

Har forsøkt hard og soft reset uten at det hjalp. Prøvde også å plugge inn laderen uten hell..

Regner egentlig med det er en software feil. Neste ledige time er 20 juli!!! Kan ikke kjøre bilen slik i ferien. Noen som har hatt samme problem som vet hva som ble gjort? Kan jeg kontakte tesla teknisk på telefonen å få pushet en oppdatering eller lignende?
Vil tesla drammen være behjelpelig med slikt ved tilfeldig oppmøte?

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

turfsurf

Sitat fra: nightking på mandag 14. juni 2021, klokken 21:57
Kan ikke kjøre bilen slik i ferien. Noen som har hatt samme problem som vet hva som ble gjort?
Vi hadde samme symptomer. Prøvde og diverse reboot. Løsingen ble til slutt å gjøre en poweroff og la bilen stå noen timer. Slo av sentry først.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

superclementz

Noen som vet om dashbord/dørpaneler noe Tesla kan få symmetrisk om det er tett inntil hverandre på ene siden og luftig på den andre?

La også merke til at det er fargeforskjell på de sorte listene rundt vinduene i sollys i dag. Hadde en annen sort tone ca 5 cm på slutten av førerdøren og ca 5 cm på begynnelsen av passasjerdøra der dørene møtes.
M3P

ToWalkOrDrive

Sitat fra: nightking på mandag 14. juni 2021, klokken 21:57
Hei..
Har en 2021 model 3 LR.
Fikk idag en feilmelding på ecall. Hatt dette tidligere, og da forsvant den, og var kun det som var feil.
Men idag så fungerer hverken crusiecontrol, ryggekamaera, frontrute kamera, eller park sensorer.

Har forsøkt hard og soft reset uten at det hjalp. Prøvde også å plugge inn laderen uten hell..

Regner egentlig med det er en software feil. Neste ledige time er 20 juli!!! Kan ikke kjøre bilen slik i ferien. Noen som har hatt samme problem som vet hva som ble gjort? Kan jeg kontakte tesla teknisk på telefonen å få pushet en oppdatering eller lignende?
Vil tesla drammen være behjelpelig med slikt ved tilfeldig oppmøte?

Kan kanskje være jordingsfeil og...? Da jeg hadde Model S ble plutselig dashbordet et tivoli, og i påkjøringsfeltet til motorveien stoppet bilen. Viste seg at de måtte sveise på nytt jordingsfeste...og etterpå var bilen så god som...før det.
Tesla Model Y                         2021-

Klykken

Model S har en kjent feil ifbm jordingspunkt i frunk pga korrosjon mellom aluminium og stål. Model 3 har ikke dette issuet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Opplevde at alle 4 vinterhjulene satt fast etter å ha fjernet hjulboltene. Vet ikke om det var pga uorginale hjul på Performance, hvor felgene hadde fått oppfrest kanten mot "senterbolten" pga Performance-leppen. Trikset for å få det løst var å løsne alle boltene med 1 omdreining, og nykke med gasspedalen for å løsne de bak, mens de foran løsnet ved å vri mye og raskt på rattet etter å ha løsnet boltene litt. Var en del rust på "senterbolten".
Tesla Model Y                         2021-

Rosstopher

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 29. juni 2021, klokken 17:30
Opplevde at alle 4 vinterhjulene satt fast etter å ha fjernet hjulboltene. [...] Trikset for å få det løst var å løsne alle boltene med 1 omdreining, og nykke med gasspedalen

Helt vanlig problem, uavhengig av modell. Opplevde det første gang på 1988 Ford Escort. I verste fall må man svinge og bremse hardt for å få det løs.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Øyvind.h

Hjul som sitter fast pleier å være enkle å løsne. Bare dunk/spark i hjulet så løsner de. Så lenge jekken er stabil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Rosstopher

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 29. juni 2021, klokken 18:00
Hjul som sitter fast pleier å være enkle å løsne. Bare dunk/spark i hjulet så løsner de. Så lenge jekken er stabil.

Joda, men det hender at dunk/spark/slegge ikke er nok, og da gjør man som beskrevet ovenfor. Det skal selvfølgelig ikke være sånn, og med riktig rengjøring og smøring så slipper man slike jalla metoder (men det er greit å kjenne til uansett).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

ToWalkOrDrive

#1436
Prøvde å legge en 2" x 4" planke og slå med en øks, men ville ikke løsne. Slo rimelig hardt uten resultat. Har aldri opplevd tilsvarende, verken på 4 år gammel Model S eller andre gamle biler jeg har hatt. Var rimelig rustent der felgen settes på. Prøvde å gjøre litt rent og ta på kobber/teflon-fett før jeg satt på sommerhjulene, men regner med at dette er mest et vinterproblem. Har aldri vedlikehold-smørt før, men må begynne nå. Slik så det ut:
Tesla Model Y                         2021-

Ludde

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. juni 2021, klokken 17:43
Prøvde å legge en 2" x 4" planke og slå med en øks, men ville ikke løsne. Slo rimelig hardt uten resultat. Har aldri opplevd tilsvarende, verken på 4 år gammel Model S eller andre gamle biler jeg har hatt. Var rimelig rustent der felgen settes på. Prøvde å gjøre litt rent og ta på kobber/teflon-fett før jeg satt på sommerhjulene, men regner med at dette er mest et vinterproblem. Har aldri vedlikehold-smørt før, men må begynne nå. Slik så det ut:

Jeg bruker bare en smal stålbørste for å få vekk det verste. Da trengs det maks  et lite dunk med håndflaten hvis det har satt seg. På vinteren har jeg sentreringsringer, så kanskje det også hjelper litt i mitt tilfelle.

jlan

I dag var vi klar for ferietur, men fikk en liten nedtur da vi plutselig manglet navigasjon, AP, TACC, fartsgrense, veimerking, ryggekamera, begge sidekamera og auto fjernlys. Eneste fellmeldig var ang. SOS Emergency Call System.  Tesla Åsane løste saken helt ypperlig uten forhåndsavtale, tok bilen rett inn for feilsøking og fant etter en times tid en dårlig kontakt på GPS antennen (ved frontrutecamera ?).
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

erikaak

Indre baklykter sluttet å fungere for 3 uker siden. Knappen på bakluke sluttet å fungere for 3 dager siden. Regner med det har en sammenheng (ledningsbrudd...men skiltlys fungerer enda). Kan heldigvis åpne luka både fra app og bilens skjerm. Stresser ikke da mobil servicebil kommer på torsdag. Når det er sagt er det jo for dårlig at noe sånt skjer etter 2 år. Fint at servicerep fungerer som det skal da!  :) :+1:
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA