Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Foremost

Dugg i venstre baklys (2020 TM3LR). Bestilt mobile service hjem på landet (ca 1t fra nærmeste verksted).
En hyggelig mann kom på avtalt tid, byttet baklyset på 15 minutter, og stakk av.
Kjempe fornøyd

GreenEyez

Med en gang jeg parkerer bilen får jeg feilmeldingen "RCM_a021 Feil på venstre sikkerhetssystem foran".

Har bremseservice på onsdag og meldte denne inn også. Fikk beskjed om at det indikerer feil på venstre airbag.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

z4rd

Alle feil/mangler som går ut over sikkerhet og sikkerhetssystemer prioriteres av Tesla. Det være seg det du nevner, eller defekt bremselys. Man får som regel muligheten til å få ordnet det raskt via drop-in.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

GreenEyez

 Var visst en faulty wire under førersetet.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

Er det noen som har opplevd en knirking fra venstre side foran, som har blitt gradvis verre og verre?

I begynnelsen, tidligere denne uken, hørtes det ut som gnissing mellom to paneler. Jeg trodde det var en flaske som lå i dørlomma som lagde lyden. Etter hvert ble lyden verre og kom frem av mindre og mindre ujevnheter i veien. Siden igår virker det som det kommer fra fjæren eller hjulopphenget.

Mars 19 LR AWD 31' km
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

ok67

Knirkar som besett hos meg på høgre side, skal inn for fiks i morgon.
Det skal vere eit kjent problem som Tesla utbetrar preventivt når du f.eks. er inne for andre ting.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Jeg hadde knirk i kulda. Det forsvant dersom jeg senket vinduet noen millimeter. Rengjorde og smørte opp gummilistene. Knirk borte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ok67

Knirken kjem frå eit eller anna ledd i hjulopphenget framme
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

RøedH

Byttet øvre bærearmer foran begge sider pga knirk nylig, første service på bilen etter 80' km så Tesla rakk visst ikke gjøre noe preventivt.
Ble helt stille etter det – god service. Mulig sterk kulde gjorde noe for å gi problemet – uansett fikset nå.
Og første problemet jeg har hatt (Ok - måtte bytte frunk åpner også helt i starten)
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

Svolar


Opplever knirk fra (jeg tror det er) døren bak meg når jeg kjører over ujevnt underlag. Er det nok til å ta bilen inn på service? Det er svært lite, men siden er rett ved mitt venstre øre hører jeg det ganske godt.
- Jeg har prøvd å rengjøre døren
- Siliconere dørkarmen
- Justere striker i døren for å døren til å lukke litt tettere

Er det noen som har noe tips?

andrvas

Da skal bilen inn for tredje gang på verksted, etter bare to måneder og 2000km kjørt. Helt utrolig at dette selskapet ikke klarer å bygge skikkelige biler..! Feilen denne gang er at frontmotoren har sluttet å fungere, så må antakeligvis byttes ifølge Tesla. Leveringstid på ny motor vet de ikke, kunne ta lang tid visstnok. Nesten så jeg håper at de ikke klarer fikse problemet, så jeg etterhvert kan kreve omlevering eller refusjon.

jlan

Sitat fra: andrvas på tirsdag 04. mai 2021, klokken 20:14
Helt utrolig at dette selskapet ikke klarer å bygge skikkelige biler..!
Vel, filosofien er jo "Fake it till you make it".
https://youtu.be/bvim4rsNHkQ
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Daniel_0007

Noen andre som har fått den feilen som han Nasir i teslabjørn sin model 3 leiebil video kaller for taxi feil?
Altså at døra bråker når den åpnes og lukkes, er det miderste hengslet som bråker, noen som har fått det byttet på garanti?
Har fått det på fører døra, riktignok ikke like høy som i videoen.

https://youtu.be/Vq5c7AxrkNI?t=136
Model 3 2019 LR Rwd

Supervisor

Fikk telefon fra Tesla i dag at de ønsker å sjekke min bil grunnet mulig lekkasje. De kommer hjem til meg i morgen. Bilen er ca. 5 uker gammel.

Trultefan

#1424
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 05. mai 2021, klokken 09:54
Noen andre som har fått den feilen som han Nasir i teslabjørn sin model 3 leiebil video kaller for taxi feil?
Altså at døra bråker når den åpnes og lukkes, er det miderste hengslet som bråker, noen som har fått det byttet på garanti?
Har fått det på fører døra, riktignok ikke like høy som i videoen.

https://youtu.be/Vq5c7AxrkNI?t=136

Ja, jeg har en lyd i førerdøra (langt ifra så mye som video). Skulle få ny time til bytte når de hadde delene på lager. Garanti. Bil gått 55000

Hadde lyden i begge fordører. passasjerdøren "fikset" de, men førerdør krevde nye deler. PS jeg hører fortsatt lyd i passasjerdør
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA