Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

thebadger

Sitat fra: Marre på tirsdag 26. januar 2021, klokken 20:51
Hei folkens, jeg trenger litt hjelp her eller svar fra de som har hatt tesla i noen år.. jeg fikk utlevert min m3p 2021 29.des, og dagen jeg hentet fanget jeg noen små feil som jeg rapporterte i appen, som feks hvite prikker på lakken, lim på side dørene innvendig, vindusviskere som ikke fungerer optimalt/spyler ikke ordentlig osv, var kanskje 12-13 ting, og jeg hadde service på fredag (4 servicen under 1mnd) og bilen ble ferdig Idag og da jeg så dokumentet på hva som er gjort, så ser jeg alle de feilene jeg fant med bilder/video under utlevering ikke er fikset på, feks på lakk skrev de at det er steinsprut så dekkes ikke, noe som ikke stemmer da jeg har bilde fra klokkeslett og dato når det er tatt, limet på sidedørene innvendig er heller ikke fikset, vindusviskerne fungerer sier dem( noe det ikke gjør da jeg igjen har bilde/video) osv.. det er liksom så mye mer, som ikke er gjort,. Så derfor lurer jeg på da, hva gjør man videre her egentlig? De har forsåvidt byttet sensor igjen for 2 gang(varmepumpe)
Samme servicecenter hver gang? Hvis du har mulighet ville jeg prøvd et annet.
Jeg ville også prøvd å eskalere, møte opp og be om å få snakke med leder. Eskalere gjennom forbrukerrådet og eventuelt lokal avis hvis du kjenner en journalist som liker å blåse opp ting.
Forbrukerrådet tar lang tid, så der er det bare å starte sak med en gang.
Prøv eventuelt jusshjelpen, men alt er jo tungvindt mens landet er stengt.

apehest

Sitat fra: Marre på tirsdag 26. januar 2021, klokken 20:51
Hei folkens, jeg trenger litt hjelp her eller svar fra de som har hatt tesla i noen år.. jeg fikk utlevert min m3p 2021 29.des, og dagen jeg hentet fanget jeg noen små feil som jeg rapporterte i appen, som feks hvite prikker på lakken, lim på side dørene innvendig, vindusviskere som ikke fungerer optimalt/spyler ikke ordentlig osv, var kanskje 12-13 ting, og jeg hadde service på fredag (4 servicen under 1mnd) og bilen ble ferdig Idag og da jeg så dokumentet på hva som er gjort, så ser jeg alle de feilene jeg fant med bilder/video under utlevering ikke er fikset på, feks på lakk skrev de at det er steinsprut så dekkes ikke, noe som ikke stemmer da jeg har bilde fra klokkeslett og dato når det er tatt, limet på sidedørene innvendig er heller ikke fikset, vindusviskerne fungerer sier dem( noe det ikke gjør da jeg igjen har bilde/video) osv.. det er liksom så mye mer, som ikke er gjort,. Så derfor lurer jeg på da, hva gjør man videre her egentlig? De har forsåvidt byttet sensor igjen for 2 gang(varmepumpe)

Lakkskader/bulker er det viktig at man får de til å registrere og dokumentere ved utlevering.

C_B_

Sitat fra: apehest på onsdag 27. januar 2021, klokken 10:30
Sitat fra: Marre på tirsdag 26. januar 2021, klokken 20:51
Hei folkens, jeg trenger litt hjelp her eller svar fra de som har hatt tesla i noen år.. jeg fikk utlevert min m3p 2021 29.des, og dagen jeg hentet fanget jeg noen små feil som jeg rapporterte i appen, som feks hvite prikker på lakken, lim på side dørene innvendig, vindusviskere som ikke fungerer optimalt/spyler ikke ordentlig osv, var kanskje 12-13 ting, og jeg hadde service på fredag (4 servicen under 1mnd) og bilen ble ferdig Idag og da jeg så dokumentet på hva som er gjort, så ser jeg alle de feilene jeg fant med bilder/video under utlevering ikke er fikset på, feks på lakk skrev de at det er steinsprut så dekkes ikke, noe som ikke stemmer da jeg har bilde fra klokkeslett og dato når det er tatt, limet på sidedørene innvendig er heller ikke fikset, vindusviskerne fungerer sier dem( noe det ikke gjør da jeg igjen har bilde/video) osv.. det er liksom så mye mer, som ikke er gjort,. Så derfor lurer jeg på da, hva gjør man videre her egentlig? De har forsåvidt byttet sensor igjen for 2 gang(varmepumpe)

Lakkskader/bulker er det viktig at man får de til å registrere og dokumentere ved utlevering.
Kanskje et bra bilpleiefirma kan hjelpe deg med å dokumentere og sende inn en bra klage med bilder osv. Jeg dro rett til et bilpleiefirma da jeg fikk min TM3 utlevert og de hadde veldig bra peiling på hvordan de skulle få medhold i klage på lakkskader.

rlnd

Nytt problem, venstre bakdør går ikke opp. Vinduet går ned men døren sitter fast. Kan låsen ha frosset innvendig?

Kokstad hadde ikke mulighet til drop-in og hadde ikke tid før fredag neste fredag, tenkte å svinge innom Åsane og høre om de kan ta det på sparket.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Kires

Prøv å parker bilen i en oppvarmet garasje en stund og se om det bare har frosset, meget mulig det bare er det.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Kim-

Har du forsøkt den manuelle åpneren?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jlan

Sitat fra: Kim- på torsdag 28. januar 2021, klokken 18:13
Har du forsøkt den manuelle åpneren?
SitatNote: Only front doors are equipped with a manual door release.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

rlnd

Sitat fra: Kires på torsdag 28. januar 2021, klokken 11:54
Prøv å parker bilen i en oppvarmet garasje en stund og se om det bare har frosset, meget mulig det bare er det.

Etter 6 timer i garasjen på jobben så tinte tydligvis låsen i døren og den virker som normalt igjen.

Spørs om jeg ikke beholder timen for å få justert dørhåndtakene bak, toppen av "håndtaket" gnisser mot åpningen i døren og må dyttes for å gå helt inn på begge bakdørene.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

trykkertor

Sitat fra: rlnd på torsdag 28. januar 2021, klokken 21:56
Etter 6 timer i garasjen på jobben så tinte tydligvis låsen i døren og den virker som normalt igjen.

Spørs om jeg ikke beholder timen for å få justert dørhåndtakene bak, toppen av "håndtaket" gnisser mot åpningen i døren og må dyttes for å gå helt inn på begge bakdørene.
Få de til å smøre opp låsen også. Olje og fett fortrenger vann, og da skal det ikke fryse til så lett.
Her hos meg er det ofte lavere enn -10 grader, og jeg har ikke hatt dører som ikke lar seg åpne.
Klart noen ganger er håndtaket seigt eller lett frosset. Eller dør/vindupakning litt gjenfrosset. Men alltid fått opp den døren jeg ønsker rundt hele bilen.

Det er jo ikke akseptabelt at hvis du for eksempel kjørte til Geilo eller Hemsedal for å stå på ski, så skal plutselig ikke ene av bakdørene kunne benyttes.

Still krav, be om utbedring.

hemi

i en annen tråd her hvor noen slet med lading, på annet bilmerke og dører ble det antydet at man ikke skulle bruke bil når det var kaldt ;D

Marre

Ønsker bare å høre med dere,
Er det ikke slik at hvis man har samme feil 3 ganger så kan man heve kjøpet? Hos meg må bilen inn igjen for VP, for 3 gang, fikk melding nå at virtuell teknikker finner feil med min varmepumpe siden den ga kald luft igjen etter jeg fikk bilen tilbake fra service, så hvis de må bytte sensor igjen blir det jo samme feil 3 ganger.. men ønsker å høre først om det er en mulighet?

trykkertor

Regelen er at de kan reparere 2 ganger, og hvis samme feil da oppstår 3. gang, kan du har rett til heving. Men det er visst nok en del regler rundt det også.
Slike ting som "vesentlig ulempe" som sikkert kan gjelde for både kjøper og selger.

Heve bilkjøp.
https://www.biladvokat.no/heve-bilkjop/


apehest

Sitat fra: trykkertor på lørdag 30. januar 2021, klokken 11:36
Regelen er at de kan reparere 2 ganger, og hvis samme feil da oppstår 3. gang, kan du har rett til heving. Men det er visst nok en del regler rundt det også.
Slike ting som "vesentlig ulempe" som sikkert kan gjelde for både kjøper og selger.

Heve bilkjøp.
https://www.biladvokat.no/heve-bilkjop/

Det er en krevende prosess, med en haug forutsetninger, som du ikke kommer deg gjennom uten økonomisk tap, selv om forhandleren ønsker å hjelpe deg.
Altså aller siste utvei.

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Marre

Okei takk for svar, for selvom de prøver å fikse det så fikses det ikke, de bytter bare sensor også skjer det samme igjen, det å ha 4 servicer på en ny bil er desverre alt for dårlig, spesielt når bilen er utlevert 29.des! Det blir jo mer kostbar for dem i lengden også med all denne type servicen.. heldigvis gir de meg lånebil hver gang men nå har jeg ikke kjøpt bil for å ha den mer hos tesla service enn hos meg selv! Tenkte å prate med en advokat til uken,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA