Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

jasken

Sitat fra: Alexander Lüthi på mandag 11. januar 2021, klokken 09:40
Sitat fra: jasken på onsdag 06. januar 2021, klokken 10:09

1. Bilen har stått ute i minusgrader -1 til ca -10 i to døgn. Når jeg skulle forvarme bilen idag for å svippe kona et sted så fikk jeg beskjed i appen at bilens alarm hadde blitt utløst og appen klikket. Jeg hørte ingenting så tenkte ikke noe over det, men når jeg kom til bilen ca 10 min etterpå så så jeg i sentry mode lagringen at riktignok hadde alarmen gått og bilen har stått å blinket sikkert laget lyd også, hvorfor dette tror dere? Var ingen andre rundt bilen, var to biler parkert foran og bak, men thats it.


Takker for svar om noen har litt mer info rundt slike ting.

Opplevde akkurat det samme i dag tidlig. -8 grader, forvarming startet med sceduled departure og en liten stund etter får jeg melding om utløst alarm og bilen står å piper på oppkjørselen. Kikker ut, ingen personer rundt bilen, bare en parkert bil ved siden av.
Når jeg senere går ut i bilen står det at alarmet har blitt utløst, men ingen sentry video har blitt lagret på det tidspunktet...

Kanskje vibrasjoner fra varmepumpen trigget alarmen? 🤣

Ja tipper noe sånt, ikke noe jeg blir plaget av så glemt det bare. Men opplever at minnepennen er helt ræva, den slutter å fungere hver dag så ingenting blir lagret. kan man klage på det? evt så setter jeg inn en SSD

rlnd

Ny feil, opplever at den viser mye lavere utetemperatur enn det er ute. I dag og i går har det vært rundt 0 til -3 i Bergen men biler viser ofte opp mot -11 for så å gå gradvis tilbake til reell utetemperatur. Noen andre som opplever dette?  :o
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

mobie

Sitat fra: rlnd på mandag 11. januar 2021, klokken 21:57
Ny feil, opplever at den viser mye lavere utetemperatur enn det er ute. I dag og i går har det vært rundt 0 til -3 i Bergen men biler viser ofte opp mot -11 for så å gå gradvis tilbake til reell utetemperatur. Noen andre som opplever dette?  :o

Når jeg kom tilbake til byen etter å ha vært på fjellet i går sa den at det var -10 i åsane. Tenkte bare at DET stemmer ikke 😂

KRB

Fikk min M3LR rett før jul. Kjempefornøyd så langt, men var inne på verkstedet å justerte litt på paneler og dører i dag. Hovedtingen som irriterer meg er at håndtakene på bakdørene ikke er i flush med døren, men litt "innsunket" på begge sider. Fikk vite på verkstedet i dag at dette er ikke noe å gjøre med, men at Tesla har "en sak" på det. Får vel bare vente på en innkalling?

thebadger

Sitat fra: BV på mandag 18. januar 2021, klokken 19:55
Fikk min M3LR rett før jul. Kjempefornøyd så langt, men var inne på verkstedet å justerte litt på paneler og dører i dag. Hovedtingen som irriterer meg er at håndtakene på bakdørene ikke er i flush med døren, men litt "innsunket" på begge sider. Fikk vite på verkstedet i dag at dette er ikke noe å gjøre med, men at Tesla har "en sak" på det. Får vel bare vente på en innkalling?
Dette har de fleste fått beskjed om at er "by design", så spørs om du noen gang får noe der.
Du har forresten brukt epostadressen din som visningsnavn, kan være verdt å bytte

trykkertor

Noen som har bilde av disse innsunkne dørhåndtakene?
Å vår TM3 LR mars 19 er de litt innsunkne, men ikke så mye at jeg reagerer på det.

ladov

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 19. januar 2021, klokken 18:07
Noen som har bilde av disse innsunkne dørhåndtakene?
Å vår TM3 LR mars 19 er de litt innsunkne, men ikke så mye at jeg reagerer på det.
Ikke bilde men ut fra hukommelse og øyemål vil jeg si at de er trukket opp mot 1mm inn fra døren.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

helge89

#1327
Foran


Bak

Swiffer

Skeiv bakluke, greit å være obs på. Lakken borte på begge flater.






Chris Neumann Ruud

Min bakluke er også meget flush mot karosseri på samme punkt.
I tillegg, hva slags karlssons lim er det de bruker for å feste "Model 3" plaketten i dlrinnsteget, for min ene har falt av allerede.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

thebadger

Tydeligvis min tur til å være pissur på service. Har time hos Tesla Sarpsborg i morgen, følgende feil ble bilen levert med 22.12:

  • Ladeport åpner seg av seg selv av og til
  • Ladeport kan ikke åpnes ved å trykke på den, må gjøre det i bil eller fra app
  • Supercharging kommer ikke over 60kW, selv på 20% SoC og 40 minutter precondition
  • Stor panelåpning på venstre side av bagasjerom (får tommelen i mellom)
  • Spoiler er ikke limt ordentlig fast
  • Skade på baksetet, rift i hvitt interiør
  • Skade på innsiden av bagasjerom
  • Skade på list over høyre passasjerdør, bak
  • Dugg i samtlige lykter, har ikke blitt borte
  • Automatisk helt opp/ned på førervindu virker ikke
  • Mye vindstøy fra førervindu, blir verre når det er kaldt
  • Skrapelyd fra vifte
Ingenting kritisk, har snakket med service 2 ganger på telefon og spurt om hvor lang tid det tar og om jeg får lånebil, fått beskjed om at Sarpsborg SC tar kontakt med meg. Fikk nettopp melding om at jeg ikke får lånebil, de vet ikke om bilen blir ferdig samme dag, og jeg kan ikke vente på SC på grunn av covid.
Snakket med service, jeg må flytte timen min hvis jeg må ha lånebil og da er neste ledige 18. februar. Kan ikke garantere at de har lånebil da heller.

Kim-

Det var en god liste. Ble alle skader dokumentert ved utlevering?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thebadger

Sitat fra: Kim- på onsdag 20. januar 2021, klokken 18:55
Det var en god liste. Ble alle skader dokumentert ved utlevering?
Nei, to av de hadde de funnet selv under inspeksjon, resten rapporterte jeg dagen etterpå.
Skade i bagasjerom og på baksetet var ikke synlig med dekk i bagasjerommet og setene nede. Resten er garanti uavhengig av utlevering

KRB

I følge CS på Kokstad, Bergen, er det en feil som Tesla er klar over. De prøver visstnok å finne ut hvordan de skal løse det. Jeg holder vel ikke akkurat pusten av spenning 😂

Takk for hintet om visningsnavn 👍


Sitat fra: thebadger på mandag 18. januar 2021, klokken 20:03
Sitat fra: BV på mandag 18. januar 2021, klokken 19:55
Fikk min M3LR rett før jul. Kjempefornøyd så langt, men var inne på verkstedet å justerte litt på paneler og dører i dag. Hovedtingen som irriterer meg er at håndtakene på bakdørene ikke er i flush med døren, men litt "innsunket" på begge sider. Fikk vite på verkstedet i dag at dette er ikke noe å gjøre med, men at Tesla har "en sak" på det. Får vel bare vente på en innkalling?
Dette har de fleste fått beskjed om at er "by design", så spørs om du noen gang får noe der.
Du har forresten brukt epostadressen din som visningsnavn, kan være verdt å bytte

Marre

Hei folkens, jeg trenger litt hjelp her eller svar fra de som har hatt tesla i noen år.. jeg fikk utlevert min m3p 2021 29.des, og dagen jeg hentet fanget jeg noen små feil som jeg rapporterte i appen, som feks hvite prikker på lakken, lim på side dørene innvendig, vindusviskere som ikke fungerer optimalt/spyler ikke ordentlig osv, var kanskje 12-13 ting, og jeg hadde service på fredag (4 servicen under 1mnd) og bilen ble ferdig Idag og da jeg så dokumentet på hva som er gjort, så ser jeg alle de feilene jeg fant med bilder/video under utlevering ikke er fikset på, feks på lakk skrev de at det er steinsprut så dekkes ikke, noe som ikke stemmer da jeg har bilde fra klokkeslett og dato når det er tatt, limet på sidedørene innvendig er heller ikke fikset, vindusviskerne fungerer sier dem( noe det ikke gjør da jeg igjen har bilde/video) osv.. det er liksom så mye mer, som ikke er gjort,. Så derfor lurer jeg på da, hva gjør man videre her egentlig? De har forsåvidt byttet sensor igjen for 2 gang(varmepumpe)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA