Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

jorgenask

Google is your friend

https://insideevs.com/news/451393/tesla-removes-regenerative-braking-adjustment/

Det er fjernet ved software, regner med at det gjelder alle "modellene" så fort de får oppdateringen

Haggish

Det må jo fikses og settes tilbake, kan jo være riktig trafikk farlig på ekstremt glatte veier🤬🤬🤬
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

trykkertor

Sitat fra: jorgenask på lørdag 28. november 2020, klokken 15:50
Google is your friend
https://insideevs.com/news/451393/tesla-removes-regenerative-braking-adjustment/
Det er fjernet ved software, regner med at det gjelder alle "modellene" så fort de får oppdateringen

Vår 2019 LR Model 3 har fortsatt mulighet for å velge regen-nivåer på software 2020.44.15
Men jeg fikk den software for ca 1-2 uker siden.

apehest

Det ser ut som om refresh-bilene med varmepumpe osv. har en SW versjon 2020.35.
Ingen andre model 3 har hatt 2020.35.
De gikk fra 2020.32 til 2020.36.

Har de en egen fork for refresh-bilene mon tro?

Ferry

Sitat fra: Haggish på lørdag 28. november 2020, klokken 16:10
Det må jo fikses og settes tilbake, kan jo være riktig trafikk farlig på ekstremt glatte veier🤬🤬🤬

Regen slippes vel gradvis opp jo glattere det er? Har ikke erfaring med Tesla, men i3 er helt smooth på dette. Har aldri kjørt på føre som er problematisk. Det blir bare svakere regen, og du må bruke bremsepedalen mer.

Kim-

Sitat fra: Haggish på lørdag 28. november 2020, klokken 16:10
Det må jo fikses og settes tilbake, kan jo være riktig trafikk farlig på ekstremt glatte veier🤬🤬🤬
De 2 årene jeg hadde X kjørte jeg kun på standard regen. Mange turer over fjelloverganger uten at dette var noe problem. Men ser absolutt at det er fint å ha valget så man kan bestemme selv.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Haggish

Kanskje jeg bekymrer meg unødvendig, men har en bratt vei ned fra min bolig med en skarp sving og et par ganger i året er det stålis der etter underkjølt regn🤨
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

1000kwh

Sitat fra: Haggish på lørdag 28. november 2020, klokken 23:43
Kanskje jeg bekymrer meg unødvendig, men har en bratt vei ned fra min bolig med en skarp sving og et par ganger i året er det stålis der etter underkjølt regn🤨
På vinteren er regen begrenset uansett, så noen dager er det som om du er i N (ved 5 grader og kaldere)

Kim-

Sitat fra: 1000kwh på søndag 29. november 2020, klokken 07:06
Sitat fra: Haggish på lørdag 28. november 2020, klokken 23:43
Kanskje jeg bekymrer meg unødvendig, men har en bratt vei ned fra min bolig med en skarp sving og et par ganger i året er det stålis der etter underkjølt regn🤨
På vinteren er regen begrenset uansett, så noen dager er det som om du er i N (ved 5 grader og kaldere)
Men dette grunnet kaldt batteri og ikke glatt vei.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

1000kwh

Sitat fra: Kim- på søndag 29. november 2020, klokken 08:40
Sitat fra: 1000kwh på søndag 29. november 2020, klokken 07:06
Sitat fra: Haggish på lørdag 28. november 2020, klokken 23:43
Kanskje jeg bekymrer meg unødvendig, men har en bratt vei ned fra min bolig med en skarp sving og et par ganger i året er det stålis der etter underkjølt regn🤨
På vinteren er regen begrenset uansett, så noen dager er det som om du er i N (ved 5 grader og kaldere)
Men dette grunnet kaldt batteri og ikke glatt vei.
Nei, men dette henger jo ofte sammen ;)

Med Tesla har jeg aldri opplevd å regen som problematisk. Ikke på det glatteste dagene heller. Men ja, dumt å fjerne valget for mange liker å kjøre med lite regen.

pekle

Kjører alltid med full regen. Forrige helg var det rimelig glatt (tåke som frøs på kald asfalt) og da logret bilen noen ganger da jeg slapp opp. Ganske merkbart, men også helt udramatisk, så ikke så mye å bekymre seg over.

knegg

Du kan styre regen med wattpedalen. Bare ikke dra foten av i en brå bevegelse så går det greit.
2020 Model 3

Zoltan

Hei igjen,nå til tileg til det som jeg nevnte sist,varmepumpa begynte å blåse kun kalt luft >:(
Jeg leverte bilen ti verksted i dag og det var en del nye biler inne.Kom en akkurat når vi vart der med helt ny som ble utlevert i går med samme feil,kamera o klimanleg++++

pers1

Naboen sin nye Model 3 ble hentet av Tesla igår med samme problem han har vin MF819xxx
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Chris Neumann Ruud

Henta bil i dag. Foreløpig bare litt finish: en hvislelyd ala "blåser kaldt på vidda"-lydeffekt fra et sted mellom A-bjelke og taket på vs, og en bakdør som må smelles veldig hard igjen for at den skal latche.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA