Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

knegg

Sitat fra: RN1776 på torsdag 14. mai 2020, klokken 15:30
Sitat fra: Klykken på torsdag 14. mai 2020, klokken 06:17
Yes, write down everything in the appointment schedule in the app. Why wouldn't you do that? If you have to argue, so what?

Just wondering if it is common/typical request for customers here.

If not, I didn't want want to be the lone "nitpicking" customer  :-X.  After all, it is a small cosmetic issue, and not a body panel or something more structurally consequential :)

Sometime it's just a 30 second fix. Do it while you have other stuff with the car anyway.

I had mobile service today and I asked him about a poor fitment on the door and he wrote it up for the next service appointment.   :+1:


2020 Model 3

knegg

Fikk denne i dag, bare en kort periode mens bilen stod stille.  ???
Dukket ikke opp igjen etterpå. Har booket en service-time så de får sjekket ut hva det var.
2020 Model 3

yurgh

Mottok bilen for en uke siden, og stort sett fornøyd men noe er det jo:

Har booket time for:
* Førerdør flukter ikke med bakdør
* 3 av 4 dørhåndtak flukter ikke med dør (er montert for langt inne)
* Ladeluke skeiv i forhold til lykt (tar muligens i lakken når den åpnes)
* Overgang A-stolpe/skjerm/dør er skeiv på fører eller passasjerside, usikker på hvordan det skulle sett ut - nå er det veldig stor forskjell.
* Bilen drar bittelitt til venstre når rattet er i midtstilling

Håper de kan få fikset dette uten at jeg må lage masse brudulje... :)

Hjulbue bak, førerside, trekket i hjulbrønnen ikke festet mot hjulbuen, slik at skitt kastes inn bak trekket og treffer parkeringssensor.

elbilnett

Er bilen fabrikkny? Trekket i hjulbrønnen deformeres først etter et par måneder... De har et nytt design på trekket som skal sitte bedre. Mye av det andre du ønsker å fikse krever at paneler må flyttes, og dermed må bilen på karosseriverksted for å få gjort det skikkelig da eksponerte områder må primes og lakkeres igjen. Hadde ikke brydd meg om dette med mindre bilen er helt ny. Det at håndtaket sitter litt lengre inn på venstre bakdør er en bagatell. Mye annet som kan gå galt dersom de prøver å fikse det. Jeg vet at det har vært en veldig omfattende produksjonsfeil på venstre bakdør som gjør at den ikke flukter helt med bodyen, og dette berører håndtaket og. Ganske sikker på at dette er i orden på 20-modellene nå.

yurgh

Sitat fra: elbilnett på torsdag 24. september 2020, klokken 12:43
Er bilen fabrikkny?

Jess, den er helt ny. Produksjonsdato i juni tror jeg. Utlevert 15. september. Så tror ikke det er noe bedre på 20-modellene 🤔

Tom

Mars 2019 awd. 30K
Ratt stammen er litt løs.. noen som har opplevd det?

Har og en bremse skive som har fått en rust ring/stripe som ikke vil vekk.. tenker produksjons feil på denne?
Di 3 andre skivene er støkne.
https://photos.app.goo.gl/mrswEPK2J39p8WPe8

Facet

Sitat fra: Tom på onsdag 07. oktober 2020, klokken 20:54
Mars 2019 awd. 30K
Ratt stammen er litt løs.. noen som har opplevd det?

Har og en bremse skive som har fått en rust ring/stripe som ikke vil vekk.. tenker produksjons feil på denne?
Di 3 andre skivene er støkne.
https://photos.app.goo.gl/mrswEPK2J39p8WPe8
Jeg har nøyaktig samme stripe på mine skiver.  :o Bilen var nettopp på bremseservice og håper det kanskje løser problemet.
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

ok67

Har også liknande stripe på eit av bakhjula...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

hemi

stripe på bakhjula? eller på bremseskiva?

ref bildet fra tom er dette feil bruk og ikke garanti. bør ikke gå igjennom på garanti heller.

Vi er flere venner som fikk utlevert biler likt +- noen uker av performance, jeg har 0 rust på skivene mine, alle de har 1 eller mer med striper fordi de ikke har noe bevisst forhold til at elbil og bremser har en rustgreie. Løses elegant ved å bremse mens man vipper bilen i N en gang i uka, noen sånne runder på rad = aldri rust.

Tom

#1074
Hvordan er dette feil bruk når 3 av skivene ikke har antydning til rust?  Hvordan får jeg bremset mer med høyre forhjul?
Bremser jeg mye så går det nesten vekk men dukker opp igjen på en dag og 2..

Nå skal den inn for ratt stammen så får se hva di sier om bremseskiva..

TøddiVedder

Har ikke model 3 en funksjon som skal fikse denne bremsingen selv? Ved å legge inn umerkbar bremsing mens man kjører.

Tom

Kun for å sikre optimal bremse effekt.. feks. Ved våte skiver..  står om det i manualen
.

ok67

Stripa på eine bremseskiva kom i løpet av sommaren. Har planlagt ein liten bremseservice før eg legg om til vinterhjul, håpar å avsløre kva som er årsaka då. Ellers så har bremseskivene holde seg svært så fine, så det er tydeleg at Tesla har lagt inn ein funksjon som legg på bremsane litt av og til for å vedlikeholde bremseskivene.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

ladov

Sitat fra: Tom på onsdag 07. oktober 2020, klokken 20:54
Mars 2019 awd. 30K
Ratt stammen er litt løs.. noen som har opplevd det?

Har og en bremse skive som har fått en rust ring/stripe som ikke vil vekk.. tenker produksjons feil på denne?
Di 3 andre skivene er støkne.
https://photos.app.goo.gl/mrswEPK2J39p8WPe8
Det kan hende noe har satt seg fast mellom bremsekloss og skive og laget en grop der. Det vil være rust i gropa til resten av bremseskiven har blitt slitt ned på samme nivå. Plukk av klossene neste gang du får anledning og se etter skader på klossen som passer med stripa. Alternativt kan det være en skade på bremseklossen som gjør at det feltet på skiva ikke blir brukt/slipt. Prøv å måle dybde/høyde på stripa med et skyvelær.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Tom

#1079
Hadde klossene ute.. det var spor ned i  klossen,dette har nok "rusten" i skiva laget..
Jeg satte inner klossen ut og det ble spor i denne klossen og..
Det er ikke rust tror jeg.. det er mer svart enn rustfarget etter noen kraftige oppbremsinger..

Det er 2 ringer så ser det veldig lite sannsynlig at det er noe fremedlegeme så har laget disse

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA