Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

knegg

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 10. mars 2020, klokken 13:25
Jeg hadde det slik på en tidligere bil (husker ikke hvilken), men har ikke merket denne funksjonen på Tesla.

Jeg får twittre @ElonMusk om det. Har en knotete parkeringsplass her der jeg var vant til å se fremover/sidene og brukte hørselen bak. Jeg trodde bare jeg var svært nærme fremme på bilen, men kom borti noe bak :(
2020 Model 3

Handyman

Sitat fra: knegg på tirsdag 10. mars 2020, klokken 13:30
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 10. mars 2020, klokken 13:25
Jeg hadde det slik på en tidligere bil (husker ikke hvilken), men har ikke merket denne funksjonen på Tesla.

Jeg får twittre @ElonMusk om det. Har en knotete parkeringsplass her der jeg var vant til å se fremover/sidene og brukte hørselen bak. Jeg trodde bare jeg var svært nærme fremme på bilen, men kom borti noe bak :(
Visualiseringen på skjermen viser jo i cm der det er nærmest. Godt fornøyd med den løsningen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

z4rd

#1037
Ja, du får det jo visualisert på centimeteren ned til 30 cm foran og bak, samt på skrått, før den viser "Stop" i rød farge.
Personlig har jeg skrudd av Parking Chimes, og bruker visuell markering i display. Ikke spesielt glad i "pling-plongs" :)
Men med Parking Chimes påskrudd vil den lage plingelyder når man nærmer seg en hindring typ...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Regner med at de fleste Tesla-eiere har fått med seg dette, men her var det vel spørsmål om det fantes en tilleggsfunksjon.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

knegg

Lommen bak på døren er ikke festet i trekket på døren.  ::)
2020 Model 3

magnetic

Dugg på B-stolpe kameraer gir irriterende feilmelding på skjermen i bilen og gir liten grunn til å oppgradere softwaren til FSD
En så viktig funksjon på denne bilen burde ha varmetråder på B-stolpe glasset der og.

Er litt risky å bruke vamepistol på B-stolpen og borre luftehull rundt kameraene, for å få vekk duggen.

Her er en fyr som fikk bytta kameraene
B-pillar camera fogging up!
https://www.youtube.com/watch?v=4GSxc8mFDJ4

Right Pillar Camera Condensation
https://www.youtube.com/watch?v=CTIYzJBAvs4

ladov

Trodde da det var varme der..Kjør front defroster en stund og se om det hjelper.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Qlan

Prøvde å søke litt her, men var uendelig mange tråder, så prøver:
I går og i dag vil ikke ladeluken åpne seg når jeg gir den et lite dytt, den fungerer imidlertid via Fob´n, men ikke ved berøring lenger.. Noen som har hatt denne feilen, og vet hva det evt. skyldes? Ved bruk av Fob´n åpnes den som vanlig, via skjerm har jeg ikke testet enda, men mistenker at det også fungerer. Det er først og fremst når jeg dytter på den at den ikke vil åpnes.. Mistenker en sensor som har tatt kvelden..
2020 Tesla Model 3 Performance

emurof

Sitat fra: lintho på lørdag 29. februar 2020, klokken 10:52
I dag oppdaget jeg 2 sprekker i ruta bak. 1 på rundt 10-15 cm og en på 2-3 cm. Ser ingen steinsprut. Flere som har opplevd e dette? Det blir vel en garantisak?

Ja, så plutselig en liten en på et par cm under vask. Bestilte service gjennom appen og sendte bilde av sprekken, og det tas på garantien sier de. Jeg har måttet vente på grunn av dette viruset, så har ikke fått gjort det enda.

Lynkjapp

Sitat fra: Qlan på tirsdag 07. april 2020, klokken 19:39
Prøvde å søke litt her, men var uendelig mange tråder, så prøver:
I går og i dag vil ikke ladeluken åpne seg når jeg gir den et lite dytt, den fungerer imidlertid via Fob´n, men ikke ved berøring lenger.. Noen som har hatt denne feilen, og vet hva det evt. skyldes? Ved bruk av Fob´n åpnes den som vanlig, via skjerm har jeg ikke testet enda, men mistenker at det også fungerer. Det er først og fremst når jeg dytter på den at den ikke vil åpnes.. Mistenker en sensor som har tatt kvelden..

Sjekk denne linken for å se om det er relevant for deg:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/chip-inside-charge-port-door.117589/

danny_boy

Er det noen som har opplevd siderefleksen bak ved baklysene på høyre side (motsatt side av ladeluken) beveger seg litt når du trykker på kantene? Lager en klikkelyd. Se illustrasjon vedlagt.

Tesla Model 3 Performance 2020

Electric cars in Norway

Lørdag morgen humor :+1: Ikke noe særlig med "feil og mangler" på denne TM3  :)   Don't do this at home  :+1:

Må sees.

https://youtu.be/gYgBA02CeHU

knegg

Hva skjer her? Masse hakk på hengslene på høyre bakdør.   :o

Hva kan forårsake dette?
2020 Model 3

ladov

Sitat fra: danny_boy på fredag 17. april 2020, klokken 10:23
Er det noen som har opplevd siderefleksen bak ved baklysene på høyre side (motsatt side av ladeluken) beveger seg litt når du trykker på kantene? Lager en klikkelyd. Se illustrasjon vedlagt.
Lyktedekselet på bakluka til dieselkokeren hadde litt vandring om jeg trykket på den, 2-3mm. Etter å ha lett litt fant jeg en skrue på innsiden jeg kunne stramme og da ble det bra. :)

Har ikke samme problemet på min TM3 og har ikke kikket på innsiden etter skruer jeg kan trekke til men jeg *tror* du må løsne på filten på innsiden for å komme til en eventuell skrue. Det er kanskje da man sier 'proceed With caution'. Eller snakk med service-senter. Sånne filtdeksel kan være tricky å åpne for en amatør mens proffene ordner det på noen sekunder.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

jlan

Sitat fra: knegg på tirsdag 21. april 2020, klokken 22:49
Hva skjer her? Masse hakk på hengslene på høyre bakdør.   :o

Hva kan forårsake dette?
Min var slik ved levering. De lakkerte det sånn noenlunde mens jeg ventet. Jeg tror det må ha skjedd under montering av dørene. Det er vel en svaksynt robot som har den jobben kanskje.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA