Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: RuneW på fredag 21. februar 2020, klokken 10:05
Fikk i dag morges disse gladmeldingene:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Prøvde først å boote (brems-knapp-knapp), men det hjalp ikke. Men det viste seg at det eneste som skulle til var å gå ut av bilen, lukke igjen døra og lukke den opp igjen (det er kanskje det de mener med å "skru av og på bilen igjen...).

Merket at vinduet var litt "seigt" til å gå opp første gang jeg gikk inn i bilen. En av meldingene går på 12V-batteriet. Mulig det er på vei til å stryke med...

Har du valgt 20" Performance dekk som dekk-konfigurasjon på skjermen på en LRAWD? Jeg fikk samme meldingene når jeg gjorde det på min
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

RuneW

Sitat fra: GOS på fredag 21. februar 2020, klokken 11:37
Har du valgt 20" Performance dekk som dekk-konfigurasjon på skjermen på en LRAWD? Jeg fikk samme meldingene når jeg gjorde det på min

Kun originale gubbedekk på min bil.

Fikk akkurat tlf fra en engelsktalende herremann som sa at de ikke kunne lese av noen feil på bilen min, men at om det skjedde igjen så skulle de ta den inn til undersøkelser.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

GOS

Sitat fra: RuneW på fredag 21. februar 2020, klokken 12:34
Sitat fra: GOS på fredag 21. februar 2020, klokken 11:37
Har du valgt 20" Performance dekk som dekk-konfigurasjon på skjermen på en LRAWD? Jeg fikk samme meldingene når jeg gjorde det på min

Kun originale gubbedekk på min bil.

Fikk akkurat tlf fra en engelsktalende herremann som sa at de ikke kunne lese av noen feil på bilen min, men at om det skjedde igjen så skulle de ta den inn til undersøkelser.

Det er samme her, men jeg kom ved en feiltagelse til å velge 20" Performance dekk på SKJERMEN selv om jeg hadde 18" gubbedekk på bilen. Da ramlete det inn med de samme feilmeldingene som du fikk når jeg satte den i Drive. Satte bilen tilbake til 18" og som du sa ut av bilen og inn igjen så forsvant feilmeldingene. Prøvde på nytt å sette til 20" for å se om det var det som forårsaket det, og samme feil igjen. (Hadde jo vært kjekkere om jeg da ved en feiltagelse fikk Acceleration Boost istedenfor den skilpadda :)  )
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

RuneW

Sitat fra: GOS på fredag 21. februar 2020, klokken 12:42
Det er samme her, men jeg kom ved en feiltagelse til å velge 20" Performance dekk på SKJERMEN selv om jeg hadde 18" gubbedekk på bilen. Da ramlete det inn med de samme feilmeldingene som du fikk når jeg satte den i Drive. Satte bilen tilbake til 18" og som du sa ut av bilen og inn igjen så forsvant feilmeldingene. Prøvde på nytt å sette til 20" for å se om det var det som forårsaket det, og samme feil igjen. (Hadde jo vært kjekkere om jeg da ved en feiltagelse fikk Acceleration Boost istedenfor den skilpadda :)  )

Ahh... beklager, jeg misforstod. Jeg kan sjekke det etterpå. Jeg vet ikke engang hvor jeg evt setter dekktype på skjermen så jeg har i alle fall ikke gjort det bevisst...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Snesopp

Sitat fra: RuneW på fredag 21. februar 2020, klokken 10:02

Her er det fristende å bruke Occams Razor...

Hva er mest sannsynlig? At merkene har oppstått spontant av seg selv eller at noe har laget merkene uten du har merket det?

Ikke oppdaget skaden første to ukene jeg hadde bilen siden jeg aldri ser nede nesten under siden på døren vs laget skomerker som jeg ikke merket.

At de har oppstått spontant var aldri et alternativ   :D

RuneW

Hvis bilen bare er et par uker gammel og du mener merkene var der fra den var ny, så er det ikke umulig at du kan reklamere på det. Jeg oppdaget en liten bulk i alu-plata som ligger på dørterskelen etter en uke og dette var de villige til å bytte. Nå skal det sies at ett år og 22.000 km senere så har jeg fortsatt ikke fått ny plate...  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hemi

jeg venter fortsatt på støvkorn fjerning og fiksing av riper ved utlevering, er jo 1 år siden nå.

De har ei heller fikset skaden de lagde når de fikset ting som var feil på utleveirng.

mixed feelings, men bilen er jo bra 99.9% av tiden, eneste som har vært feil på min er skeiv vinge, 1 plastklips og defekt aktuator for frunk.

lintho

I dag oppdaget jeg 2 sprekker i ruta bak. 1 på rundt 10-15 cm og en på 2-3 cm. Ser ingen steinsprut. Flere som har opplevd e dette? Det blir vel en garantisak?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

ladov

Sitat fra: lintho på lørdag 29. februar 2020, klokken 10:52
I dag oppdaget jeg 2 sprekker i ruta bak. 1 på rundt 10-15 cm og en på 2-3 cm. Ser ingen steinsprut. Flere som har opplevd e dette? Det blir vel en garantisak?
Opplevde omtrent det samme for noen måneder siden. En ganske lang sprekk på ene siden av bakruta, nærmere halvmeteren lang. Kunne kjenne sprekken med neglen på innsiden av ruta. Dukket opp helt spontant. Så vidt jeg har lest på nett skyldes det at feil montering av ruta på biler lagd før mars-19(?) lager spenninger i glasset. Byttet ble tatt på garantien. Bestilte service via appen(legg ved bilder), fant et tidspunkt som passet meg ca 2 uker frem i tid. Fikk en Model S som lånebil i de 3 dagene bilen var inne. Reparasjonen var strøkent utført. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

knegg

Nå er ikke denne posten en direkte feil eller mangel.

Men når dere rygger kommer ryggesensorlyden bare fremme eller kommer den bake når dere rygger? Nå har jeg kun ryggesensorlyd fremme og lurer på om jeg har husket feil om det skulle være bake også.
2020 Model 3

gsm2k

Sitat fra: knegg på søndag 01. mars 2020, klokken 15:11
Nå er ikke denne posten en direkte feil eller mangel.

Men når dere rygger kommer ryggesensorlyden bare fremme eller kommer den bake når dere rygger? Nå har jeg kun ryggesensorlyd fremme og lurer på om jeg har husket feil om det skulle være bake også.

Inntil nylig kom lyden i min både foran og bak helt til en dag bakhøytalerne begynte å sprake, og fra i går har jeg kun blikkbokslyd foran  ::) Gjelder både sensorlyder og musikk  >:(
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

Motorwatt

Sitat fra: knegg på søndag 01. mars 2020, klokken 15:11
Nå er ikke denne posten en direkte feil eller mangel.

Men når dere rygger kommer ryggesensorlyden bare fremme eller kommer den bake når dere rygger? Nå har jeg kun ryggesensorlyd fremme og lurer på om jeg har husket feil om det skulle være bake også.
Tror du husker fra en annen bil....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

Det er i så fall snakk om Parking Chimes. Denne er aktiv 360 grader.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

knegg

Sitat fra: z4rd på tirsdag 10. mars 2020, klokken 13:01
Det er i så fall snakk om Parking Chimes. Denne er aktiv 360 grader.

Men kommer lyden fra bakre høytaler om du er nært noe bak bilen?
2020 Model 3

Motorwatt

Jeg hadde det slik på en tidligere bil (husker ikke hvilken), men har ikke merket denne funksjonen på Tesla.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA