Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

No-name

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 07. januar 2020, klokken 07:00

Er litt på linje med hemi om at dette er generelt noe de fleste biler har og ikke verd å bruke timer eller dager på å få det fikset når det raskt oppstår på nytt.

Er det virkelig sånn at folk aksepterer dette på en ny bil til halv million?

Uansett hvor fortreffelig bilen ellers er, så ser ikke dette bra ut..

hemi

Jeg har 4 biler, per dd har 3 biler dugg i lyktene. Den uten står vinterlagret i utlandet i varme ;)

graden av dugg/vann vil variere med klima og vask, min erfaring med tesla model 3 er at det løser seg når solen titter frem, både dugg, og vann.

Bør det være sånn? nei.

RuneW

Sitat fra: No-name på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:00
Er det virkelig sånn at folk aksepterer dette på en ny bil til halv million?

Merkelig nok er det de som ikke har Tesla som blir mest plaget av dette...  ::)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hemi

Jeg har en til nesten 2 mill... den har samme, de skifter ikke på garanti/reklamasjon der heller om det er trøst? :p

No-name

Sitat fra: RuneW på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:21
Sitat fra: No-name på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:00
Er det virkelig sånn at folk aksepterer dette på en ny bil til halv million?

Merkelig nok er det de som ikke har Tesla som blir mest plaget av dette...  ::)

Den er grei...

1000kwh

Sitat fra: RuneW på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:21
Sitat fra: No-name på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:00
Er det virkelig sånn at folk aksepterer dette på en ny bil til halv million?

Merkelig nok er det de som ikke har Tesla som blir mest plaget av dette...  ::)
Godt sagt! :D

Counterpointer

Sitat fra: hemi på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:33
Jeg har en til nesten 2 mill... den har samme, de skifter ikke på garanti/reklamasjon der heller om det er trøst? :p
Det er jo absolutt det. (felles skjebne)

Nå har jeg levd i så mange år at jeg vet at alle typer biler har feil og mangler i litt varierende grad. Det ser ut til at det er en del som tror at spesielt Tesla ikke skal ha feil i det hele tatt, det er i overkant optimistisk. Og som ditt eksempel illustrerer, pris er ingen garanti.

CorsoDante

Sitat fra: RuneW på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:21
Sitat fra: No-name på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:00
Er det virkelig sånn at folk aksepterer dette på en ny bil til halv million?

Merkelig nok er det de som ikke har Tesla som blir mest plaget av dette...  ::)

Haha, dagens.
TM3P "FSD"

No-name

Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 07. januar 2020, klokken 11:15
Sitat fra: RuneW på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:21
Sitat fra: No-name på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:00
Er det virkelig sånn at folk aksepterer dette på en ny bil til halv million?

Merkelig nok er det de som ikke har Tesla som blir mest plaget av dette...  ::)

Haha, dagens.

Helt enig. Sånne kommentarer må man bare le av..

afriu05

Egentlig er det ikke noen problem kosmetisk da det kommer å går med været, men når det er som verst så blir lyset alt for dårlig, helt stripete og dempet. Blir jo skikkelig morsomt hvis det fryser på i tillegg, da virker vel ikke lys i det hele tatt da hele feltet blir frost på innsiden;)
TM3 LR AWD

Qlan

Hentet meg en splitter ny Model 3 P i går, kjørte den fra Stavanger til Fornebu - må si det virker meget bra, jeg har imidlertid en svært irriterende lyd i passasjerdøren. Jeg har i dag gått over gummilister (silikon), og festet elementet bedre inne i coverene sine på høyttalerene ved ruten i dørene. Imidlertid får jeg ikke lyden bort, den forsvinner imidlertid når jeg såvidt trekker døren mot meg (inne i bilen), det er snakk om svært lite kraft som skal til for at lyden forsvinner, har også prøvd å "røske" litt forsiktig i dørhåndtaket innvending. Da blir lyden mindre, men den kommer tilbake.. Utover dette vil jeg si bilen er svært bra, hadde sikkert 10 fantombremsinger når jeg kjørte på ACC, hvor jeg hang i stroppen, som var svært lite behagelig. Har nå oppdatert til siste programvare, da bilen ikke hadde helt nyeste. Håper dette hjelper, ellers er lister og panelgaps ganske så bra, med unntak av den ene døren hvor listene ikke flukter, dette tok de dog bilder av og skal utbedre.

Så også noen mikroskopiske lakkfeil (støvkorn e.l.) i lakken, men alt i alt veldig bra. Jeg visste at det mest sannsynlig ikke kom til å være perfekt når jeg hentet bilen, men så langt virker det veldig bra. Bilen står ikke noe tilbake fra tyskere som jeg har kjørt siste 15 årene, men de har fortsatt litt å gå på i "opplevd" kvalitet, i forhold til panelgaps og slikt - men alt i alt må jeg si meg fornøyd.

Noen som har noen tips i forhold til lyden i døra, eller vært borte i den? Det er en "vibrasjonslyd/klakkelyd".

Takk! :)
2020 Tesla Model 3 Performance

Elmo

Sitat fra: Qlan på tirsdag 07. januar 2020, klokken 18:43
Imidlertid får jeg ikke lyden bort, den forsvinner imidlertid når jeg såvidt trekker døren mot meg (inne i bilen),
Er du sikker på at det ikke er passasjersetet ?? - og at du er borti det når du drar i døra.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Qlan

Sitat fra: Elmo på tirsdag 07. januar 2020, klokken 20:03
Sitat fra: Qlan på tirsdag 07. januar 2020, klokken 18:43
Imidlertid får jeg ikke lyden bort, den forsvinner imidlertid når jeg såvidt trekker døren mot meg (inne i bilen),
Er du sikker på at det ikke er passasjersetet ?? - og at du er borti det når du drar i døra.

Takk for svar!

Har testet både å lene meg over fra førersetet og dra i døren, samt sitte i passasjersetet, og lyden kommer Defintivt fra døren - ved begge tilfeller forsvinner lyden når man trekker lett i døren. Leste om at setet kunne potensielt lage lyd, så har testet det. Og siden den forsvinner umiddelbart ved litt "trekk" i døren, så virker det som om det definitivt kommer derfra. Ekstremt irriterende, jeg har "lyd-noia" når det gjelder biler, og spesielt på denne hvor man har lite av annen støy utover hjul/vær og vind..   :(
2020 Tesla Model 3 Performance

castortroy

Har du sjekket hvordan listen rundt døren sitter på? Er den annerledes en listene rundt de andre dørene? Ser den riktig limt/festet ut?

Qlan

Sitat fra: castortroy på tirsdag 07. januar 2020, klokken 22:16
Har du sjekket hvordan listen rundt døren sitter på? Er den annerledes en listene rundt de andre dørene? Ser den riktig limt/festet ut?

Heisann!

Jeg sjekket alt av lister, alt ok - tror imidlertid jeg til slutt har funnet ut av problemet (må bare litt mer kjøring til først). Etter å ha omtrent gått over alt som er på døren, med klemming, dunking og diverse forsøk etter å finne noe løst eller som kan lage "ulyden" sjekket jeg til slutt hvordan "innsiden" av døren på førersiden, som foreløpig er lydfri var festet til selve døren - her fikk jeg meg en liten overraskelse, på passasjerdøren kunne jeg løfte innmaterialet (innerdøren) ca. 1,5 løs fra selve døren (metallet) nede ved høyttaleren i døren. Slik var det absolutt ikke på førersiden, der satt det tight og fint mot selve dørbladet. Kastet meg i bilen inn til Tesla på Skøyen for å sjekke deres modell 3 i utstilling, og da kom mistanken min frem - der var det ikke slik. Ga innsiden noen gode små dunk, og kunne da høre den smekke på plass, måtte imidlertid treffe på riktige punkter. Nå sitter innermaterialet mye bedre fast i selve dørbladet, så mest sannsynlig er det noen klips/festeanordninger som ikke har vært klemt nok sammen. Da har nok disse blitt liggende å gnikke mot festeanordninger inne i døren, som da har skapt lyden - når jeg da har dratt innerdøren mot meg (innover i bilen) har da lyden forsvunnet - noe som stemmer bra da jeg nok da har dratt festepunktene nok bort fra hverandre til at lyden opphørte.

Så greit å sjekke for de som kan ha små ulyder i dørene sine, at dørblad og innermaterialet faktisk sitter godt nok sammen. Håper virkelig dette er løsningen hos meg, for slike små lyder gjør at jeg omtrent mistet lysten til å kjøre bilen.

Takk for alle gode tips! :)

/Eirik
2020 Tesla Model 3 Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA