Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

fayelund

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 30. desember 2019, klokken 10:35
Hvilken SW har du? Jeg har 2019.40.50.1
Har samme som deg. Håper 2019.40.50.5 detter inn snart.
Bestilt e-Golf september 2014

Autowinder

Sitat fra: Tom på fredag 27. desember 2019, klokken 17:08
Så ville ikke frunken åpne seg.. kun den første låsen fungerer..så panser poppet kun litt opp.
Jeg har byttet frunkfjær til en med mindre spenn, panseret kan lukkes med tommelfinger, frir låsen i vinterkulda, men panseret «popper» ikke opp. Løsningen ble å ha en ispinne i tre i midtkonsollen og ved bruk vipper det fint opp uten å bruke makt. Treet skåner lakken også.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Sulle

Vurder om du skal klippe av en vinding eller to på den nye fjæra. Fullt mulig å få panseret til å sprette opp, samtidig som det er lett å lukke.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Tom

#933
Har byttet fjær jeg og.. og demperer så panseret går helt opp når jeg åpner det.. men self. ikke når den ene aktuatoren ikke funker lenger..

TM3-

Fikk min TM3 levert 30 September i Tromsø. Da jeg kommer hjem ser jeg at tilhengerfestet ikke ligger i bilen. Dette har jeg etterlyst 3 ganger men fremdeles ikke fått til-sendt. Ganske irriterende å ikke ha dette tilgjengelig da jeg ofte har behov for dette. Synes jeg har vært tålmodig, men 3 måneder er nå passert. Hvor lenge skal man godta å vente på dette? Flere som har fått bilen levert uten hengerfestet?
Videre ble ikke vinterdekk levert før langt ut i oktober. Aero-kapslene fikk jeg selvfølgelig heller ikke, står på venteliste.

Ellers veldig fornøyd med bilen bortsett fra 2 hendelser der vindu på bakdør har gått opp før døren gikk i lås og dermed har skadet krom-listen. Merkelig hvordan vindusheisene fungerer på denne bilen ved lukking.

z4rd

Be om å bli kompensert og få en plaster på såret når det gjelder disse tingene du nevner. Slik skal det ikke være. Be om en service eller takstativ ellernoe... det er faktisk på sin plass. Hvilken serie VIN har du? Er det i 56xxxx eller er det lavere? Og er det 2019 eller 2020-modell?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Autowinder

Sitat fra: Sulle på torsdag 02. januar 2020, klokken 12:56
Vurder om du skal klippe av en vinding eller to på den nye fjæra. Fullt mulig å få panseret til å sprette opp, samtidig som det er lett å lukke.
Nei jeg har 3 ulike fjærer jeg kan bytte på, men siden det vippes lett opp med ispinnen er det helt ok som det er om det får litt silikon iblant :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

TøddiVedder

Sitat fra: fayelund på mandag 30. desember 2019, klokken 11:00
Sitat fra: TøddiVedder på mandag 30. desember 2019, klokken 10:35
Hvilken SW har du? Jeg har 2019.40.50.1
Har samme som deg. Håper 2019.40.50.5 detter inn snart.


Har nå 2019.40.50.7
Trådene ser jeg at klarer litt dugg, men ikke is etc

Fungerer varmetrådene i bakruten bra hos andre?

Handyman

#938
Sitat fra: TøddiVedder på søndag 05. januar 2020, klokken 07:39
Sitat fra: fayelund på mandag 30. desember 2019, klokken 11:00
Sitat fra: TøddiVedder på mandag 30. desember 2019, klokken 10:35
Hvilken SW har du? Jeg har 2019.40.50.1
Har samme som deg. Håper 2019.40.50.5 detter inn snart.


Har nå 2019.40.50.7
Trådene ser jeg at klarer litt dugg, men ikke is etc

Fungerer varmetrådene i bakruten bra hos andre?
Varmetrådene fungerer som de skal hos meg TM3 og 50.7
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

castortroy

Mine varmetråder fungerer bra, har heller ikke sett noe tegn til smelting av trådene i ruta

afriu05

Hei,
har sikkert blitt spurt mange ganger før men har problem med dugg i front og baklys, se vedlegg. Er dette grunn nok til å booke service eller bare leve med det? :) (All dugger på innsiden av glass)






TM3 LR AWD

hemi

imho bare leve med det.

du får sikkert skiftet, så dugg i de nye med en gang, løser seg til sommern.

z4rd

Det er forskjell på dugg vs vannperler. Hvis det er vann så bør de skiftes.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Counterpointer

Noen som vet om det er nye lykter nå som fungerer bedre i forhold til fukt/dugg? Tesla forbedrer jo stadig, og kommer med nye løsninger, men en vet aldri når og heller ikke om de bytter til den nye eller gamle varianten.

Er litt på linje med hemi om at dette er generelt noe de fleste biler har og ikke verd å bruke timer eller dager på å få det fikset når det raskt oppstår på nytt.
Men deler også oppfatningen om at det ikke skal være flytende vann i lykta!

Klykken

Sitat fra: hemi på mandag 06. januar 2020, klokken 15:39
imho bare leve med det.

du får sikkert skiftet, så dugg i de nye med en gang, løser seg til sommern.
Dette er jo ikke dugg. Dette er VANN, og de får du byttet.
Tesla skulle hatt en vifte i lyktehusene, og evt et lite varmeelement.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA