Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

1000kwh

Hvis det der ikke går bort så set det jo nesten ut som noen har vært borti deg eller du borti noe/noen

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

afriu05

Trodde det og først men har blitt verre for hver gang jeg vasker bilen og er kun jeg som kjørt den fra ny og aldrig oppdaget at jeg vært borti i noe..
TM3 LR AWD

1000kwh

Sitat fra: afriu05 på onsdag 11. desember 2019, klokken 12:21
Trodde det og først men har blitt verre for hver gang jeg vasker bilen og er kun jeg som kjørt den fra ny og aldrig oppdaget at jeg vært borti i noe..
Er det på begge sider?

Synes det er en usannsynlig plass for steinsprut!

Klykken

Noen har vært borti bilen ser det ut som. Ser ut som det er for rette linjer til at det er steinsprut (og for høyt oppe på panelet)..
Lys med skarpt lys i direkte vinkel så du tydeligere om dette er striper som går i rette linjer eller er ujevne. Er det rette linjer har noe eller noen strøket borti bilen din. Er det ujevne linjer er det andre årsaker, som f.eks grovt vaskeredskap (automatvask f.eks).

Uansett mulig å få dempet eller fjernet helt med riktig polering (det går ikke for hånd).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

afriu05

Er bare på førersiden, ja det er i linje med toppen av dekket så ser litt rart ut. Må ha skjedd når bilen er parkert om ikke annet men da burde vel sentry tatt det opp å sendt en mld til mobilen? men har blitt ca 20 cm lengre mellom 2 vaske , er det som er rart.
TM3 LR AWD

Klykken

Ved nærmere titt på bildene er det tydelige rette linjer. Noe har altså strøket bilen din. Enten mens du selv har kjørt, eller så har den vært parkert.

Frem med poleringsmaskinen! Vær forsiktig over kanten ved hjulbuen så du ikke brenner gjennom lakken. Evt ta kontakt med noen profesjonelle på detailersclub.no.  :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

afriu05

Sitat fra: Klykken på onsdag 11. desember 2019, klokken 14:23
Ved nærmere titt på bildene er det tydelige rette linjer. Noe har altså strøket bilen din. Enten mens du selv har kjørt, eller så har den vært parkert.

Frem med poleringsmaskinen! Vær forsiktig over kanten ved hjulbuen så du ikke brenner gjennom lakken. Evt ta kontakt med noen profesjonelle på detailersclub.no.  :)

Yes takk;)
TM3 LR AWD

hemi

sjekk sentry usb sticken din, noen har vært borti uten tvil. håper det kan poleres bort.

NoelRocks

Fikk ny bil 11/12. Skulle vaske den på fredag og det var tydeligvis dumt siden det var fredag 13 ;) Har lest om at man må være litt forsiktig ved bruk av høyttrykksvasker, så jeg holdt god avstand. Men når jeg spylte av såpen så jeg plutselig at en del av "chromelisten" rundt v fremdør forsvant. Booket time på nyåret så er spent på hva Tesla sier. Noen andre som har opplevd noe lignende?
MG 5 bestilt april 2022 utlevert mai 2022.
Tesla M3 LR bestilt 17/11-19 utlevert 11/12-19
Kia Soul kjøpt februar 2019, solgt desember 2019

Topsy

Sitat fra: Andre Thøgersen på mandag 16. desember 2019, klokken 09:47
Fikk ny bil 11/12. Skulle vaske den på fredag og det var tydeligvis dumt siden det var fredag 13 ;) Har lest om at man må være litt forsiktig ved bruk av høyttrykksvasker, så jeg holdt god avstand. Men når jeg spylte av såpen så jeg plutselig at en del av "chromelisten" rundt v fremdør forsvant. Booket time på nyåret så er spent på hva Tesla sier. Noen andre som har opplevd noe lignende?
Det er sikker bare noe med vinkel på foto og mine øyne, men ser ut som det hvite området der ligger utenpå? Som noe beskyttelseplast som ikke er fjernet..

Klykken

Enig med Topsy. Ser ut som det er en "krøll" på hver spiss. Dog, transporttapen er som oftest blå og gjennomsiktig så det kan være synsbedrag dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

NoelRocks

Nå følte jeg meg flau! Dere har helt rett. Jeg var sikker på at jeg gikk skikkelig nøye igjennom bilen når jeg fikk den. Men både jeg og tesla har tydeligvis oversett dette. Så da bare dro jeg av denne og avbestilte timen og har bestilt meg briller. Takk for hjelpen  :D
MG 5 bestilt april 2022 utlevert mai 2022.
Tesla M3 LR bestilt 17/11-19 utlevert 11/12-19
Kia Soul kjøpt februar 2019, solgt desember 2019

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

knegg

Fikk Model 3 i går og tok en ekstra god titt på bilen hjemme.

Skal det være slik at jeg kan se ned melllom blinklysene og karosseriet? Burde ikke disse ligge flush inn mot karosseriet?
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA