Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

1000kwh

#855
Kan faktisk se ut som om appen er nede. Kanskje Tesla har blitt smittet av VAG?

Edit: kom seg etter å gått inn og ut av appen :) da forsvant ukjent feil

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på onsdag 27. november 2019, klokken 20:23
Kona har hatt problemer med mobil som nøkkel. Prøvde å avinstallere app, men da fikk jeg "Sign-in failed, The email or password you entered was incorrect". Wass? Prøvde å logge av på min egen telefon og heller ikke der fungerer min bruker/pass-kombinasjon. Samme kombo funker fint på nettsiden...
Hatt det samme i to dager nå. Neppe noe feil på bilen, men serveren til Tesla ser ikke ut som om den er helt i form. Virket etterhvert etter et par reset av passord.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. november 2019, klokken 20:47
Sitat fra: RuneW på onsdag 27. november 2019, klokken 20:23
Kona har hatt problemer med mobil som nøkkel. Prøvde å avinstallere app, men da fikk jeg "Sign-in failed, The email or password you entered was incorrect". Wass? Prøvde å logge av på min egen telefon og heller ikke der fungerer min bruker/pass-kombinasjon. Samme kombo funker fint på nettsiden...
Hatt det samme i to dager nå. Neppe noe feil på bilen, men serveren til Tesla ser ikke ut som om den er helt i form. Virket etterhvert etter et par reset av passord.

Ja, ting begynte å fungere igjen utover kvelden i går.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Kona sendte dette bildet som hun tok når hun parkerte på jobb i dag:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Ikke særlig imponerende.. spesielt etter at jeg gikk over dørhåndtaket med silikonspray så sent som i går ettermiddag...  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Klykken

Rengjorde du før silikonspraying? Og tørket du av overskytende produkt?
Hvis ikke fungerer det jo som lim for skitt, og naturligvis blir det etter hvert "trangere" for håndtaket.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

knegg

Kan det være verdt å ikke bruke en silikonspray men heller noe "tørr" smurning med PTFE?
2020 Model 3

RuneW

Sitat fra: Klykken på fredag 29. november 2019, klokken 10:42
Rengjorde du før silikonspraying? Og tørket du av overskytende produkt?
Hvis ikke fungerer det jo som lim for skitt, og naturligvis blir det etter hvert "trangere" for håndtaket.

Jeg tørket av med fille før (og etter) påføring. Ikke for å rengjøre, men for å få bort evt fukt. Jeg kunne helt sikkert ha gjort rent mye bedre.

Er det noe bedre enn Biltema silikonspray jeg burde ha brukt tro?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Klykken

Jeg benytter denne: https://www.verktoyboden.no/produkt/smoremidler-rengjoring/smoremidler/silikon/silikonspray-crc-silicone-8037-500ml

Lite søl, trekker inn i gummi og porøse overflater raskt. Vedr håndtak i metall er jeg derimot usikker på hvordan dette fungerer.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RuneW

Sitat fra: Klykken på fredag 29. november 2019, klokken 13:43
Jeg benytter denne: https://www.verktoyboden.no/produkt/smoremidler-rengjoring/smoremidler/silikon/silikonspray-crc-silicone-8037-500ml

Lite søl, trekker inn i gummi og porøse overflater raskt. Vedr håndtak i metall er jeg derimot usikker på hvordan dette fungerer.

Bør i alle fall være bedre enn Biltema sin siden koster 5x 

Biltema sin silikon-spray/lim og ser ut til å fungere som lim :laugh:

I dag satt 2 av 4 dører fast i gummilisten, et håndtak gikk ikke inn igjen og førerdøren ville ikke bli inne når den ble lukket igjen (selv om dørhåndtaket vel inne). Alt iflg min kone (som begynner å bli mindre imponert over bilen som vinterbil).

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

stefse

Jeg har ikke behandlet håndtakene på noen som helst måte, og problemet ser faktisk ut til å ha blitt mindre etterhvert.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Magnus Hansen

Sitat fra: stefse på lørdag 30. november 2019, klokken 13:08
Jeg har ikke behandlet håndtakene på noen som helst måte, og problemet ser faktisk ut til å ha blitt mindre etterhvert.

Vet ikke hvor du bor, men kanskje det er bedre med jevn kulde enn når vi er rundt 0? Særlig når regn trenger inn i håndtaket og så fryser på


K.M.L

#869
@knut.aulie
Da er den bestilt. Har generelt ingen utfordringer så langt, og bilen står i oppvarmet garasjeanlegg, men det er vel generelt lurt å gi gummi og lister litt omtanke. Det gir lengre levetid og mindre problemer.
Takk for link!
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA