Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Motorwatt

Nytter nok ikke å reklamere på nye funksjoner, men det kommer ofte en ny oppdatering som retter opp problemene.

Har du prøvd å kalibrere vindusheisen? Hvis ikke, se brukerhåndbok.

ps. Er iallfall mulig på S/X.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

C_B_

#811
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 16. november 2019, klokken 19:54
Nytter nok ikke å reklamere på nye funksjoner, men det kommer ofte en ny oppdatering som retter opp problemene.

Har du prøvd å kalibrere vindusheisen? Hvis ikke, se brukerhåndbok.

ps. Er iallfall mulig på S/X.
Kalibrering fikser det ikke. Denne kjedelige feilen med vinduet kom når den var inne til 4 reklamasjon for vindusheis venstre fremme. Den fremme venstre virker nå, dermed litt fremgang.

castortroy

Har dugg i lyktene foran og bak, det forsvinner over natten og kommer i løpet av dagen. Det er også to små bulker i dørlistene på 2 av dørene. Nummerskiltene er også montert noe skjevt. har også merket at ved dårlige veier er det en skranglelyd fra høyre dashbord side, mens venstre høres ingenting. Noen som har erfaring med å klage på dette?


Bilen ble hentet for 2 dager siden.

C_B_

Sitat fra: castortroy på lørdag 16. november 2019, klokken 21:06
Har dugg i lyktene foran og bak, det forsvinner over natten og kommer i løpet av dagen. Det er også to små bulker i dørlistene på 2 av dørene. Nummerskiltene er også montert noe skjevt. har også merket at ved dårlige veier er det en skranglelyd fra høyre dashbord side, mens venstre høres ingenting. Noen som har erfaring med å klage på dette?


Bilen ble hentet for 2 dager siden.
Bulker i dørlistene fikset de på min bil. Det andre du nevner må de vel også fikse under reklamasjon. Hvis skranglelyden er enkelt å vise og beskrive for dem antar jeg de klarer å ordner det greit. Men derimot skranling som skjer bare en sjelden gang kan de få litt problemer med å ordne.

castortroy

Tesla sa på telefon at kondens i lykter var helt normalt, men at man kunne bestille service time på appen. Tok et video oppta av skranglelyden som alltid skjer på den samme veien der det utføres veiarbeid

C_B_

Sitat fra: castortroy på lørdag 16. november 2019, klokken 23:14
Tesla sa på telefon at kondens i lykter var helt normalt, men at man kunne bestille service time på appen. Tok et video oppta av skranglelyden som alltid skjer på den samme veien der det utføres veiarbeid
Står vel om problemer med dugg i tråden om model s. Bra du har video av feilen, fordi de etterspør det av og til.

Klykken

Dugg blir det på alle biler med ledlamper. Er drenerte lykthus. Blir det derimot FUKT er det en reklamasjonssak.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ladov

Sitat fra: K.M.L på lørdag 16. november 2019, klokken 14:45
Jeg oppdaget en sprekk i min bakrute, og det ble satt opp time til å skifte ruta på reklamasjonsretten. Der siste det seg at det var et merke etter steinsprut, som hadde forårsaket sprekken. Dermed bar det til Hurtigruta og skifte der, men med null egenandel ble det en grei løsning for meg. Svaret er vel at Tesla bytter ruta på reklamasjon om de under inspeksjonen ikke finner andre grunner til at ruta har fått sprekk. ta deg en tur til SC, så får du svar.
Tok en ny titt og sprekken er på innsiden. Da kan jeg kanskje utelukke steinsprut og få dette på reklamasjon.

Så fikk jeg prøvd å bestille time fra appen, var litt sånn 'hvorfor har ingen andre tenkt på dette før' følelse. :D
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Lynkjapp

I dag hadde jeg første WTF-feil på bilen. Venstre speil nektet å gå ut automatisk ved opplåsing selv om det var fire plussgrader og bilen ikke har vært i minusgrader på flere dager. Det hjalp ikke å sette bilen i D eller R og det hjalp ikke med en soft reset. Ved revers så gikk speilet ned som det skal, men det sto fortsatt inne. Det som til slutt hjalp var å gå inn i menyen og felle inn speilene manuelt og så felle dem ut igjen manuelt.

En annen ting er at vindustullet fortsetter. Da jeg kom ut til bilen i dag sto venstre bakvindu med en 5 cm glipp. Jeg klarer ikke å skjønne at jeg ikke skulle ha oppdaget det i går kveld da jeg satte bilen på lading, da dette er vinduet ved ladeporten og det er veldig lett å få øye på et litt åpent vindu. Men selvfølgelig, jeg kan ha blingset og at det gikk ned da jeg åpnet døren for å gå ut.

For sikkerhets skyld så tok jeg en ny kalibrering av alle fire vinduene og vel inne i huset sjekket jeg at det sto "Vent" i appen, dvs at alle vinduer var stengt. Et par timer etterpå sjekket jeg på nytt og da sto det "Close", altså sto ett eller flere vinduer mer eller mindre åpne, eller så var sensoren for vindusposisjon overfølsom. Trykket Close slik at knappen endret seg til Vent igjen. Nå en halvtime etterpå står det Close igjen.

Kort sagt, kalibrering av vinduene hjelper ikke en dritt på dette problemet. Rimelig irriterende. Heldigvis ser det ut til at Tesla i det siste har begynt å komme med forbedringer på faktisk funksjonalitet og ikke bare underholdning, så det er lov å håpe at de klarer å styre disse vindussensorene litt bedre i en kommende oppdatering.

Handyman

Sitat fra: ladov på søndag 17. november 2019, klokken 12:02
Sitat fra: K.M.L på lørdag 16. november 2019, klokken 14:45
Jeg oppdaget en sprekk i min bakrute, og det ble satt opp time til å skifte ruta på reklamasjonsretten. Der siste det seg at det var et merke etter steinsprut, som hadde forårsaket sprekken. Dermed bar det til Hurtigruta og skifte der, men med null egenandel ble det en grei løsning for meg. Svaret er vel at Tesla bytter ruta på reklamasjon om de under inspeksjonen ikke finner andre grunner til at ruta har fått sprekk. ta deg en tur til SC, så får du svar.
Tok en ny titt og sprekken er på innsiden. Da kan jeg kanskje utelukke steinsprut og få dette på reklamasjon.

Så fikk jeg prøvd å bestille time fra appen, var litt sånn 'hvorfor har ingen andre tenkt på dette før' følelse. :D
Feil på varmetrådene (avbrenning) kan skape sterk varme og fysisk skade i et lite punkt som igjen kan føre til at ruta sprekker. Sjekk om du kan se brudd i varmetråd med "brannskade".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: Lynkjapp på søndag 17. november 2019, klokken 19:23
I dag hadde jeg første WTF-feil på bilen. Venstre speil nektet å gå ut automatisk ved opplåsing selv om det var fire plussgrader og bilen ikke har vært i minusgrader på flere dager. Det hjalp ikke å sette bilen i D eller R og det hjalp ikke med en soft reset. Ved revers så gikk speilet ned som det skal, men det sto fortsatt inne. Det som til slutt hjalp var å gå inn i menyen og felle inn speilene manuelt og så felle dem ut igjen manuelt.
Opplevde det en gang i sommer, foldet og ut via menyen.
Har over 15500km på bilen og har ikke opplevd det siden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

knegg

Fikk den på fredag, 277km på telleren og dette  :-1: :-1: :-1:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2020 Model 3

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

knegg

På vei hjem kom beskjeden "Bilen trenger service - Bilen starter kanskje ikke igjen"

Stoppet for å lade og sjekke litt nærmere, da kom resten av feilmeldingene.
Merket ingenting under selve kjøringen.
Snakket med Tesla support når første meldingen kom og han ba meg kjøre videre om alt fungerte som det skulle. Ringte en gang til når resten kom opp og da ble det sendt redningsbil. Vurderer å bruke angreretten (1000km/7dager) og heller gå for noe annet, dette blir litt for dumt for min del. Det bør vere en god begrunnelse for hvorfor dette skulle skje.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

2020 Model 3

Motorwatt

Synd. Men dette er mest sannsynlig en enkel ting for Tesla å fikse. Mest sannsynlig feil på 12V batteri, eller en løs kontakt. Hvis du ikke plages av "buyers remorse", så er det ingen grunn til å "finne noe annet". Slik kan skje med alle biler.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA