Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: hemi på fredag 01. november 2019, klokken 12:51

Hvis noen har kjørt med det hjulet så var ikke mønsterdybden spesielt imponerende !

hemi

#797
Mistenker du ikke kjører så mye bane og eller inspirert?

TM3P har mye moment, mye brems for å være en bil for "folket" selv LR har mye umph.

https://www.carthrottle.com/post/what-is-it-that-makes-fake-wheels-so-potentially-dangerous/

Handyman

Sitat fra: hemi på fredag 01. november 2019, klokken 13:02
Mistenker du ikke kjører så mye bane og eller inspirert?

TM3P har mye moment, mye brems for å være en bil for "folket" selv LR har mye umph.

https://www.carthrottle.com/post/what-is-it-that-makes-fake-wheels-so-potentially-dangerous/
Dersom du hadde sagt "ikke drar av BANEN" så hadde jeg forstått deg bedre.
Ved normal kjøring på offentlig vei vil jeg fortsatt påstå at ødelagt dekk/felg svært sjelden er årsak til utforkjøringer.
Hjulet på bildet bør ikke ha kjørt på vei da det brøt sammen ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hemi

Du misforstår, det der har ikke skjedde fordi man er av banen, det har skjedd fordi støpen ikke har vært sterk nok. Konsekvensen etterpå er jo av banen på bane, og av veien på vei.

Er nok så høy frekvens i trafikken fra A til B nei, stortsett manifesterer det seg i vibrasjoner og risting.

Marzo

Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. november 2019, klokken 12:54
Hvis noen har kjørt med det hjulet så var ikke mønsterdybden spesielt imponerende !

Ut i fra dimensjonen er det et banedekk uten mønster (slicks).
Ser to målepunkter på bildet som tyder på mye gummi igjen på dekket.

Counterpointer

Sitat fra: Marzo på fredag 01. november 2019, klokken 15:35
Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. november 2019, klokken 12:54
Hvis noen har kjørt med det hjulet så var ikke mønsterdybden spesielt imponerende !

Ut i fra dimensjonen er det et banedekk uten mønster (slicks).
Ser to målepunkter på bildet som tyder på mye gummi igjen på dekket.
Som andre har nevnt her så er banekjøring i liten grad relevant for vanlig kjøring på vei.

Autowinder

Kanskje flytte denne diskusjonen til rett tråd...?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Macnus

Da fikk jeg ikke til å lade på min Model 3..
Hører at låsepinnen prøver å gå inn hele tiden, og får opp feilmelding "Charge Port Not Able to Lock" osv.. Så da vil den ikke lade, selv om ladekabelen faktisk låser seg, måtte bruke nødutløseren baki for å få den ut ved et tilfelle også.
Prøvde flere ladestasjoner, samme feil. Ringte Tesla Roadservice, og de får faktisk ikke kontakt med laderne når de er satt i bilen. Prøvde også Fortum sin, fikk Err på displayet der også.
Roadservice mente det var feil med selve ladekontakten i bilen, og jeg kan ikke se noe fysisk feil inne i selve ladeporten. Så da blir det levert dieselbil her i kveld, og de tar med seg Teslaen..
Håper det er en kjapp fiks!

Jan Kantor

Har fått beskjed av Tesla om at Autopark og Summon er ikke inkludert.  :( Man må betale 50 lapper for å få de. Autopark har jeg i min 5 å gammel Toyota Auris. Helt uten tillegg.  :o 
Greier ikke koble bilen til wifi. Den finner ikke routere som telefonen finner lett. Følgelig kan jeg ikke laste ned oppgraderinger. Har prøvd å koble til via mobilen men det stoppet opp etter noen minutter.
Kartet ikke oppdaterer seg, viser feil fartsgrense til tider.
Hadde stadige problemer med å løse ut ladekabelen. Etter service forrige uke går det greit.
Ble låst ut av bilen en gang.
Løse gummilister rundt dørene.
I går ble ryggekameraet hel svart bortsett fra de 2 vite stripene. Rettet seg etter noen minutter.
Dette er for å nevne noe.
Nervøs når jeg setter meg i bilen. Hva kommer til å skje i dag?
Ville vært en fantastisk bil uten alle de greiene....

1000kwh

Sitat fra: Jan Kantor på onsdag 06. november 2019, klokken 15:00
Har fått beskjed av Tesla om at Autopark og Summon er ikke inkludert.  :( Man må betale 50 lapper for å få de. Autopark har jeg i min 5 å gammel Toyota Auris. Helt uten tillegg.  :o 
Greier ikke koble bilen til wifi. Den finner ikke routere som telefonen finner lett. Følgelig kan jeg ikke laste ned oppgraderinger. Har prøvd å koble til via mobilen men det stoppet opp etter noen minutter.
Kartet ikke oppdaterer seg, viser feil fartsgrense til tider.
Hadde stadige problemer med å løse ut ladekabelen. Etter service forrige uke går det greit.
Ble låst ut av bilen en gang.
Løse gummilister rundt dørene.
I går ble ryggekameraet hel svart bortsett fra de 2 vite stripene. Rettet seg etter noen minutter.
Dette er for å nevne noe.
Nervøs når jeg setter meg i bilen. Hva kommer til å skje i dag?
Ville vært en fantastisk bil uten alle de greiene....
Tipper du har feil innstillinger på router. Søk opp dette.

Gummilistene er løse, hvertfall på Model S.

Ellers har du vel stort funnet noen bugs her og der. At du ikke betalte for Summon er vel knapt en feil :)

Handyman

Sitat fra: Jan Kantor på onsdag 06. november 2019, klokken 15:00
Har fått beskjed av Tesla om at Autopark og Summon er ikke inkludert.  :( Man må betale 50 lapper for å få de. Autopark har jeg i min 5 å gammel Toyota Auris. Helt uten tillegg.  :o 
Hvis det er viktig for deg er det synd du ikke satt deg inn i deg før du kjøpte bilen. Det er tydelig listet under FSD.
Sitat fra: Jan Kantor på onsdag 06. november 2019, klokken 15:00
Greier ikke koble bilen til wifi. Den finner ikke routere som telefonen finner lett. Følgelig kan jeg ikke laste ned oppgraderinger. Har prøvd å koble til via mobilen men det stoppet opp etter noen minutter.
Kartet ikke oppdaterer seg, viser feil fartsgrense til tider.
TM3 krever STERKT WiFi-signal! Prøv kanalene 1, 6 eller 11.
https://teslatap.com/articles/wifi-guide-and-troubleshooter-for-tesla-vehicles/
Sitat fra: Jan Kantor på onsdag 06. november 2019, klokken 15:00
Hadde stadige problemer med å løse ut ladekabelen. Etter service forrige uke går det greit.
Det hender at knappen på ladekabelen ikke fungerer dersom bilen er i SLEEP. Man kan da vekke bilen med et raskt kort trykk på et dørhåndtak (så døra rekker ikke å¨åpne seg). Da skal knappen funke.
Sitat fra: Jan Kantor på onsdag 06. november 2019, klokken 15:00
Kartet ikke oppdaterer seg, viser feil fartsgrense til tider.
Det er masse feil i kartgrunnlaget som inneholder fartsgrensene. Det er bare å håpe på at Tesla snart kommer med skiltlesing, eller at kartgrunnlaget blir forbedres.
Sitat fra: Jan Kantor på onsdag 06. november 2019, klokken 15:00
I går ble ryggekameraet hel svart bortsett fra de 2 vite stripene. Rettet seg etter noen minutter.
Har også opplevd dette noen ganger, men satt bilen i P og tilbake i R og da kom bildet med en gang.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ladov

Oppdaget en stor sprekk i bakruta i dag. Omtrent midt i varmetrådene, startet og stoppet i 'ingenting', kan ikke se noen skader som kan ha laget dette. Bortsett fra sprekken er alt helt glatt og uten skade. Det er for langt bak til at noen kan ha skallet i den fra innsiden.

Noen tanker? Jeg ser at sprekk i bakruta ble nevnt da consumer reports kritiserte kvaliteten på TM3. Er dette reklamasjonssak siden jeg ikke kan se noen åpenbar årsak?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

K.M.L

Jeg oppdaget en sprekk i min bakrute, og det ble satt opp time til å skifte ruta på reklamasjonsretten. Der siste det seg at det var et merke etter steinsprut, som hadde forårsaket sprekken. Dermed bar det til Hurtigruta og skifte der, men med null egenandel ble det en grei løsning for meg. Svaret er vel at Tesla bytter ruta på reklamasjon om de under inspeksjonen ikke finner andre grunner til at ruta har fått sprekk. ta deg en tur til SC, så får du svar.
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

C_B_

#809
Prøvde å legge inn planlegg start av lading på ukedager for 3 dager siden, men problemer med å få startet lading ellers på vanlig måte da. Slo av dette med planlagt lading nå og etter mange gjentakelser med restart app og bil kom lading på igjen. Under disse gjentakelsene slo musikk i bilen seg på når jeg skulle starte lading ???. Ellers masse feil med vindusheis fremme høyre side. Inn til 6 reklamasjonen snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA