Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Andre2k

VIN 467XXX - Hentet ut en model 3 forrige uke i Bergen. Klarte kun å finne et lite rennemerke i lakken på dørkanten. Dette skulle de utbedre. Ellers så har vi fått en bil som ser ut til å være feilfri :)

Handyman

Sitat fra: C_B_ på mandag 30. september 2019, klokken 11:22
Sidespeil høyreside folder deg ikke alltid ut.
Skjedde 2 ganger i løpet en dag.
Noen som har erfaring med dette?

Soft reset virket ikke.
Skjedde meg en gang for ca 5 mnd. siden. Foldet det ut via menyen på skjermen, har ikke opplevd det siden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Sjelden jeg er passasjer i egen bil, men i dag var det slik, og ved sjekk av korsryggstøtten virket den ikke. Det skal vel være korsryggstøtte på passasjersiden også ?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

geirci2

Jo, korsryggstøtte på begge setene.

Jeg har forøvrig samme problem i førersetet (siden mai) og hadde bilen (Model 3) på service i forrige uke. Der tok de ut setet ifra bilen for å finne feilen - som viste seg å være en ikkefungerende ventil - som de selvfølgelig må hente ifra USA :-(

Men - under uttak av setet klarte servicefolket å skrape opp/ødelegge gummilist og panel samt skader på lakken på dørstokken. Dette var de heldigvis oppmerksomme på selv, og vil bli fixet ved neste service senere denne måned.

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Autowinder

Takk, fikk sjekket dette idag, seterygg og lengdeinstillingen virker når skjermen er av, men ikke korsryggstøtten, så siden jeg satt alene i bilen på passasjersiden et par minutter, må skjermen aktiveres for å justere denne.
Ventiler og slangetilkoblingen til denne "ballongen" i korsryggen må jo være tette, men bra det løser seg for deg.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Supercharger

Korsryggstøtten fungerer heller ikke på førersiden på min LR. Det virker som om luften går ut av ballongen når den blir blåst opp... Men venter med å fikse dette til etter Tesla har skjerpet servicesituasjonen. Er så møkka lei av feil på bilen, og skrammer de påfører i mens den er inne, og den dårlige kundebehandlingen i etterkant. Vært inne 4 ganger allerede. Er bare glad den kjører :)

C_B_

#756
Sitat fra: Supercharger på onsdag 02. oktober 2019, klokken 19:16
Korsryggstøtten fungerer heller ikke på førersiden på min LR. Det virker som om luften går ut av ballongen når den blir blåst opp... Men venter med å fikse dette til etter Tesla har skjerpet servicesituasjonen. Er så møkka lei av feil på bilen, og skrammer de påfører i mens den er inne, og den dårlige kundebehandlingen i etterkant. Vært inne 4 ganger allerede. Er bare glad den kjører :)
Blir 4 gang inne her også på mandag. De greide ikke og glemte 2 feil sist: fikse auto. vindusheis som ikke alltid virker+div. lakkfeil.
Iflg. appen greide de, når den sist var inne, å kjøre over 70 km/t i en 50-sone så noe presterer de i hvert fall. Tesla nord i Oslo stiller de som har bestilt time i en bilkø når de kommer. Der sto jeg og andre med lik situasjon som meg omtrent 1 time, fordi Tesla service trodde det var veldig smart og nytenkende av dem å snakke grundig om feilene med hver kunde. Feil som hadde blitt beskrevet i detalj på forhånd over tlf. I tillegg var det dårlig kundebehandlig av en sur dame inne først og ca. 10 min. i kø til slutt for å få lånebil. Lånebilen luktet bl.a. gammel svette og var skranglete. De sa at det kostet hverken bom/superlading å bruke lånebilen, men fikk regning på bom etter innlevering. Ikke opplevd noen beklagelse fra de ennå. Superlading ville kostet også, fordi bilen var ikke av de første der fri sc var inkl.  Mye annet surr gjør de, men blir for mye å nevne alt.

Svolar


Noen som har opplevd eller hørt om at sidespeil blir helt løse?

Jeg trodde med en gang det var noen som hadde vandalisert det ene speilet ved å presse det inn eller dra det til seg. Men på sentry mode klippene så kan jeg ikke se noen ting til dette. Så jeg lurer på om det kunne ha skjedd i det speilet skulle lukke/auto close.?

RTB

Sitat fra: C_B_ på mandag 30. september 2019, klokken 11:22
Sidespeil høyreside folder deg ikke alltid ut.
Skjedde 2 ganger i løpet en dag.
Noen som har erfaring med dette?

Soft reset virket ikke.

Jeg opplever denne feilen selv. De nekter nærmest å se på det på servicesenter til tross for at jeg har lagt ved video av feilen. De må tydligvis se det skje foran øynene deres. Vanskelig når det skjer annenhver dag etter at bilen har stått stillestående en stund.

C_B_

#759
Sitat fra: Rany Tarek Bouorm på mandag 07. oktober 2019, klokken 13:09
Sitat fra: C_B_ på mandag 30. september 2019, klokken 11:22
Sidespeil høyreside folder deg ikke alltid ut.
Skjedde 2 ganger i løpet en dag.
Noen som har erfaring med dette?

Soft reset virket ikke.

Jeg opplever denne feilen selv. De nekter nærmest å se på det på servicesenter til tross for at jeg har lagt ved video av feilen. De må tydligvis se det skje foran øynene deres. Vanskelig når det skjer annenhver dag etter at bilen har stått stillestående en stund.
Ja, de prøver slikt for å unngå feilretting har jeg  dessverre inntrykk av. Han jeg snakket med på service sa de måtte se feilen før de kunne rette feil med vindusheis da jeg sa at feilen ikke skjedde før bilen sto stille en stund. Jeg hadde tilfeldigvis film av at auto vindusheis fjusket etter at bilen står stille en stund. Men han virket lite samarbeidsvillig og jeg er usikker på om de ser på feilen. De kan jo bare la den stå stille over 1 time slik at de feilen kommer. Feil med speil ga jeg opp å feilmelde, fordi det hadde jeg ikke film av. Lakkfeilene var noe jeg også hadde meldt inn. I løpet av helgen hadde jeg funnet rust under plastskruene på baklysene, men dette ville han bare notere i forbindelse med at bilen var inne nå. Han sa at det med rust var ikke meldt inn i forkant iforb. med reklamasjonen og da måtte jeg melde det inn på ny reklamasjon på appen. Ikke bra for ryktet dette dessverre slik de oppfører seg Tesla nord.

RTB


Sitat fra: C_B_ på mandag 30. september 2019, klokken 11:22
Ja, de prøver slikt for å unngå feilretting har jeg  dessverre inntrykk av. Han jeg snakket med på service sa de måtte se feilen før de kunne rette feil med vindusheis da jeg sa at feilen ikke skjedde før bilen sto stille en stund. Jeg hadde tilfeldigvis film av at auto vindusheis fjusket etter at bilen står stille en stund. Men han virket lite samarbeidsvillig og jeg er usikker på om de ser på feilen. De kan jo bare la den stå stille over 1 time slik at de feilen kommer. Feil med speil ga jeg opp å feilmelde, fordi det hadde jeg ikke film av. Lakkfeilene var noe jeg også hadde meldt inn. I løpet av helgen hadde jeg funnet rust under plastskruene på baklysene, men dette ville han bare notere i forbindelse med at bilen var inne nå. Han sa at det med rust var ikke meldt inn i forkant iforb. med reklamasjonen og da måtte jeg melde det inn på ny reklamasjon på appen. Ikke bra for ryktet dette dessverre slik de oppfører seg Tesla nord.

Nå har jeg fått kontakt med delivery via mail, og de skulle se på saken angående lakkproblemene mine iallefall. Jeg påpekte masse lakk-feil ved delivery som den ansatte tok bilder av, men de finner ingenting i systemet sitt og SC nekter derfor å hjelpe meg, og det til tross for at jeg dagen etter levering meldte inn alle feilene i en service i appen. Virker som de har dårlig kommunikasjon mellom SC og delivery og at de har null respekt for forbrukerkjøpsloven.

Angående speilet mitt så reinstallerte de firmware på siste service illefall, så vi får se om det bedrer seg.

Det som er mest frustrerende er holdningen de har på SC. Jeg føler meg ikke ikke velkommen og jeg føler de ansatte er frekke og hater jobben sin.

Nå skal det sies at jeg kanskje er en «vanskelig» kunde, da jeg gjerne kommer med 8+ punkter på hver service og vil ha de til å skrive ned flere detaljer på hvert punkt, men jeg har ikke vært noe annet en hyggelig mot de ansatte der, og føler meg ikke behandlet slik en kunde som har brukt 500k på en bil med masse feil burde bli behandlet. For ikke å snakke om hvor skitten bilen er etter hver service og svettelukten i bilen etter ene siste nå.  :-\

Boge

Jeg har vel motsatt erfaring av SC. Det som var påpekt ved utlevering ble utbedret, og lakkfeil jeg har oppdaget i ettertid ble også utbedret uten spørsmål. De var service-innstilt og profesjonelle.

Eneste jeg kan utsette på var de sa dette tok ca 1/2 time, men de brukte over 2 timer.

Dette var SC i Ålesund.
Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

Handyman

Sitat fra: RTB på onsdag 09. oktober 2019, klokken 08:47

...... Det som er mest frustrerende er holdningen de har på SC. Jeg føler meg ikke ikke velkommen og jeg føler de ansatte er frekke og hater jobben sin.

Nå skal det sies at jeg kanskje er en «vanskelig» kunde, da jeg gjerne kommer med 8+ punkter på hver service og vil ha de til å skrive ned flere detaljer på hvert punkt, men jeg har ikke vært noe annet en hyggelig mot de ansatte der, og føler meg ikke behandlet slik en kunde som har brukt 500k på en bil med masse feil burde bli behandlet. For ikke å snakke om hvor skitten bilen er etter hver service og svettelukten i bilen etter ene siste nå.  :-\
Min erfaring sier meg at du åpenbart ikke bruker Tesla Kristiansand ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

C_B_

Sitat fra: RTB på onsdag 09. oktober 2019, klokken 08:47

Sitat fra: C_B_ på mandag 30. september 2019, klokken 11:22
Ja, de prøver slikt for å unngå feilretting har jeg  dessverre inntrykk av. Han jeg snakket med på service sa de måtte se feilen før de kunne rette feil med vindusheis da jeg sa at feilen ikke skjedde før bilen sto stille en stund. Jeg hadde tilfeldigvis film av at auto vindusheis fjusket etter at bilen står stille en stund. Men han virket lite samarbeidsvillig og jeg er usikker på om de ser på feilen. De kan jo bare la den stå stille over 1 time slik at de feilen kommer. Feil med speil ga jeg opp å feilmelde, fordi det hadde jeg ikke film av. Lakkfeilene var noe jeg også hadde meldt inn. I løpet av helgen hadde jeg funnet rust under plastskruene på baklysene, men dette ville han bare notere i forbindelse med at bilen var inne nå. Han sa at det med rust var ikke meldt inn i forkant iforb. med reklamasjonen og da måtte jeg melde det inn på ny reklamasjon på appen. Ikke bra for ryktet dette dessverre slik de oppfører seg Tesla nord.

Nå har jeg fått kontakt med delivery via mail, og de skulle se på saken angående lakkproblemene mine iallefall. Jeg påpekte masse lakk-feil ved delivery som den ansatte tok bilder av, men de finner ingenting i systemet sitt og SC nekter derfor å hjelpe meg, og det til tross for at jeg dagen etter levering meldte inn alle feilene i en service i appen. Virker som de har dårlig kommunikasjon mellom SC og delivery og at de har null respekt for forbrukerkjøpsloven.

Angående speilet mitt så reinstallerte de firmware på siste service illefall, så vi får se om det bedrer seg.

Det som er mest frustrerende er holdningen de har på SC. Jeg føler meg ikke ikke velkommen og jeg føler de ansatte er frekke og hater jobben sin.

Nå skal det sies at jeg kanskje er en «vanskelig» kunde, da jeg gjerne kommer med 8+ punkter på hver service og vil ha de til å skrive ned flere detaljer på hvert punkt, men jeg har ikke vært noe annet en hyggelig mot de ansatte der, og føler meg ikke behandlet slik en kunde som har brukt 500k på en bil med masse feil burde bli behandlet. For ikke å snakke om hvor skitten bilen er etter hver service og svettelukten i bilen etter ene siste nå.  :-\
Muligens et Oslo-fenomen dette med dårlig kundebehandling. Tesla har økt overskudd og de burde da kanskje alt i alt være glade for å bli sysselsatt med reklamasjoner slik at de ikke blir arbeidsledige.

MyMuffin

Bilen min hadde oppskrapet lakk under frontleppa som ble oppdaget under delivery.

Jeg booket time for å fikse dette gjennom appen for 3 uker siden, og har time neste uke.

Fikk i dag sms om at min servicetime var en såkalt ventetime / inspeksjonstime..

Så det betyr at jeg må belage meg på minst 2 turer til tesla for å fikse en feil de allerede har dokumentert. Da de  tydeligvis må se skaden en gang til før de kan gi meg tidspunkt for oppretting.

Surrete opplegg..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA