Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

HHawk396

Takk for svar! :) Skal teste dette litt senere i dag.


tesel

Hei,

Følgende mangler på Model 3 LR AWD etter 4600 km:

* Ryggelyset på venste side er defekt, kun høyre side lyser
* Liten ulyd fra rattet ved kryphastighet, sjenerer ikke mye

Og i dag var det et par biler som blinket på meg. Nærlysene pekte for mye oppover, det var ganske selvsagt når skilt foran meg ble merkelig godt opplyst av min bil. Jeg har aldri stilt lysene før, så stoppet bare opp et sted mot en vegg og gikk inn i Service-menyen og valget for å justere lysstillingen. Da gikk automatisk både venstre og høyre lys helt opp og deretter justerte de seg ned til en ny stilling. Den nye stillingen var opplagt mye lavere og virket bedre på veien etterpå.

Men jeg prøvde denne kalibreringen når jeg kom hjem til garasjen min fordi jeg var ikke sikker på om jeg stod helt vannrett første gang. Denne gangen gikk venstre lys først helt opp, mens høyre lys stod stille. Deretter justerte begge lys seg ned, slik at høyre lyset faktisk ble lavere enn venstre lys. Merkelig! Jeg prøvde én gang til og da fungerte det slik det burde og stillingen ble seende ok ut.

Trultefan

Kun 1 ryggelys bak. Det andre er tåkelys
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

geirci2

Ryggelys-spørsmålet er stilt ørten ganger tidligere, og beskvart (korrekt) like mange ganger.
Hva med å søke før spørsmål stilles?
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Elmo

Godt å lese at bilen din er feilfri @tesel :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

mikenur

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 16. juli 2019, klokken 01:17
Ryggelys-spørsmålet er stilt ørten ganger tidligere, og beskvart (korrekt) like mange ganger.
Hva med å søke før spørsmål stilles?

Han stilte jo ikke et spørsmål, han informerte om noe han trodde var feil på bilen. Det må være lov :)

Har kjørt min 2000km nå og skal snart inn for å få byttet innerskjermen på høyre side bak. Denne sitter ikke som den skal, er for myk så den "faller" liksom ut så får en sprekk mellom skjerm og hjulbue. Ellers har min vært ganske så bra.

tesel

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 16. juli 2019, klokken 01:17
Ryggelys-spørsmålet er stilt ørten ganger tidligere, og beskvart (korrekt) like mange ganger.
Hva med å søke før spørsmål stilles?

Må innrømme jeg ikke tenkte tanken på å søke engang. Dette var opplagt en feil for meg. Men så har jeg vel ikke lagt merke at noen andre biler har det heller, det er visst noe som begynner å bli vanlig.

Reddet meg fra en flau henvendelse til Service Center da, takk!


CorsoDante

Sitat fra: tesel på tirsdag 16. juli 2019, klokken 00:03
Hei,

Følgende mangler på Model 3 LR AWD etter 4600 km:

* Ryggelyset på venste side er defekt, kun høyre side lyser

Minner meg om svensken som skulle sjekke om blinklyset fungerte;

''Verkar - Verkar inte - Verkar - Verkar inte''...
TM3P "FSD"

LFC

Etter å ha lest en del sider her så frister ikke TM3 egentlig.
Det virker som de bare er pøst ut i markedet uten kvalitetssikring.
Kundene skal jo slippe å ta den biten.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

1000kwh

Sitat fra: LFC på lørdag 20. juli 2019, klokken 10:47
Etter å ha lest en del sider her så frister ikke TM3 egentlig.
Det virker som de bare er pøst ut i markedet uten kvalitetssikring.
Kundene skal jo slippe å ta den biten.
Du har prøvekjørt TM3 ja?

RBK

Lfc: her får du mest de som har problem med ranke på trådens emne.
Jeg har hatt 3 forskjellige Tesla siden 2014. Fikk modell 3 i slutten av februar og kjørt 9000 km. Ikke noe feil vedlevering eller til nå. S100 som jeg har er grunn lås vært kronglete men fikset ved service. S100 har jeg hatt i 2 år kun dette som har vært problem.
Tror egentelig de fleste er ok men vil alltid være noe med alle biler. I fjor kvittet jeg meg med firmabil. Dette var en golf Gte og den var helt håpløs, bla. Fikk jeg ikke ut ladekabel.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

pekle

Nå er det nesten 11.000 biler på veien. Om det var en skikkelig problembil burde denne tråden ha ganske mye aktivitet. Riktignok ferietid, men det er ikke engang et innlegg hver dag for tiden. Tipper en veldig stor andel av bilene brukes ganske mye nå i ferien også - ikke så veldig mange innlegg som omhandler driftsstans eller andre ting som påvirker ferieturen negativt, som man kunne forvente dersom det var en genuin drittbil.

LFC

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 20. juli 2019, klokken 12:53
Sitat fra: LFC på lørdag 20. juli 2019, klokken 10:47
Etter å ha lest en del sider her så frister ikke TM3 egentlig.
Det virker som de bare er pøst ut i markedet uten kvalitetssikring.
Kundene skal jo slippe å ta den biten.
Du har prøvekjørt TM3 ja?

Nei, men vurderer/vurderte en 2WD.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

1000kwh

Sitat fra: LFC på søndag 21. juli 2019, klokken 00:57
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 20. juli 2019, klokken 12:53
Sitat fra: LFC på lørdag 20. juli 2019, klokken 10:47
Etter å ha lest en del sider her så frister ikke TM3 egentlig.
Det virker som de bare er pøst ut i markedet uten kvalitetssikring.
Kundene skal jo slippe å ta den biten.
Du har prøvekjørt TM3 ja?

Nei, men vurderer/vurderte en 2WD.
Da må du prøvekjøre og slutte å lese deg opp på feil ;)

Det er svært begrenset med feil på Model 3 ut i fra det som er erfart frem til nå.

Fokuset på Tesla er ekstremt og ALT er listet opp her.

Toalmar

Sitat fra: LFC på lørdag 20. juli 2019, klokken 10:47
Etter å ha lest en del sider her så frister ikke TM3 egentlig.
Det virker som de bare er pøst ut i markedet uten kvalitetssikring.
Kundene skal jo slippe å ta den biten.
Du finner nok ikke en Elbil i dag på det norske markedet i dag til den prisen som kan konkurrere på rekkevidde, ladenettverk og kjøreopplevelse.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA