Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Kongle.

#615
Fikk utlevert bilen idag på varemessa, Lillestrøm.
Var en fantastisk opplevelse å være der tidlig på formiddagen.
Fikk presentert bilen på en godt måte og gikk grundig gjennom over den.. hadde lest meg opp på forumet så var godt forberedt og leita med «lykt og lupe». Fant ikke noe av betydning, en dørpakkning som måtte klemmes litt på plass men ellers ikke noe. Reiste lykkelig fra utlevering

Derimot oppdaget jeg når jeg kom hjem at understellet/dekslene hang så lavt.
Viste seg å mangle et plast deksel bak batteripakka rett under motor og hjuloppheng bak. Mangler også festeskruer til bakerste deksel. Blir nok en tur innom service senteret imorgen.

Kjedelig sak, ellers gliser jeg god for en fin bil.
M3 AWD LR Grå 24.06.19

Kongle.

Noen som har opplevd å mangle dette dekselet?
M3 AWD LR Grå 24.06.19

Morbus

noen som opplever "knepping" i radioen? Samme lyd som når du f.eks har litt høyt volum på og kobler inn en aux kabel. Etter hvert knepp så høres det ut som at jeg har mono lyd bare fra frontruta/senterhøytaler, så går det et lite sekund, nytt knepp og så er det stereo igjen.

Foreløpig kun oppdaget det på radio, ikke på spotify/bluetooth.
Kan jo være dårlig DAB mottak?

Kenneth Frantzen

Sitat fra: Morbus på tirsdag 25. juni 2019, klokken 19:59
noen som opplever "knepping" i radioen? Samme lyd som når du f.eks har litt høyt volum på og kobler inn en aux kabel. Etter hvert knepp så høres det ut som at jeg har mono lyd bare fra frontruta/senterhøytaler, så går det et lite sekund, nytt knepp og så er det stereo igjen.

Foreløpig kun oppdaget det på radio, ikke på spotify/bluetooth.
Kan jo være dårlig DAB mottak?
Det har eg og hatt. Ikkje berre på radio, men og på Spotify og frå telefon. Men heim frå jobb no i kveld var det heilt fint.

SurSnasen

Noen andre som har problemer med at ryggekameraet lugger? Når jeg rygger så er det veldig varierende og dårlig oppfriskingsrate på kameraet. Kan flyte fint litt, for så å henge seg opp noen tideler eller opp i et sekund. Fryktelig frustrerende. Har prøvd reset, og også oppdatert til siste software (versjon 2019.20.2.1).

I tillegg så synes jeg skjermen blir fryktelig varm. Nesten så det er litt ubehagelig å trykke på den etter en halvtimes kjøretur. Normalt? Skjermstyrken står på ca 70%.

azzawaba1333

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 27. juni 2019, klokken 12:51
Noen andre som har problemer med at ryggekameraet lugger? Når jeg rygger så er det veldig varierende og dårlig oppfriskingsrate på kameraet. Kan flyte fint litt, for så å henge seg opp noen tideler eller opp i et sekund. Fryktelig frustrerende. Har prøvd reset, og også oppdatert til siste software (versjon 2019.20.2.1).

I tillegg så synes jeg skjermen blir fryktelig varm. Nesten så det er litt ubehagelig å trykke på den etter en halvtimes kjøretur. Normalt? Skjermstyrken står på ca 70%.

Nei. Nei.

Zanka

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 27. juni 2019, klokken 12:51
Noen andre som har problemer med at ryggekameraet lugger? Når jeg rygger så er det veldig varierende og dårlig oppfriskingsrate på kameraet. Kan flyte fint litt, for så å henge seg opp noen tideler eller opp i et sekund. Fryktelig frustrerende. Har prøvd reset, og også oppdatert til siste software (versjon 2019.20.2.1).

I tillegg så synes jeg skjermen blir fryktelig varm. Nesten så det er litt ubehagelig å trykke på den etter en halvtimes kjøretur. Normalt? Skjermstyrken står på ca 70%.

Ryggekameraet lugger hos meg også.
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

dashMani

Is there still anyone who is missing type-2 cable?
I got my TM3 delivered in last week of March and was promised to get a type-2 cable soon from a center. I had been to Skøyen service center quite a few times and called a lot, with no success. They keep saying there is no cable and the issue is registered, so I'll get a cable by post when it's available.
Anyone else?

Elmo

I got type2 cable with the car in March. 
Today I got another one in the mail :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Helge82

#624
Hadde en bra utlevering, men var noen skrape merker på midtkonsollen. Skjema ble fyllt ut og bilde tatt. Andre som har hatt tilsvarende? Fått utbedret enda?

Type 2 kabel manglet, men skulle sendes i posten senere. UMC som fulgte med så ikke helt ny ut, normalt?

Quintilian

Sitat fra: dashMani på fredag 28. juni 2019, klokken 09:27
Is there still anyone who is missing type-2 cable?
I got my TM3 delivered in last week of March and was promised to get a type-2 cable soon from a center. I had been to Skøyen service center quite a few times and called a lot, with no success. They keep saying there is no cable and the issue is registered, so I'll get a cable by post when it's available.
Anyone else?

I got my car earlier this week. The Tesla-guy was surprised that there was one in my car; as he believed they were 100% out of type 2 cables. I guess mine had one as it was an inventory car...

I'm sure you will get one when they have more cables available. Maybe send them a message in the app so you know they are aware of the issue.

dashMani

Sitat fra: Elmo på fredag 28. juni 2019, klokken 18:55
I got type2 cable with the car in March. 
Today I got another one in the mail :o

Lucky you  ;) I've been spending a lot of time with them trying to get a cable, no luck. It's really annoying.

ApeX

Sitat fra: Zanka på fredag 28. juni 2019, klokken 00:20
Sitat fra: SurSnasen på torsdag 27. juni 2019, klokken 12:51
Noen andre som har problemer med at ryggekameraet lugger? Når jeg rygger så er det veldig varierende og dårlig oppfriskingsrate på kameraet. Kan flyte fint litt, for så å henge seg opp noen tideler eller opp i et sekund. Fryktelig frustrerende. Har prøvd reset, og også oppdatert til siste software (versjon 2019.20.2.1).

I tillegg så synes jeg skjermen blir fryktelig varm. Nesten så det er litt ubehagelig å trykke på den etter en halvtimes kjøretur. Normalt? Skjermstyrken står på ca 70%.

Ryggekameraet lugger hos meg også.

Lugger hos meg også. Har ikke merket at skjermen blir varm, men så har jeg ikke klådd så fryktelig mye på den når jeg er ute og kjører. Ser at bilen er levert med gammel software, 2019.7.106. Håper luggingen blir fikset ved oppdatering, omstart har ikke fungert.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

ApeX

Sitat fra: Helge82 på fredag 28. juni 2019, klokken 20:46
Hadde en bra utlevering, men var noen skrape merker på midtkonsollen. Skjema ble fyllt ut og bilde tatt. Andre som har hatt tilsvarende? Fått utbedret enda?

Type 2 kabel manglet, men skulle sendes i posten senere. UMC som fulgte med så ikke helt ny ut, normalt?

Jeg fikk med Type2 kabel. UMC'en lå i baggen sin, men var ikke pakket inn i bobleplast slik den i utgangspunktet skal være, har i ettertid sett at den har noen skraper på seg, men usikker på om de er egenproduserte eller om de var der fra før. Så lenge den ser nogen lunde grei ut og fungerer som den skal så gjør ikke jeg noe mer ut av det.

Pianolakken blir oppskrapet bare du ser litt stygt på den. Anbefaler å foliere når du eventuelt får nye deksler. Jeg folierte dagen etter utlevering, anbefaler på det sterkeste å gjøre det. Med litt tålmodighet så går det helt fint.

NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

hELgenen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA