Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

cjs

Hva tenker El bil foreningen om dette?
vil tro at dette nurde være et tema de kunne ta opp på vegne av sine medlemmer som er rammet?

Elmo

Sitat fra: cjs på torsdag 25. april 2019, klokken 17:38
Hva tenker El bil foreningen om dette?
vil tro at dette nurde være et tema de kunne ta opp på vegne av sine medlemmer som er rammet?

Hensikten med denne tråden er vel å liste opp feil og mangler sånn at andre kan se hvordan ståa er. Hjelp til selvhjelp.
Leit at du har problemer med bilen og responsen fra Tesla, men når jeg leser alle dine innlegg (23) så får jeg inntrykk av at du mener dette forumet er en forbrukerorganiasjon som skal hjelpe deg i dialogen med Tesla.
Du klager på at andre ikke bruker tråden til det den er ment for - men de to siste innleggene dine er vel ikke så mye bedre ??
Sitat fra: cjs på onsdag 24. april 2019, klokken 20:46
Merkelig bemerkning fra løytnanten! Jobber du for Tesla? Skulle nesten tro det! Uansett, dette er en tråd for de som har feil og mangler, har du ikke det så ikke jamm tråden med slikt!

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ganton

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Kom igår, ser ut til å bli værende...
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

GOS

#528
Sitat fra: ganton på fredag 26. april 2019, klokken 08:27
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Kom igår, ser ut til å bli værende...

Har du prøvd soft reset? Pleier å forsvinne da. Virker som alle/mange får denne i starten men den forsvinner ved reset.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Solheim

Prøv å utløse eCall og kanseller på skjerm innen 10sek, deretter hard rebooter du med brems + knapper på rattet.

bjornskj

Sitat fra: Løytnanten på onsdag 24. april 2019, klokken 21:34
Mitt poeng cjs er at det nok er en del Tesla Model 3-kunder som er beheftet med "feil og mangler" ved at de har urealistiske forventninger til produktet de har kjøpt. For den halve millionen vi har betalt får vi markedets beste ytelse, lengste rekkevidde, mest morsomme kjøreegenskaper, mest avanserte digitale løsninger - og 4x4. Hvis man samtidig forventer byggekvalitet på høyde med premium-premium-merker så er det kundens forventninger som er modne for en realitetsorientering.
Kanskje jeg har urealistiske forventninger til ikke-premiumbiler men må nok innrømme at jeg forventer at også disse har f.eks. tett tak og ratt som sitter fast - helt uavhengig av hvilke andre "fantastiske" egenskaper denne bilen kan ha.

ganton

Sitat fra: Solheim på fredag 26. april 2019, klokken 09:02
Prøv å utløse eCall og kanseller på skjerm innen 10sek, deretter hard rebooter du med brems + knapper på rattet.
Så ut til å fungere... (utløste ikke eCall men gjorde en "reboot") :-)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

cjs

Sitat fra: Elmo på torsdag 25. april 2019, klokken 20:19
Sitat fra: cjs på torsdag 25. april 2019, klokken 17:38
Hva tenker El bil foreningen om dette?
vil tro at dette nurde være et tema de kunne ta opp på vegne av sine medlemmer som er rammet?

Hensikten med denne tråden er vel å liste opp feil og mangler sånn at andre kan se hvordan ståa er. Hjelp til selvhjelp.
Leit at du har problemer med bilen og responsen fra Tesla, men når jeg leser alle dine innlegg (23) så får jeg inntrykk av at du mener dette forumet er en forbrukerorganiasjon som skal hjelpe deg i dialogen med Tesla.
Du klager på at andre ikke bruker tråden til det den er ment for - men de to siste innleggene dine er vel ikke så mye bedre ??
Sitat fra: cjs på onsdag 24. april 2019, klokken 20:46
Merkelig bemerkning fra løytnanten! Jobber du for Tesla? Skulle nesten tro det! Uansett, dette er en tråd for de som har feil og mangler, har du ikke det så ikke jamm tråden med slikt!
Jo jeg vil påstå at det jeg har skrevet er innenfor det som denne tråden handler om også må det være lov å kommentere når noen trår utenfor! Synes det er useriøse påstander du kommer med vedrørende min motivasjon for å legge ut informasjon om hva jeg har opplevd med denne feilleveransen!

Her er hva tråden er beskrevet å handle om: "Nå som leveransene er godt i gang tenkte jeg det kunne være greit å samle alle utfordringer/mangler/feil i denne tråden."
Tror vi avslutter der siden alle nå har fått sagt sitt om akkurat dette og så håper jeg at vi kan fokusere på de utfordringene vi som har fått levert biler med masse feil har siden dette er en meget viktig å få frem for de som opplever at det tar altfor lang tid å få rettet dette. 

Polo

Skjønner at folk blir skuffet når man får en bil med mye feil og mangler. Sånn skal det ikke være, og det er viktig at Tesla ikke setter en ny lav-mål standard for hva som er akseptabelt. Men samtidig så har disse problemene bare vart og vart i årevis, nye problemer kommer og går, så man kan vel heller ikke ha for store forventninger når man kjøper en Tesla. Tesla Bjørn sier jo at han klarer å IKKE irritere seg over feilene, og innstilller seg på å overse dem, og heller glede seg over det som er bra med bilen. Men som sagt tror det viktig at man er tålmodig, og blir enig med Tesla at feilene skal utbedres, og aksepterer at det tar noe tid. Gjør man ikke det, så tror jeg Tesla eierskap blir jævlig frustrerende. Er selv en petimeter på bil, og har hatt Tesla på shortlist ved de to siste bilkjøpene. Falt ut av samme grunn. MEN, samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor Tesla ikke klarer å forbedre seg, de taper mye penger på å drive slik de gjør. Feil på enkle ting som ladeluker, dørhåndtak, lister, lakk, og paneler og lignende burde jo være basic. Utbedring av slike feil fra fabrikk, er ikke billig i Norge.

Autowinder

Sitat fra: Polo på lørdag 27. april 2019, klokken 07:41
Skjønner at folk blir skuffet når man får en bil med mye feil og mangler. Sånn skal det ikke være, og det er viktig at Tesla ikke setter en ny lav-mål standard for hva som er akseptabelt. Men samtidig så har disse problemene bare vart og vart i årevis, nye problemer kommer og går, så man kan vel heller ikke ha for store forventninger når man kjøper en Tesla. Tesla Bjørn sier jo at han klarer å IKKE irritere seg over feilene, og innstilller seg på å overse dem, og heller glede seg over det som er bra med bilen. Men som sagt tror det viktig at man er tålmodig, og blir enig med Tesla at feilene skal utbedres, og aksepterer at det tar noe tid. Gjør man ikke det, så tror jeg Tesla eierskap blir jævlig frustrerende. Er selv en petimeter på bil, og har hatt Tesla på shortlist ved de to siste bilkjøpene. Falt ut av samme grunn. MEN, samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor Tesla ikke klarer å forbedre seg, de taper mye penger på å drive slik de gjør. Feil på enkle ting som ladeluker, dørhåndtak, lister, lakk, og paneler og lignende burde jo være basic. Utbedring av slike feil fra fabrikk, er ikke billig i Norge.
Feilene kommer jo fra fabrikk og transport, og om Quality Assurance ikke er i tilstrekkelig fokus der, er vel Tesla i Norge sikkert ikke skuffet over å holde folk i arbeid. De får jo klart kompensert for utbedringene de gjør. Bildene fra kaia i San Fransisco, Tilburg og transport i Norge viser klart at «innpakking» av bilene er for dårlig, og det er vel det 70-100 år kompetanse fra andre leverandører viser; logistikkjeden oser av enkle og mangelfulle løsninger. 
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Ingeniøren

Sitat fra: Autowinder på lørdag 27. april 2019, klokken 10:15
Sitat fra: Polo på lørdag 27. april 2019, klokken 07:41
Skjønner at folk blir skuffet når man får en bil med mye feil og mangler. Sånn skal det ikke være, og det er viktig at Tesla ikke setter en ny lav-mål standard for hva som er akseptabelt. Men samtidig så har disse problemene bare vart og vart i årevis, nye problemer kommer og går, så man kan vel heller ikke ha for store forventninger når man kjøper en Tesla. Tesla Bjørn sier jo at han klarer å IKKE irritere seg over feilene, og innstilller seg på å overse dem, og heller glede seg over det som er bra med bilen. Men som sagt tror det viktig at man er tålmodig, og blir enig med Tesla at feilene skal utbedres, og aksepterer at det tar noe tid. Gjør man ikke det, så tror jeg Tesla eierskap blir jævlig frustrerende. Er selv en petimeter på bil, og har hatt Tesla på shortlist ved de to siste bilkjøpene. Falt ut av samme grunn. MEN, samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor Tesla ikke klarer å forbedre seg, de taper mye penger på å drive slik de gjør. Feil på enkle ting som ladeluker, dørhåndtak, lister, lakk, og paneler og lignende burde jo være basic. Utbedring av slike feil fra fabrikk, er ikke billig i Norge.
Feilene kommer jo fra fabrikk og transport, og om Quality Assurance ikke er i tilstrekkelig fokus der, er vel Tesla i Norge sikkert ikke skuffet over å holde folk i arbeid. De får jo klart kompensert for utbedringene de gjør. Bildene fra kaia i San Fransisco, Tilburg og transport i Norge viser klart at «innpakking» av bilene er for dårlig, og det er vel det 70-100 år kompetanse fra andre leverandører viser; logistikkjeden oser av enkle og mangelfulle løsninger.

Amen. De har altså ikke blitt det døyt bedre på alle årene de har holdt på. Tror det har noe med kulturen i selskapet å kjøre. Slentrende, twittrende og samtidig arrogant overfor kundene. Kunne tenkt meg en Tesla, mest for morro skyld og ikke fordi jeg trenger ladenettverket som vel er av det som fungerer i motsetning til mye annet, men tror ikke det kommer til å skje. Litt av samme grunn som jeg ikke vil ha Apple...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

DagfinnN

Som vanlig er det de som IKKE har Tesla som har mest meninger om dette.
De som har klager ikke på langt nær så mye som de som IKKE har. Rart det...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Lynkjapp

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 27. april 2019, klokken 10:40Tror det har noe med kulturen i selskapet å kjøre. Slentrende, twittrende og samtidig arrogant overfor kundene.

Twittringen er vel det som skiller Tesla fra andre bilselskaper. Ellers tipper jeg, ut fra egne begrensede erfaringer og venners erfaringer at Tesla ikke er dårligere enn noen andre produsenter eller forhandlere og verksteder. Alle disse stedene finnes det ansatte som driter i jobben sin og prøver å bli kvitt kundene så raskt som mulig og det finnes ansatte som er genuint opptatte av å gjøre en bra jobb og være til glede og nytte for kunden.

Min Tesla-erfaring har så langt vært mye bedre enn min tidligere bilkjøpserfaring. Det var deilig å handle på nett isteden for å måtte forholde seg til en selger. Jeg hadde ingen store problemer med å komme frem på telefon da jeg trengte det i ventetiden. Og Tesla-verkstedene har jeg heldigvis ikke måttet prøve ennå, men erfaringen fra mine tidligere biler har ikke vært veldig imponerende. Den ene måtte inn på garantireparasjon ti ganger i løpet av 2,5 år og den andre fikk jeg flere ganger tilbake med nye feil etter at de hadde utbedret noe annet.

Og selv om man kan synes at Elon Musk er borderline tulling og ødelegger for seg selv og Teslas renommé med "Elon time" og lovnader som er umulige å få til, pluss at Tesla grunnet sin korte historie må ta snarveier på kundenes bekostning for å få nok cash til å fortsette, så er det uendelig mye bedre enn de etablerte bilprodusentene med sine utslippsjuks, kartellvirksomheter, svertingskampanjer og generell mafiaoppførsel. Ta bare det siste idioteksemplet i tv-reklamen, hvor en eller annen bilprodusent nå lanserer "selvladende" biler. Eller hybrider som de har vært kalt frem til nå...

Philip Marlowe

Jeg synes denne tråden har blitt unødvendig lang. Lite om konkrete feil fra Model 3-eiere. Mye om hvor generelt dårlig Tesla-kvaliteten er.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

nie

Anbefaler folk å lese feil og mangler-tråden for Model S.
Den handler stort sett om konkrete feil og mangler som ulike eiere opplever med bilene sine.

Denne tråden om Model 3 fremstår jo som en eneste lang sutre-tråd med lite fokus på konkrete feil og desto mer syting om hvor dårlig Tesla er på kundeservice og retting av feil.

Savner noen tunge grep med heftig opprydding fra Moderator.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA