Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

cyber

Sitat fra: model3citizen på mandag 22. april 2019, klokken 11:11
Oppsummering av vår bil, mye av dette ble funnet etter detailing:

Masse riper over alt, nesten alt ble fjernet ved korrigering
Større lakkskade skjult av polering på framskjerm, 90% borte etter korrigering
Stort hakk i bakseteryggen på førersetet
Listen under kanalen på høyre side ikke fastmontert, metallklips satt i klem og lagde hakk i lakken
Gjørmete matter under de løse tekstilmattene
Rester av lim og beskyttelsesplast funnet mange steder
Tapebit med lakk funnet mellom støtfanger og skjerm, kan tyde på etterlakkering
Skjolder under klarlakk på framdør på passasjersiden
For stort gap mellom fremre og bakre dører på passasjersiden
Liten kul under lakken på kanalen på førersiden, ser ut som ett innlakkert sandkorn
Småstein kilt inn i kanalen mellom glasstak og karmen

Ingen tekniske problemer å melde om
Beholde eller benytte bytteretten ?

Strøm Tycoon

Sitat fra: cyber på mandag 22. april 2019, klokken 15:16
Sitat fra: model3citizen på mandag 22. april 2019, klokken 11:11
Oppsummering av vår bil, mye av dette ble funnet etter detailing:

Masse riper over alt, nesten alt ble fjernet ved korrigering
Større lakkskade skjult av polering på framskjerm, 90% borte etter korrigering
Stort hakk i bakseteryggen på førersetet
Listen under kanalen på høyre side ikke fastmontert, metallklips satt i klem og lagde hakk i lakken
Gjørmete matter under de løse tekstilmattene
Rester av lim og beskyttelsesplast funnet mange steder
Tapebit med lakk funnet mellom støtfanger og skjerm, kan tyde på etterlakkering
Skjolder under klarlakk på framdør på passasjersiden
For stort gap mellom fremre og bakre dører på passasjersiden
Liten kul under lakken på kanalen på førersiden, ser ut som ett innlakkert sandkorn
Småstein kilt inn i kanalen mellom glasstak og karmen

Ingen tekniske problemer å melde om
Beholde eller benytte bytteretten ?

For sent å bytte for min del. Må bare få disse gjenstående tingene fikset.

Løytnanten

Ja, vi bilkjøpere er forskjellige. Jeg aner ikke om min bil har noen av de "manglene" du beskriver, og egentlig kunne jeg ikke bry meg mindre. Den siste setningen din om at alt det tekniske fungerer er det viktigst - for meg. Vi har kjøpt et masseprodusert produkt under utvikling, fra en produsent som er åpen om at inovasjon er viktigere en kvalitet i detaljene. Vi har kjøpt bilen fordi den fremstår som mye bil for pengene - billig. Da kan vi ikke påberope oss kvalitet på RR-nivå.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Løytnanten på mandag 22. april 2019, klokken 20:30
Ja, vi bilkjøpere er forskjellige. Jeg aner ikke om min bil har noen av de "manglene" du beskriver, og egentlig kunne jeg ikke bry meg mindre. Den siste setningen din om at alt det tekniske fungerer er det viktigst - for meg. Vi har kjøpt et masseprodusert produkt under utvikling, fra en produsent som er åpen om at inovasjon er viktigere en kvalitet i detaljene. Vi har kjøpt bilen fordi den fremstår som mye bil for pengene - billig. Da kan vi ikke påberope oss kvalitet på RR-nivå.

RR-nivå. Håper ikke du snakker om Range Rover ;) For dette er ikke pari med noe som helst.

Jeg har så absolutt ikke kjøpt et masseprodusert produkt under utvikling. På ingen som helst måte. Men vis meg gjerne hvor det står at jeg burde forvente det. Vis meg gjerne også hvor det hevdes at innovasjon er viktigere enn kvalitet i detaljene.

nightking

#514
Sitat fra: Elmo på torsdag 18. april 2019, klokken 22:03
Sitat fra: Bgulhaugen på tirsdag 16. april 2019, klokken 18:43
Det skremmer meg, å høre at så lite som en ABS føler skal sette bilen så mye ut av spill. Alle andre biler kan fint kjøres med defekt ABS sensor. Kun ABS lampe som vil lyse. Sikker på at det ikke var noe mer? Høres eksternt merkelig ut.
Wheel-speed og ABS sensor er vel ikke bare ABS.
Og selvom bilen meldte at mange sikkerhetssystemer var disabled så var den jo fullt kjørbar.

ABS sensor OG wheel speed er fortsatt en "abs føler". Hva snakker du om?
Wheel speed måler hastigheten på hjula fra ABS sensoren (er mange forskjellige navn på sensoren) Men fortsatt "bare" en abs sensor. Om bilen har ibooster eller ikke. Fortsatt skremmende hvis det er slik som han sier at den blir hard på styring og bremser. Ja du kan si at bilen er kjørbar. Men å si fullt kjørbar er feil. Ingen andre biler jeg har kjørt / testet med feil på ABS har oppført seg slik. Mulig jeg misforstår innlegget hans. ;)


Tafsern

Sitat fra: Løytnanten på mandag 22. april 2019, klokken 20:30
Ja, vi bilkjøpere er forskjellige. Jeg aner ikke om min bil har noen av de "manglene" du beskriver, og egentlig kunne jeg ikke bry meg mindre. Den siste setningen din om at alt det tekniske fungerer er det viktigst - for meg. Vi har kjøpt et masseprodusert produkt under utvikling, fra en produsent som er åpen om at inovasjon er viktigere en kvalitet i detaljene. Vi har kjøpt bilen fordi den fremstår som mye bil for pengene - billig. Da kan vi ikke påberope oss kvalitet på RR-nivå.

Ahhh, enhver bilprodusent ønsker slik noldusmentalitet hos kjøperne sine :)

Løytnanten

#516
Sitat fra: model3citizen på mandag 22. april 2019, klokken 21:07
Sitat fra: Løytnanten på mandag 22. april 2019, klokken 20:30
Ja, vi bilkjøpere er forskjellige. Jeg aner ikke om min bil har noen av de "manglene" du beskriver, og egentlig kunne jeg ikke bry meg mindre. Den siste setningen din om at alt det tekniske fungerer er det viktigst - for meg. Vi har kjøpt et masseprodusert produkt under utvikling, fra en produsent som er åpen om at inovasjon er viktigere en kvalitet i detaljene. Vi har kjøpt bilen fordi den fremstår som mye bil for pengene - billig. Da kan vi ikke påberope oss kvalitet på RR-nivå.

RR-nivå. Håper ikke du snakker om Range Rover ;) For dette er ikke pari med noe som helst.

Jeg har så absolutt ikke kjøpt et masseprodusert produkt under utvikling. På ingen som helst måte. Men vis meg gjerne hvor det står at jeg burde forvente det. Vis meg gjerne også hvor det hevdes at innovasjon er viktigere enn kvalitet i detaljene.

Model3citizen - den smørbrødlista med feil som du presenterer, sammen med hele denne tråden "Feil og mangler på modell 3" bekrefter jo at "kvalitet i detaljene" ikke er det Tesla prioriterer. Dette er amerikansk masseproduksjon på godt og ondt. Jeg er kjempefornøyd med kjøpet jeg har gjort, selv om blekket skrangler når jeg nå må smelle dørene hardere igjen enn jeg i sin tid måtte på min 1970-modell boble.

ewilmann

I dag falt bilskiltet av. Har ikke vært nær noe. Stas.
Model S 2013
Model 3 2019

cjs

Sitat fra: Løytnanten på mandag 22. april 2019, klokken 20:30
Ja, vi bilkjøpere er forskjellige. Jeg aner ikke om min bil har noen av de "manglene" du beskriver, og egentlig kunne jeg ikke bry meg mindre. Den siste setningen din om at alt det tekniske fungerer er det viktigst - for meg. Vi har kjøpt et masseprodusert produkt under utvikling, fra en produsent som er åpen om at inovasjon er viktigere en kvalitet i detaljene. Vi har kjøpt bilen fordi den fremstår som mye bil for pengene - billig. Da kan vi ikke påberope oss kvalitet på RR-nivå.
Merkelig bemerkning fra løytnanten! Jobber du for Tesla? Skulle nesten tro det! Uansett, dette er en tråd for de som har feil og mangler, har du ikke det så ikke jamm tråden med slikt!

cjs

Angrer som bare det at jeg ikke leverte bilen tilbake! Har holdt på i timesvis, dagesvis og ukevis og uttall med mailer og telefoner pga alt dette!
Helt utrolig dårlig kundeservice og når det gjelder levering og salg er det helt stille!
Jeg forstår ikke at Tesla ikke prioriterer å få rettet de feilene som er på nye biler og det i rimelig tid!
På den ene siden sier de at dette ikke gjelder så mange biler som har feil og mangler men på den annen side tyder det på det motsatte når første ledige time er 31.juli og i tillegg har de ikke klart å komme opp med dato for retting av karosseri feil og glasstak!
Skulle vært interessant å få en tilbakemelding fra alle dere som har feil når dere er lovet å få de utbedret?

C_B_

Sitat fra: cjs på onsdag 24. april 2019, klokken 20:56
Angrer som bare det at jeg ikke leverte bilen tilbake! Har holdt på i timesvis, dagesvis og ukevis og uttall med mailer og telefoner pga alt dette!
Helt utrolig dårlig kundeservice og når det gjelder levering og salg er det helt stille!
Jeg forstår ikke at Tesla ikke prioriterer å få rettet de feilene som er på nye biler og det i rimelig tid!
På den ene siden sier de at dette ikke gjelder så mange biler som har feil og mangler men på den annen side tyder det på det motsatte når første ledige time er 31.juli og i tillegg har de ikke klart å komme opp med dato for retting av karosseri feil og glasstak!
Skulle vært interessant å få en tilbakemelding fra alle dere som har feil når dere er lovet å få de utbedret?
Enig i denne og din forrige melding. Er vel en oversikt her inne som viste om folk reg. feil når de fikk bilen. 108 svarte: Var vel 19 med vesentlige mangler og 6 nektet å motta bilen. (Navn: Poll: Hadde din Model 3 feil/mangler ved utlevering?) Mange med feil altså. Jeg har fått rettet de fleste feil 2-3(6-7 stk feil) uker siden, men må til lakkverksted om noen mnd. Stå på kravene og ikke gi deg på noe er min mening. Bilen skal være feilfri selvsagt. De har vel 3 forsøk på å rette feil før du kan kreve heving av kjøpet.

Løytnanten

Sitat fra: cjs på onsdag 24. april 2019, klokken 20:46
Sitat fra: Løytnanten på mandag 22. april 2019, klokken 20:30
Ja, vi bilkjøpere er forskjellige. Jeg aner ikke om min bil har noen av de "manglene" du beskriver, og egentlig kunne jeg ikke bry meg mindre. Den siste setningen din om at alt det tekniske fungerer er det viktigst - for meg. Vi har kjøpt et masseprodusert produkt under utvikling, fra en produsent som er åpen om at inovasjon er viktigere en kvalitet i detaljene. Vi har kjøpt bilen fordi den fremstår som mye bil for pengene - billig. Da kan vi ikke påberope oss kvalitet på RR-nivå.
Merkelig bemerkning fra løytnanten! Jobber du for Tesla? Skulle nesten tro det! Uansett, dette er en tråd for de som har feil og mangler, har du ikke det så ikke jamm tråden med slikt!

Mitt poeng cjs er at det nok er en del Tesla Model 3-kunder som er beheftet med "feil og mangler" ved at de har urealistiske forventninger til produktet de har kjøpt. For den halve millionen vi har betalt får vi markedets beste ytelse, lengste rekkevidde, mest morsomme kjøreegenskaper, mest avanserte digitale løsninger - og 4x4. Hvis man samtidig forventer byggekvalitet på høyde med premium-premium-merker så er det kundens forventninger som er modne for en realitetsorientering.

C_B_

Sitat fra: Løytnanten på onsdag 24. april 2019, klokken 21:34
Sitat fra: cjs på onsdag 24. april 2019, klokken 20:46
Sitat fra: Løytnanten på mandag 22. april 2019, klokken 20:30
Ja, vi bilkjøpere er forskjellige. Jeg aner ikke om min bil har noen av de "manglene" du beskriver, og egentlig kunne jeg ikke bry meg mindre. Den siste setningen din om at alt det tekniske fungerer er det viktigst - for meg. Vi har kjøpt et masseprodusert produkt under utvikling, fra en produsent som er åpen om at inovasjon er viktigere en kvalitet i detaljene. Vi har kjøpt bilen fordi den fremstår som mye bil for pengene - billig. Da kan vi ikke påberope oss kvalitet på RR-nivå.
Merkelig bemerkning fra løytnanten! Jobber du for Tesla? Skulle nesten tro det! Uansett, dette er en tråd for de som har feil og mangler, har du ikke det så ikke jamm tråden med slikt!

Mitt poeng cjs er at det nok er en del Tesla Model 3-kunder som er beheftet med "feil og mangler" ved at de har urealistiske forventninger til produktet de har kjøpt. For den halve millionen vi har betalt får vi markedets beste ytelse, lengste rekkevidde, mest morsomme kjøreegenskaper, mest avanserte digitale løsninger - og 4x4. Hvis man samtidig forventer byggekvalitet på høyde med premium-premium-merker så er det kundens forventninger som er modne for en realitetsorientering.

Folk her inne venter bl.a. månedsvis på verkstedstimer og Tesla innrømmer altså da feilene ved godta deres klage. Synes du kan dempe deg på denne tråden og ikke plage uheldige kunder med å skrive at de ikke er realitetsorientert og urealistiske. 

Motorwatt

Hadde man brukt litt tid på dette forumet, og andre sosiale medier i inn- og utland, før man investerte i en Tesla, så bør ikke noe av dette kommet som en overraskelse. Det er hundrevis av poster om kvalitetsproblemer, forsinkede leveranser, lang venting på service, osv. Dette har pågått i årevis.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cjs

Dette sier Forbrukerkjøpsloven!
1. Selger må tilby utbedring innen rimelig tid
For at selger skal ha sin rett til utbedring i behold, må han tilby utbedring innen rimelig tid. Forbrukerkjøpsloven sier at selgers tilbud må fremsettes "uten opphold", og kjøpsloven sier noe av det samme. Det følger av kjøpsloven at kjøperen selv kan sørge for retting av mangelen i de tilfellene der det vil være urimelig å vente på selgerens retting eller omlevering.
Selgers rett til å foreta utbedring tapes altså dersom utbedring ikke tilbys innen rimelig tid. Det samme gjelder dersom selger avviser kjøperens krav om utbedring.

CJS: Det betyr vel at jeg kan levere bilen til service annet sted og sende regning til Tesla?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA