Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

pberg

Sitat fra: Elmo på torsdag 18. april 2019, klokken 22:03
Sitat fra: Bgulhaugen på tirsdag 16. april 2019, klokken 18:43
Det skremmer meg, å høre at så lite som en ABS føler skal sette bilen så mye ut av spill. Alle andre biler kan fint kjøres med defekt ABS sensor. Kun ABS lampe som vil lyse. Sikker på at det ikke var noe mer? Høres eksternt merkelig ut.
Wheel-speed og ABS sensor er vel ikke bare ABS.
Og selvom bilen meldte at mange sikkerhetssystemer var disabled så var den jo fullt kjørbar.

ABS-føleren måler hjulhastigheten. Det er det den gjør.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Ludde

Sitat fra: Handyman på torsdag 18. april 2019, klokken 22:04
Sitat fra: Ludde på torsdag 18. april 2019, klokken 10:27
Lastet bilen full for å kjøre 350 km til hytta. Skulle lade på en av teslas superladere på veien men til min store fortvilelse greide ikke bilen å kommunisere med laderen. Lyset ved siden av ladeluken lyste mørk blå og den kom seg ikke forbi "ready to charge". Prøvde også andre ladere og reset av bilen. Long story short endte det med at tesla ordnet meg en lånebil for påsken, og en nafbil hentet min og tok den med til nærmeste service senter. Har hatt bilen i under en uke og kjenner nå på den dypeste kjærlighetssorg som jeg håper ikke vil vare i månedsvis  :-\ 
Flere som har opplevd lignende?
Har du testet superlading tidligere, eller var dette første gangen?
Ja. Ladet på samme superlader et par dager tidligere. Ladet også med vanlig stikkontakt 10A samme dag som den ikke ville ta imot superlader.

Model3B

Hadde en feil som ble rapportert når bilen ble hentet. Har dere noen erfaringer om service tid på nye biler? Bilen ble hentet for ca 1 mnd siden og det er stille fra Tesla....

Tom

Sitat fra: Per Erland Nøkleby på fredag 19. april 2019, klokken 12:56
Hadde en feil som ble rapportert når bilen ble hentet. Har dere noen erfaringer om service tid på nye biler? Bilen ble hentet for ca 1 mnd siden og det er stille fra Tesla....
Fikk time 10 dager etter jeg meldte feil.(stavanger)
Ring og bestill time..

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Strøm Tycoon

Fått bilen tilbake fra detailer. Dette (og masse annet rart) kom til syne etter den prosessen.


1000kwh

Sitat fra: model3citizen på søndag 21. april 2019, klokken 14:25
Fått bilen tilbake fra detailer. Dette (og masse annet rart) kom til syne etter den prosessen.


Og hva er det vi skal se?

Klykken

#502
Denne "stripa" eller "filmen" du ser langs døra er nok detailerens sitt verk. Lagt coating? I så fall ikke buffet av tilstrekkelig. Hvis voks, så får du tatt det selv etter en vask.

Vaskestriper o.l. er det på ALLE nye biler. De blir klargjort - ikke polert (annet enn spot hvis det er tydelige defekter), og heller ikke gnukket helt blank og ripefri. Klargjøring er vask, inspeksjon og hurtigspray (quick detailer).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Strøm Tycoon

Ser du ikke de tykke stripene som går fremover og oppover? At det ikke er refleksjoner tenkte jeg var klart nok siden de er synlige både over og under «bretten».

Strøm Tycoon

Sitat fra: Klykken på søndag 21. april 2019, klokken 15:51
Denne "stripa" eller "filmen" du ser langs døra er nok detailerens sitt verk. Lagt coating? I så fall ikke buffet av tilstrekkelig. Hvis voks, så får du tatt det selv etter en vask.

Vaskestriper o.l. er det på ALLE nye biler. De blir klargjort - ikke polert (annet enn spot hvis det er tydelige defekter), og heller ikke gnukket helt blank og ripefri. Klargjøring er vask, inspeksjon og hurtigspray (quick detailer).

I følge han, så kom dette fram ved korrigering og før lakkforsegling (ikke coating) ble lagt på. Det var heller ikke første gang han så det på en Tesla.

Det beste er selvsagt om dette er et overfladisk problem, for å bruke det utrykket. Men han mente dette er under klarlakken.

1000kwh

Sitat fra: model3citizen på søndag 21. april 2019, klokken 15:53
Ser du ikke de tykke stripene som går fremover og oppover? At det ikke er refleksjoner tenkte jeg var klart nok siden de er synlige både over og under «bretten».
Synes det fortsatt er vanskelig å se. Det ser jo ut som om noe kjemikalie eller noe har fått ligge på lakken.

Det var altså ikke synlig før noe "korrigerte" lakken? Er det et firma som har gjort jobben?

Strøm Tycoon

Sitat fra: 1000kwh på søndag 21. april 2019, klokken 16:30
Sitat fra: model3citizen på søndag 21. april 2019, klokken 15:53
Ser du ikke de tykke stripene som går fremover og oppover? At det ikke er refleksjoner tenkte jeg var klart nok siden de er synlige både over og under «bretten».
Synes det fortsatt er vanskelig å se. Det ser jo ut som om noe kjemikalie eller noe har fått ligge på lakken.

Det var altså ikke synlig før noe "korrigerte" lakken? Er det et firma som har gjort jobben?

Ja, gjort av et firma.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

erikf

Sitat fra: Axel på mandag 18. mars 2019, klokken 12:17
Sitat fra: pekle på søndag 17. mars 2019, klokken 20:51
Flere med litt skjev ladeluke?
Jepp. Jeg har samme.
Samme her, men ikke så ille som bildet til pekle.
Har sett mange av disse som er ca like skjeve som min, og det har ikke noen praktisk betydning så vidt jeg kan forstå. Stikker ut en millimeter eller to for mye nede bak, og det er synlig hvis man ser etter, men luken er helt tett uansett.
Har dere prøvd å få det fikset?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Strøm Tycoon

Oppsummering av vår bil, mye av dette ble funnet etter detailing:

Masse riper over alt, nesten alt ble fjernet ved korrigering
Større lakkskade skjult av polering på framskjerm, 90% borte etter korrigering
Stort hakk i bakseteryggen på førersetet
Listen under kanalen på høyre side ikke fastmontert, metallklips satt i klem og lagde hakk i lakken
Gjørmete matter under de løse tekstilmattene
Rester av lim og beskyttelsesplast funnet mange steder
Tapebit med lakk funnet mellom støtfanger og skjerm, kan tyde på etterlakkering
Skjolder under klarlakk på framdør på passasjersiden
For stort gap mellom fremre og bakre dører på passasjersiden
Liten kul under lakken på kanalen på førersiden, ser ut som ett innlakkert sandkorn
Småstein kilt inn i kanalen mellom glasstak og karmen

Ingen tekniske problemer å melde om

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA