Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: Klykken på tirsdag 09. april 2019, klokken 11:11
Fylle luft i dekkene gjør du fint selv på en bensinstasjon. :)

Ikke rart de har kommet med dette.....selv klarte jeg meg meget bra uten dog  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

mexigolf

Skal hente bil om to dager.  Her i Tromsø står bilene oppstilt åpent tilgjengelig, så fant lett min og har gjort en liten pre-inspeksjon:
- Glasstaket er montert noen millimeter (1-2?) off-center.  Det er vel limt med bøttevis av lim, så er dette noe de i det hele tatt kan fikse?  Noen som vet hvor grensa går før man ikke kan bruke takstativ?
- Det var dugg i frontlyktene.  Er dette et problem ut over det kosmetiske?
- Noen millimeter misalignment på to dører.  Dette har jeg hørt de kan fikse på stedet?

nightking

Sitat fra: mexigolf på tirsdag 09. april 2019, klokken 21:18
Skal hente bil om to dager.  Her i Tromsø står bilene oppstilt åpent tilgjengelig, så fant lett min og har gjort en liten pre-inspeksjon:
- Glasstaket er montert noen millimeter (1-2?) off-center.  Det er vel limt med bøttevis av lim, så er dette noe de i det hele tatt kan fikse?  Noen som vet hvor grensa går før man ikke kan bruke takstativ?
- Det var dugg i frontlyktene.  Er dette et problem ut over det kosmetiske?
- Noen millimeter misalignment på to dører.  Dette har jeg hørt de kan fikse på stedet?

Ta en titt her: https://www.tv2.no/a/9652838/

Det er altså ikke noe galt med "dugg" lampene. Og det blir stadig ett større "fenomen" nå som det er LED lys i alt av lamper, som ikke lager varme.

Handyman

Sitat fra: mexigolf på tirsdag 09. april 2019, klokken 21:18
- Glasstaket er montert noen millimeter (1-2?) off-center.  Det er vel limt med bøttevis av lim, så er dette noe de i det hele tatt kan fikse?  Noen som vet hvor grensa går før man ikke kan bruke takstativ?
Fronruter byttes jo i hopetall hver dag, og de er jo også limt med bøttevis med lim.
Bør jo være enklere å løsne og lime et glasstak uten kamera og andre tilkoblinger.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

mexigolf

Supert, da regner jeg med dette går vegen.  Kommer til å be om at vi protokollfører det som er av mangler og at jeg får en kopi, da.

Snart er 22 mnd ventetid over, må si jeg gleder meg!

mexigolf

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 04. april 2019, klokken 20:14
Kobberfett på tube er varmebestandig og noe man bør bruke på bremser, hjulmutter med mer. Dog det går helt fint med en dråpe olje og, bare ikke saus på så det kommer på skivene.

Jeg leste kobbefett (kobbe som i dyret), hørtes veldig snålt ut :)

Thocle

Hentet min nye Model 3 i dag. Fant en knukket bæreposeholder i frunken, samt en skjevhet på et par millimeter i overgang mellom støtfanger og panel ved høyre forhjul. Bilen blir innkalt innen 4 uker for å få dette fikset. karosseriet forøvrig var bra. Forøvrig kunne en kollega fortelle meg at da han skulle overta sin Toyota Prius for noen år siden fant han en sprekk i glasstaket som derfor måtte byttes ut. Feil og mangler er ikke noe som bare skjer med Tesla, men det kan virke som det har gått litt for fort i svingene hos Tesla siste tiden. Når det er sagt, for en bil! Kompakte og gode kjøreskaper. Første 10 mil har vært en nytelse. Ingen knirk eller ulyder. Denne bilen gir meg lyst til å ta store omveier for å få kjørt mest mulig..


ganton

Skjermen gikk i svart mens jeg kjørte idag morges. Skjedde når jeg skulle zoome ut kartet.  :(
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

rlnd

Sitat fra: rlnd på fredag 05. april 2019, klokken 09:07
Da ble bilen tauet, bilen ville ikke kjøre mer, fikk en i3 som erstatning, det var to fine uker  :'(

Da var bilen tilbake igjen, det var visst så enkelt som en løs kobling på 12-volt systemet.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

lerkarls

Har kjørt bilen noen dager nå og kjempefornøyd! Bare mer gøy å kjøre for hver dag og hver oppdatering. :)

Noen få spørsmål:

1. Var en dag det var frost ute og savnet da vindusviskerne bak. Er det noen funksjon som man kan stille inn dette slik at man slipper frosten bak?

2. Spotify: Er det mulig å koble den til sin private spotify? Må man da ha premiumutgaven av spotify?

3. Må man ha autopassbrikke for å slippe bompenger I bilen?

Thocle


Klykken

Sitat fra: lerkarls på torsdag 11. april 2019, klokken 08:58
Har kjørt bilen noen dager nå og kjempefornøyd! Bare mer gøy å kjøre for hver dag og hver oppdatering. :)

Noen få spørsmål:

1. Var en dag det var frost ute og savnet da vindusviskerne bak. Er det noen funksjon som man kan stille inn dette slik at man slipper frosten bak?

2. Spotify: Er det mulig å koble den til sin private spotify? Må man da ha premiumutgaven av spotify?

3. Må man ha autopassbrikke for å slippe bompenger I bilen?
1. Forvarm bilen. Slå på bakrutevarmeren når du setter deg i bilen hvis det fortsatt er frost bak. Ruta er frostfri på kort tid. Frontruta kan du trykke to ganger på tegnet i bilen

2. Ja, scroll helt ned og logg inn.

3. Du bør ha det. Monteres øverst ved speilhuset til høyre.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

lerkarls

Takk for svar. Lurte på en ssk til. Jeg fikk bilen ladet opp til ca 400 km og ser jeg må lade på nytt etter en ukes tid. Kjører vel ca 4 mil PR dag, Dvs 280 km PR uke.

Er det normalt det er et såpass stort overforbruk, spiller mye musikk og har testet funksjonene, eller er det noe rart med batteriet?

Tom

Varming av cupe trekker mye strøm.
+ mye tung høyrefot

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA