Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Rævedilter

Sitat fra: PerBear på fredag 05. april 2019, klokken 07:53
Sitat fra: Fossilbil på fredag 05. april 2019, klokken 07:14
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 04. april 2019, klokken 21:48
Bruk silikonfett på alt som har med bremsercaliper å gjere; kobberpasta (og olje) ødelegger gummien på glidebolter og stempel.

Tull! Kobberpasta brukes selv av verksteder og ødelegger overhodet ikke gummien på hverken stempler eller glidebolter.
Trodde 1 April var på Mandag. :P
Kommer an på gummitypen. HNBR og NBR tåler mineralolje etc. EPDM tåler ikke vanlig olje men er derimot mye mer bestandig mot sol og værforhold brukes derfor mye på synlige steder.

Det er riktig; EPDM gummi brukes på bremser da bremsevæske er alkoholbasert og oljefri og løyser opp vanlig gummi (som på sin side tåler olje). Alle som har skrudd litt meir enn av og på hjula på ein bil veit at det skal brukes spesialfett på calipere og glidere (og det følger med små tuber ofte).

Løytnanten

Den forsto jeg ikke ok67. Jeg fikk også bilen levert på feil hjul og kjører nå unødvendig rundt på vinterdekk. Men jeg får vel ikke nye vinterhjul til høsten?

ok67

Sitat fra: Løytnanten på søndag 07. april 2019, klokken 09:24
Den forsto jeg ikke ok67. Jeg fikk også bilen levert på feil hjul og kjører nå unødvendig rundt på vinterdekk. Men jeg får vel ikke nye vinterhjul til høsten?
Eg har ikkje kjøpt vinterhjula frå Tesla, men frå Tempe dekk. Dei hjula ligg ubrukt i min garasje mens et brukar dei feilleverte hjula frå Tesla/Vianor. Dermed har et nye ubesudla vinterhjul liggande som et truleg ikkje treng å ta fram før til hausten.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Løytnanten

Da forstår jeg ok67. Jeg ender derimot opp med å miste et ellers gratis hjulskift, men lever nok greit med det.

lerkarls

Jeg fikk feilmelding om feil I lufttrykk på venstre fremhjul. Men det star samtidig at venstre hjul har samme bartrykk som de andre hjulene. Noen andre med lignende problemer+

Klykken

Feil på TPMS, kanskje. Hvis det ikke "nullstiller seg" ring Tesla Roadside service og se om de kan se noe i loggene.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ElbilJohn

Lenge siden du fikk bilen?
Slik var det for meg de første dagene, men har ikke hatt feilmelding siden.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Karma

Sitat fra: lerkarls på tirsdag 09. april 2019, klokken 09:20
Jeg fikk feilmelding om feil I lufttrykk på venstre fremhjul. Men det star samtidig at venstre hjul har samme bartrykk som de andre hjulene. Noen andre med lignende problemer+

I dag fikk jeg også feilmelding om lufttrykk i hjul. Har hele tiden tippet at dette vil komme når jeg dro fra Lillestrøm med ny bil, men det kom altså i dag - 2 uker etter henting og nesten nøyaktig etter 50 kjørte mil.

Fikk beskjed om 2,7 bar på to av hjulene og at dette måtte sjekkes. Etter å ha kjørt en stund så gikk de opp til 2,8 bar slik som de andre hjulene, men feilmeldingen gikk ikke bort. Kanskje jeg må kjøre litt til?

Hva tenker dere andre?

1000kwh

Det er bare å fylle luft (likt trykk på alle dekkene) så forsvinner meldinga. Jeg antar at det er noe misvisning inne i bilen som kan gjøre at det tilsynelatende er helt likt trykk.

lerkarls

Takk for svar. Jeg fikk bilen I går, så får la det gå en dag eller to før jeg evt. svinger innom Elon & Co og ber de om å pumpe opp dekkene.

Ellers noen andre spørsmål håper noen kan hjelpe med:
1. Kalenderfunksjon. Jeg har en iphone med kalender via jobb, får ikke til å få frem kalenderen på bilen selv om jeg har pairet telefon og bil (bare kontakter kommer inn).

2. Låsing. Jeg lurte på en praktisk sak når jeg broker mobilen som lås. Opplåsing fungerer helt fint, men da jeg har bilen stående I en carport rett ved huset, så merker jeg at bilen ikke blir last etterpå da mobilen enda er for nærme. Hvordan løser dere dette? Må man logge seg ut av Tesla appen hele tiden etter man kommer hjem eller er det en annen funksjon som kan løse problemet?

Klykken

Fylle luft i dekkene gjør du fint selv på en bensinstasjon. :)

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

trikola

Sitat fra: lerkarls på tirsdag 09. april 2019, klokken 10:58
...

2. Låsing. Jeg lurte på en praktisk sak når jeg broker mobilen som lås. Opplåsing fungerer helt fint, men da jeg har bilen stående I en carport rett ved huset, så merker jeg at bilen ikke blir last etterpå da mobilen enda er for nærme. Hvordan løser dere dette? Må man logge seg ut av Tesla appen hele tiden etter man kommer hjem eller er det en annen funksjon som kan løse problemet?
Litt usikker om jeg forstår problemet. Men du må aktivere walk-away-lock et eller annet sted slik at bilen låses automatisk når du går bort med mobilen. I samme slengen har jeg også slått på et automatisk "honk" slik at jeg hører at den går i lås.
TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

lerkarls

Takk for svar. Jo, jeg har aktivert walkaway lås og honk notifisering, men problemet er at carporten er vegg I vegg ved huset. Bilen tolker dermed ikke at jeg er gått bort fra den, og den forblir ulåst. Litt uheldig situasjon når jeg er oppe med mobilen på og bilen ulåst utenfor...

chargedup

Dersom bilen ikke låser seg av seg selv må du da enten trykke på "lås" i appen (eller skru av blåtann på tlf), bruke kortet som nøkkel eller kjøpe keyfob når den kommer for salg.
Jeg sliter ikke med at den forblir ulåst, men hatt et par tilfeller den har låst seg mens jeg har gått rundt bilen med ladekladden (rundt stolper i betong).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

lerkarls

Ja da virker det som jeg må inn igjen. For meg hjelper det ikke å bruke kortet heller som nøkkel, så lenge mobilen er på og har Teslaappen aktiv så laser den seg automatisk på uansett om jeg har trykket last etc.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA