Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Klykken

Vår i3 har samme tilfelle. Teslaen har jeg dekkhotell på, så der har jeg ikke sett selv.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


EV-FTW

Tenker det er helt normalt, og ikke noe å bekymre seg for. Rust i det området er det på alle biler, selv når de kommer rett av båten. Er bare overflate rust.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

ladov

Har sett det på min også. Er det bryet verdt å gjøre noe med det? Tynt lag med fett kanskje? Har silikonfett(veldig 'lett') og høytemperaturfett(seige saker) og sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farta.. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Ingeniøren

Kobberfett på tube er varmebestandig og noe man bør bruke på bremser, hjulmutter med mer. Dog det går helt fint med en dråpe olje og, bare ikke saus på så det kommer på skivene.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Rævedilter

Bruk silikonfett på alt som har med bremsercaliper å gjere; kobberpasta (og olje) ødelegger gummien på glidebolter og stempel.

Fossilbil

Sitat fra: Rævedilter på torsdag 04. april 2019, klokken 21:48
Bruk silikonfett på alt som har med bremsercaliper å gjere; kobberpasta (og olje) ødelegger gummien på glidebolter og stempel.

Tull! Kobberpasta brukes selv av verksteder og ødelegger overhodet ikke gummien på hverken stempler eller glidebolter.
Trodde 1 April var på Mandag. :P

PerBear

Sitat fra: Fossilbil på fredag 05. april 2019, klokken 07:14
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 04. april 2019, klokken 21:48
Bruk silikonfett på alt som har med bremsercaliper å gjere; kobberpasta (og olje) ødelegger gummien på glidebolter og stempel.

Tull! Kobberpasta brukes selv av verksteder og ødelegger overhodet ikke gummien på hverken stempler eller glidebolter.
Trodde 1 April var på Mandag. :P
Kommer an på gummitypen. HNBR og NBR tåler mineralolje etc. EPDM tåler ikke vanlig olje men er derimot mye mer bestandig mot sol og værforhold brukes derfor mye på synlige steder.
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

BatteriOgFossil

Sitat fra: Fossilbil på fredag 05. april 2019, klokken 07:14
Tull! Kobberpasta brukes selv av verksteder og ødelegger overhodet ikke gummien på hverken stempler eller glidebolter.
Trodde 1 April var på Mandag. :P

Et verksted som fortsatt bruker kobberpasta som smøring ved bremsejobber ville ikke jeg sendt bilen min til.
https://mintex.com/copper-slip-vs-ceratec/?lang=en-gbr

rlnd

Da ble bilen tauet, bilen ville ikke kjøre mer, fikk en i3 som erstatning, det var to fine uker  :'(

2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

BatteriOgFossil

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 04. april 2019, klokken 20:14
Kobberfett på tube er varmebestandig og noe man bør bruke på bremser, hjulmutter med mer.

Edd fra Wheeler Dealers er uenig med deg:
https://youtu.be/dEBx6EsTEkg?t=628

Man skal forøvrig være obs ved smøring av hjulbolter. Det reduserer friksjonen når man skrur til boltene og gjør at man risikerer å trekke til boltene hardere enn spesifikasjonen.

Uneverwalkalone

Tilbakemelding: Skrev for et par uker siden om at bilen ikke ville lade, første forsøk etter henting. Fikk mange meningsytringer ang retur av bilen, bekymringer mht at det ville ta lang tid å få det fikset etc. I mitt tilfelle gikk det imidlertid veldig bra. Hadde lånebil , en flott X, i 2 uker- så var 3´ern reparert (skiftet en defekt kabel til ladeporten) og siden har det funka ; synes vi fikk rask og god service på Tesla Rud.

2 andre ting:

1) Skjermen gikk i svart under kjøring - litt panikk der en liten stund - kjørte inn til siden og googla litt. Etter booting med knappene på rattet har det funka fint. Men en liten uro sniker seg jo inn.

2) Sliter litt med Tesla-appen: blir stående i "waking up"- modus når bilen er parkert / låst. Kobler seg inn når jeg kommer bort til bilen og fungerer også når andre kjører med bilen, dvs når bilen er i drift / åpen. Andre som opplever dette? Har prøvd å av- og reinstallere appen, og har skiftet til nytt passord uten bedring.

hawK

Sitat fra: Uneverwalkalone på fredag 05. april 2019, klokken 09:29
Tilbakemelding: Skrev for et par uker siden om at bilen ikke ville lade, første forsøk etter henting. Fikk mange meningsytringer ang retur av bilen, bekymringer mht at det ville ta lang tid å få det fikset etc. I mitt tilfelle gikk det imidlertid veldig bra. Hadde lånebil , en flott X, i 2 uker- så var 3´ern reparert (skiftet en defekt kabel til ladeporten) og siden har det funka ; synes vi fikk rask og god service på Tesla Rud.

2 andre ting:

1) Skjermen gikk i svart under kjøring - litt panikk der en liten stund - kjørte inn til siden og googla litt. Etter booting med knappene på rattet har det funka fint. Men en liten uro sniker seg jo inn.

2) Sliter litt med Tesla-appen: blir stående i "waking up"- modus når bilen er parkert / låst. Kobler seg inn når jeg kommer bort til bilen og fungerer også når andre kjører med bilen, dvs når bilen er i drift / åpen. Andre som opplever dette? Har prøvd å av- og reinstallere appen, og har skiftet til nytt passord uten bedring.

Ang. punkt 1 så ble det skrevet litt om det tidligere i tråden, men kanskje ikke midt under kjøreturene.. Dette skjedde på første tur etter forrige oppdatering.
Men jeg tror ikke dette er veldig uvanlig med litt bugs i software hos Tesla.. dog litt skummelt med at alt befinner seg på denne ene skjermen.

Punkt 2 kjenner jeg ikke til... fungerer veldig stabilt hos meg (iPhone). Har du sjekket innstillingene i bilen for at det ikke er noe som nekter tilgang fra app når bilen er låst e.l?

Uneverwalkalone



Skjedde på nytt igår; dvs skjermen gikk ikke i svart, men låste seg. Bilen kjørte / funka ellers som før. Etter stopp og booting ok igjen. Må vel få Tesla til å kjøre en fix på software´n eller noe. Eller er det noen her som vet noe man kan gjøre selv?

ok67

Fekk bilen levert med feil hjul, ellers feilfri.

Avbestilet vinterhjula for eit par månadar sidan, men den vart likevel levert på vinterhjul. Køyrer på dei midlertidig til Vianor kallar meg inn for hjulskifte. Mao slepp eg å slite på mine eigne vinterhjul før til hausten.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA