Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

East


RuneW

Den ser vel slik ut i det systemet booter fra en reset? Har du prøvd å resette en gang til?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

LeafSwe

I guess the white border are a display fault, if its permanent
3P+
3SR+

Karma

Ryggekamera går i svart etter at sentry mode er aktivert første gangen. Har prøvd en reboot (som visstnok skal hjelpe), men har ikke fått testet kamera etter dette da jeg måtte parkere og løpe i et møte

Handyman

Fikk sort skjem og reboot i går kveld.
Hadde testet Sentry.
Samme skjedde i dag morges, samt at ryggekameraet var sort. Funket på neste forsøk.
Tyder på nye bugs i versjon 8.4.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

teslapower

Hei. Noen andre med problemer med Tesla App idag?
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Carl Anton Stenling

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

teslapower

TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

rlnd

#383
Bilen min har fremdeles ladeproblemer, etter å ha ladet over natten ville den igjen ikke slippe ladekabel, etter at jeg brukte den manuelle utløseren for pluggen ville ikke bilen kjøre men trodde den fremdeles ladet. Ringte igjen tesla roadside assistance for andre gang som skulle sende en tauebil, men etter en halvtimes venting begynte plutselig bilen å fungere igjen og jeg avbestilte tauebilen.

Skal prøve å kjøre batteriet et stykke ned og lade et alternativt sted over lengre tid i morgen for å utelukke at det er noe galt med det elektriske i huset, har prøvd å lade både AC og DC andre steder uten problemer men da bare i 15 minutt hver.

Noen andre som har vært borti tilsvarende? Se vedlagte bilder, på ingen av disse er ladekabel tilkoblet  :-\
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

ladov

Sitat fra: rlnd på tirsdag 02. april 2019, klokken 22:26
Bilen min har fremdeles ladeproblemer, etter å ha ladet over natten ville den igjen ikke slippe ladekabel, etter at jeg brukte den manuelle utløseren for pluggen ville ikke bilen kjøre men trodde den fremdeles ladet. Ringte igjen tesla roadside assistance for andre gang som skulle sende en tauebil, men etter en halvtimes venting begynte plutselig bilen å fungere igjen og jeg avbestilte tauebilen.

Skal prøve å kjøre batteriet et stykke ned og lade et alternativt sted over lengre tid i morgen, har prøvd å lade både AC og DC andre steder uten problemer men da bare i 15 minutt hver.

Noen andre som har vært borti tilsvarende? Se vedlagte bilder.  :-\
Nja, da min første elbil var helt ny fikk jeg ikke ladet hjemme. Fikk noen fine feilmeldinger..det viste seg etter hvert at ladepunktet var DOA. Kanskje du skal starte med å lade på et annet ladepunkt? Eventuelt la noen andre teste ditt ladepunkt? Hva slags ladepunkt har du?

Hvis bilen går i vranglås igjen ville jeg prøvd å skru den helt av i noen minutter (eget menyvalg).
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

rlnd

Sitat fra: ladov på tirsdag 02. april 2019, klokken 22:34
Sitat fra: rlnd på tirsdag 02. april 2019, klokken 22:26
Bilen min har fremdeles ladeproblemer, etter å ha ladet over natten ville den igjen ikke slippe ladekabel, etter at jeg brukte den manuelle utløseren for pluggen ville ikke bilen kjøre men trodde den fremdeles ladet. Ringte igjen tesla roadside assistance for andre gang som skulle sende en tauebil, men etter en halvtimes venting begynte plutselig bilen å fungere igjen og jeg avbestilte tauebilen.

Skal prøve å kjøre batteriet et stykke ned og lade et alternativt sted over lengre tid i morgen, har prøvd å lade både AC og DC andre steder uten problemer men da bare i 15 minutt hver.

Noen andre som har vært borti tilsvarende? Se vedlagte bilder.  :-\
Nja, da min første elbil var helt ny fikk jeg ikke ladet hjemme. Fikk noen fine feilmeldinger..det viste seg etter hvert at ladepunktet var DOA. Kanskje du skal starte med å lade på et annet ladepunkt? Eventuelt la noen andre teste ditt ladepunkt? Hva slags ladepunkt har du?

Hvis bilen går i vranglås igjen ville jeg prøvd å skru den helt av i noen minutter (eget menyvalg).

Er en Ratio ladestasjon fra elbilhjelpen som har ladet min tidligere egolf i fire år uten problem, det samme skjer om jeg kobler opp teslas egen ladekabel som fulgte med bilen, har prøvd power off og restart etter anmodning fra tesla roadside uten hell.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

ganton

Har sett flere spurt om det uten at jeg har klart å finne svaret her på: Finnes det en mailadresse for å dokumentere feil og mangler? Til service feks. ?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

daktari

Sitat fra: ganton på onsdag 03. april 2019, klokken 08:46
Har sett flere spurt om det uten at jeg har klart å finne svaret her på: Finnes det en mailadresse for å dokumentere feil og mangler? Til service feks. ?
Hvert verksted har sin egen. Eks Rud har Baerum_Service@tesla.com
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

TeslaOsloMod3

Se vedlagte bilder:
http://tinypic.com/r/2u4h3bn/9
http://tinypic.com/r/33yjj8n/9

Hatt bilen i litt over en uke, og la merke til nå som jeg tok av hjulkapslene at det var mye rust i midten av flere felger. Det har omtrent kun vært sol og tørre veier så lenge jeg har hatt bilen.

Normalt eller klagemateriale?

GOS

Sitat fra: TeslaOsloMod3 på torsdag 04. april 2019, klokken 14:08
Se vedlagte bilder:
http://tinypic.com/r/2u4h3bn/9
http://tinypic.com/r/33yjj8n/9

Hatt bilen i litt over en uke, og la merke til nå som jeg tok av hjulkapslene at det var mye rust i midten av flere felger. Det har omtrent kun vært sol og tørre veier så lenge jeg har hatt bilen.

Normalt eller klagemateriale?

Desverre normalt og omtalt tidligere på forumet. Har ikke noe for seg å klage.

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA