Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Lynkjapp

Sitat fra: Genax på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:46
Hentet ny Model 3 idag og har fått varsel om luft i dekkene, greit det for visste at det kom til å komme varsel.
Jeg har kjørt noe over 100km og fullt 3.1 bar i alle dekkene men allikevel så har jeg feil melding. Hva gjør jeg?

Jeg fikk også, som de fleste andre, advarsel om lavt dekktrykk. Det varierte med vær og kjørelengde mellom 42 psi og 39 psi og det var alltid venstre bak som var litt lavere enn de andre. Så jeg fylte opp til 44 psi i alle dekk (og noterte morsomt nok at måleren på bensinstasjonens pumpe var helt enig med bilen, slik at det nå sto 44 psi på skjermen også. Med ett unntak. Bilen sier at høyre bak bare har 42 psi.

Litt usikker på om det kan ha vært jeg som blingset (pumpen var gradert med streker for hver 2 psi) eller om det er måleren i ventilen som ikke viser riktig. Jeg dro ned noen dager etterpå og fylte til 44 psi på høyre bak, men da var utetemperaturen en annen, så høyre bak ligger fortsatt 1-2 psi under de andre hjulene.

Jaja, snart dags å skifte til sommerhjul, og jeg er i hvert fall kvitt varselmeldingen. :)

ganton

I dagslyset fant jeg litt småriper nede på støtfanger høyre side og en ripe i bakre glasstak inne (ser ut som en liten monteringsskade). Førerdøren er krever på kanten mye kraft for å lukkes. Ellers helt topp, bra lakkering under panser og i dørkarmen, glasstak alignment bra.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

ElTor

Så skal kunne være ett ryggelys? Bra jeg ikke har ringt Tesla enda...

Zett

Sitat fra: ElTor på søndag 31. mars 2019, klokken 21:17
Så skal kunne være ett ryggelys? Bra jeg ikke har ringt Tesla enda...

Ja, det skal kun være ett.

ElTor


rlnd

Noen som har hatt utfordringer med hjemme-lading?

Min har plutselig begynt å komme med "Charging interrupted" appen, når jeg går ut til bilen så står det "Car needs service, Unable to charge".

Måtte bruke snoren i bagasjerommet for å løse ut ladepluggen, har prøvd med både hjemmeladeren (Ratio fra elbilhjelpen.no) og Tesla sin mobile connector, får samme melding.

Hører en høy viftelyd foran når dette skjer også, bilen er bare gått 600 og kom hjem fra helgetur til hytta i dag.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

rlnd

Ringte de første gangen det skjedde, da ville ikke bilen kjøre heller, men ved å ta ut USB minnepinne og restart så er den kjørbar. De ba meg ringe igjen om det fortsetter, tenkte å prøve å lade en annen plass i morgen for å se om det samme kommer og teste med hurtiglading.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

arv

Jeg får heller ikke løst ut ladekabel. Må bruke snor i trunk
Twc hjemmelaget går bra, men ccs og type to kabel
Med feilmelding. Står nå hos Teslanord.håper de snart starter med feilretting.
650km
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Autowinder

Kona meldte om skjerm som var svart hele turen på vei til jobben i dag, hun kjente ikke til resetprosedyren. Noen andre merket tilsvarende?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hawK

Sitat fra: Autowinder på mandag 01. april 2019, klokken 10:12
Kona meldte om skjerm som var svart hele turen på vei til jobben i dag, hun kjente ikke til resetprosedyren. Noen andre merket tilsvarende?

Min var også svart en dag i forrige uke (første dag etter fw oppdatering, samt aktivering av sentry).
Men bare bootet den med en gang, så var den normal igjen.

Autowinder

Sitat fra: hawK på mandag 01. april 2019, klokken 12:06
Sitat fra: Autowinder på mandag 01. april 2019, klokken 10:12
Kona meldte om skjerm som var svart hele turen på vei til jobben i dag, hun kjente ikke til resetprosedyren. Noen andre merket tilsvarende?

Min var også svart en dag i forrige uke (første dag etter fw oppdatering, samt aktivering av sentry).
Men bare bootet den med en gang, så var den normal igjen.

Hmm. Fikk FW oppdatering lørdag og satte sentry fra appen i går kveld, så da er det i alle fall et mønster i dette.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

K.M.L

Opplevde at skjerm restartet seg selv rett i etterkant av den siste oppdateringen i forrige uke. Kun den ene gangen, og det var ved en oppstart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

zaltoz

#373
Etterhvert som den største forelskelsen gir seg og bilen har blitt sett i dagslys så ser jeg flere ting å påpeke. Spørsmålet er vel om dette i det hele tatt er mulig å få utbedret i mitt eie.

- Glasstaket er noe skjevt. Dette gjelder også bakover med bakluken/vinduet da pakningen tar borti hydraulikken når bagasjeromluken lukkes.
- Merke i begge lister over bakvinduene, klassisk merke man får når dørene lukkes med vinduene i "lukket"/øverste posisjon
- Masse småriper nede til venstre på fronruten. Vet at bilene leveres med klistremerker festet i dette området fra fabrikk, så åpenbart blitt merker når disse har blitt fjernet. Ripene er kun synlig i skumringslys, så ikke veldig sjenerende i det daglige.
- En liten bulk bak bakre skiltplate. Er nok brukt en for lang skrue i førsteomgang. Ikke "hull" på lakken heldigvis.
- Synes også klarlakken tåler SVÆRT lite. Har alltid brukt clay og voks på mine nye biler, og har ikke vært nødvendig med polering mellom disse stegene. Det er det åpenbart nå dessverre.
Tesla Model 3 LR m/AP

ElbilJohn

Hvilken farge har du?
Det er helt normalt at clay gir marring, og bør ikke gjøres uten at man skal polere etterpå.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA