Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

cjs

#270
Her er et eksempel på glasstak som er "malplassert" på MIN BIL!

cjs

Her er på andre siden, ser dere forskjell?
Du kan ikke vise dette vedlegget.

cjs

#272
Consumer Reports fjerner sin Tesla Model 3-anbefaling – igjen
https://www.tek.no/artikler/consumer-reports-fjerner-sin-tesla-model-3-anbefaling-igjen/458682

Ifølge en Tesla-talsperson så er den store majoriteten av disse problemene allerede blitt korrigert gjennom design- og produksjonsforbedringer, tidligere problemer var rapportert i perioden frem til september 2018 og det sies at det allerede sees en markant forbedring....

Lurer på om de sendte resten av problembilene til Europa for å få til dette?



Fornybarbil



ostokka

Hvor tar dere kontakt for reklamasjon/garanti feil? Ringer Tesla forhandler dere fikk bilen utlevert?
Min ser bra ut, men har en ladeluke som ikke lukkes helt i likhet med flere andre her inne.


alfaalfa

#276
Bare for å mate litt her (og sikkert ekstra lett for meg å si som har et perfekt plassert glasstak): Men om glasstaket deres står en halv cm for mye til den ene siden.. SO WHAT? Ta med dere skyvelær og gå til en hvilken som helst annen bilforretning så vil dere se at ikke alle fossilbiler i hele verden er helt symmetriske ned til minste millimeter heller.

Og hvis du har kjøpt en bil til en halv million - SO WHAT? Det er en helt vanlig pris på en helt vanlig bil i Norge. Virker som folk tror de har kjøpt en Rolls Royce siden de har betalt en halv million for bilen sin..

En bil hvor glasstaket ikke sitter 100% sentrert ned på milimeteren og med swirls i lakken er vel vitterlig hverken reparasjonsobjekt eller bruktbil. Skjerp dere gutter!

Randeboy

Sitat fra: alfaalfa på søndag 24. mars 2019, klokken 20:03
Bare for å mate litt her (og sikkert ekstra lett for meg å si som har et perfekt plassert glasstak): Men alt om glasstaket deres står en halv cm for mye til den ene siden.. SO WHAT? Ta med dere skyvelær og gå til en hvilken som helst annen bilforretning så vil dere se at ikke alle fossilbiler i hele verden er helt symmetriske ned til minste millimeter.

Og hvis du har kjøpt en bil til en halv million - SO WHAT? Det er en helt vanlig pris på en helt vanlig bil i Norge. Virker som folk tror de har kjøpt en Rolls Royce siden de har betalt en halv million for bilen sin..

En bil hvor glasstaket ikke sitter 100% sentrert ned på milimeteren og med swirls i lakken er vel vitterlig hverken reparasjonsobjekt eller bruktbil. Skjerp dere gutter!

Det var litt av en påstand. Du mener en 2019 BMW 3-serie er sammenlignbar med Model 3 med disse horrible kvalitetsfeilene som har blitt avdekket her på forumet? Du får gå på Bimmers å se selv om du finner slikt der.

geirci2

Sitat fra: alfaalfa på søndag 24. mars 2019, klokken 20:03
Skjerp dere gutter!
Heller du som må skjerpe deg:

Iflg. forbrukerkjøpsloven skal en fabrikkny bil være feilfri.

feilfri (adjektiv): som er uten en feil, perfekt, lytefri
flawless (engelsk): being entirely without flaw or imperfection

Om bilen koster kr. 100.000 eller 1.000.000 spiller ingen rolle; det prinsipielle er om bilen er fabrikkny eller ikke.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

alfaalfa

Sitat fra: Randeboy på søndag 24. mars 2019, klokken 20:10


Det var litt av en påstand. Du mener en 2019 BMW 3-serie er sammenlignbar med Model 3 med disse horrible kvalitetsfeilene som har blitt avdekket her på forumet? Du får gå på Bimmers å se selv om du finner slikt der.
Nope. Jeg mener akkurat det jeg skrev over. Les en gang til. Du vil se at jeg ikke nevner 2019 BMW 3-serie en eneste gang. Et glasstak som ikke er sentrert 100% på milimeteren eller swirls i lakken på en ny bil kan vel neppe kalles "horribelt" (i mine øyne).

geirci2

Nei, men da er det heller ikke en fabrikkny bil, og slik jeg forstår det skal alle biler som leveres ut av Tesla disse dager være såkalt fabrikknye - ifølge Tesla.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

alfaalfa

Sitat fra: geirci2 på søndag 24. mars 2019, klokken 20:13
Heller du som må skjerpe deg:

Iflg. forbrukerkjøpsloven skal en fabrikkny bil være feilfri.

feilfri (adjektiv): som er uten en feil, perfekt, lytefri
flawless (engelsk): being entirely without flaw or imperfection

Om bilen koster kr. 100.000 eller 1.000.000 spiller ingen rolle; det prinsipielle er om bilen er fabrikkny eller ikke.
Og her tror jeg du må ta et skritt tilbake å tenke gjennom hva som er feilfritt iflg. forbrukerkjøpsloven. Det er ikke nødvendigvis at hva en detailer anser som feilfritt er det samme som hva som er feilfritt i følge loven. Ikke sikkert du vil få medhold hvis du vil ha prisavslag på en bil på grunn av et støvkorn i lakken. Uten at jeg har lest alt her inne synes det ikke å være noe problem at folk ikke har fått fabrikknye biler.

Når det er sagt er det åpenbart at det er flere som har fått biler som definitivt ikke er feilfrie. Da har Tesla i følge den samme loven anledning til å forsøke å rette feilen. Siden man her har kjøpt over internett kan man også heve kjøpet, hvis man foretrekker det.

Som noen andre har skrevet her, har man kraftig nok lupe finner man feil på alle biler, uansett prisklasse. Det kommer bare an på hvor nøye man ser og hva man anser som feil.

alfaalfa

Sitat fra: geirci2 på søndag 24. mars 2019, klokken 20:19
Nei, men da er det heller ikke en fabrikkny bil, og slik jeg forstår det skal alle biler som leveres ut av Tesla disse dager være såkalt fabrikknye - ifølge Tesla.
Det er direkte feil. En bil kan da komme rett fra fabrikken selv om den har et tak som ikke er montert 100% symmetrisk eller har en ripe i lakken.

geirci2

Da kan du ikke kalle bilen feilfri heller, men bare "ok".

Du er vel den av de som tar imot en iPhone med riper - uten å bry deg så mye om det.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

alfaalfa

Sitat fra: geirci2 på søndag 24. mars 2019, klokken 20:27
Da kan du ikke kalle bilen feilfri heller, men bare "ok".

Du er vel den av de som tar imot en iPhone med riper - uten å bry deg så mye om det.
Jeg har visst ikke klart å få det frem tydelig nok: Hva som kan defineres som feilfri er ikke en absolutt objektiv sannhet, det kommer derimot an på øyet som ser, og i en eventuell tvistesak: hva domstolen mener skal defineres som feilfri. Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde funnet en ripe i iPhonen din hvis jeg bare hadde hatt kraftig nok lupe.

Forøvrig er det et tydelig tegn på at du er tom for argumenter når du begynner å trekke inn hva jeg gjør når jeg tar i mot en iPhone - noe du forøvrig ikke vet noe om :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA