Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Randeboy

Dropp skiltholder og bruk kraftig borrelås.  :) Det ser clean og pent ut.

ZnoopyDog

Dette var en nyttig tråd! Takk til dere som skriver.
Jeg skal selv hente ut en Model 3 på Lillestrøm i morgen, og nå vet jeg langt mer om mulige feil og mangler å se etter.

Skriver her igjen DERSOM jeg oppdager noe. Kommer også til å legge inn mindre ting hvis jeg noterer meg noe.
Krysser fingre nå, men skal sjekke litt nøye tross alt.

Tenker nok å betale og ta imot bilen uansett nærmest i morgen. Heller det, med avtale om retting, enn å reise tomhendt og la seg bli skuffet!
Dette med mindre det da blir helt drøyt det man kommer over, selvsagt :)

PF

Sitat fra: Tafsern på torsdag 21. mars 2019, klokken 18:20
Sitat fra: Randeboy på torsdag 21. mars 2019, klokken 16:59
Nå mente jeg ikke alle de grove feilene som ellers er nevnt her i tråden. Det er uakseptabelt at fabrikken leverer slike biler som det er nevnt her.
Jeg er en detailer selv, og strøken lakk rett fra forhandler har jeg svært sjeldent sett.
30-60 minutter med polering er ikke nok dessverre. Jeg bruker rundt en arbeidsdag på en bil som er helt ny.

Mitt inntrykk er at man sjeldent får polerte og voksede biler fra forhandlere, uansett. Mulig det er annerledes med premium +++. Behandle de på den måten har jeg stort sett måttet gjøre helt selv :)

Var ikke mye beskyttelse på min e-tron, så den gikk rett til en liten runde med maskin. Swirls var det noe av under riktig lys, det er det på alt. Men det er kun de som er ekstremt opptatt av plettfri bil som ville klaget på den svarte Audien jeg fikk nå. Ingen av kompisene mine ville ha reagert, det har jeg gjort på de teslaene jeg har sett som har vært ganske nye. Så det er utentvil en stor forskjell på hva audi leverer ut, kontra tesla.

Og ja, jeg tittet på ett par av de andre bilene som stod klare til utlevering også.

NSBkomfort

Sitat fra: Handyman på torsdag 21. mars 2019, klokken 13:37
Sitat
Disse merkene har sannsynligvis kommet fordi glassene er kjørt helt opp og døren er forsøkt lukket.

Tror du har helt rett

MrBeery

Hentet en LR i Trondheim tidligere denne uken og har oppdaget noen småfeil etter å ha brukt bilen et par dager. Det er en relativt beskjeden ripe på hver dør. På alcantara-trekket på den ene siden og på plast på toppen av døra på den andre. Dette så jeg først etter jeg tok ut bilen pga. sollys. Mistenker at en av ripene kommer av at rute ble skiftet pga. sprekk etter transport (utlevering ble utsatt med et par uker). Tok bilder av dette så raskt jeg oppdaget det.

Bagasjerom er ikke helt justert, slik at det er merkbart ulikt gap på hver av sidene. I tillegg er det et lite gap i mellom dør og framskjerm på førersiden (mener da gap i "tverretningen" av bilen, ikke panelgap "langs bilen").

Ellers er det som de fleste rapporterer skjevt glass og ikke flukt mellom glass på tak og frontrute. Inspiserte et par andre biler da jeg hentet bilen og de så like ut. Finnes det i det hele tatt noen biler som har "perfekt" glass? Opplever en del vindstøy ved moderat hastighet (70 ish).

Har ikke sett noe som helst av skavanker på lakk.

Hvordan ville dere håndtert dette, er det mulig å sende Tesla en email med bilder så det er dokumentert i tilfelle jeg gidder å få de til å fikse noe av dette når leveranserushet har lagt seg? Dette er jo ikke noen store problemer, men man forventer jo at en helt ny bil er strøken. Sett bort fra disse småtingene som må jeg bare si fytti h***** for et produkt dette er!

rlnd

Noen som opplever at ryggekamera bare viser et svart bilde når bilen settes i revers? Har skjedd et par ganger nå, bilde har kommet om jeg har ventet et minutt eller to, men er litt irriterende.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

GOS

#246
Sitat fra: rlnd på fredag 22. mars 2019, klokken 14:29
Noen som opplever at ryggekamera bare viser et svart bilde når bilen settes i revers? Har skjedd et par ganger nå, bilde har kommet om jeg har ventet et minutt eller to, men er litt irriterende.

Skjedd en gang med meg i løpet av den gode måneden jeg har hatt bilen. Prøvd reboot?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

rlnd

Sitat fra: GOS på fredag 22. mars 2019, klokken 14:43
Sitat fra: rlnd på fredag 22. mars 2019, klokken 14:29
Noen som opplever at ryggekamera bare viser et svart bilde når bilen settes i revers? Har skjedd et par ganger nå, bilde har kommet om jeg har ventet et minutt eller to, men er litt irriterende.

Skjedd en gang med meg i løpet av den gode måneden jeg har hatt bilen. Prøvd reboot?

Gjorde det i går, skal se om kommer tilbake i dag.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Lynkjapp

Sitat fra: rlnd på fredag 22. mars 2019, klokken 14:29
Noen som opplever at ryggekamera bare viser et svart bilde når bilen settes i revers? Har skjedd et par ganger nå, bilde har kommet om jeg har ventet et minutt eller to, men er litt irriterende.
Jepp, jeg hadde det samme i går. Oppdaget det da jeg skulle rygge og måtte rygge med sidespeilene isteden. Denne bilen har virkelig usannsynlig dårlig sikt bakover, fordi underkanten av bakvinduet er så høy at selv jeg som er 194 cm ikke ser lysene på bilen bak. Jeg trykket på ryggekamera-ikonet noen ganger mens jeg kjørte og etter noen få minutter var det i gang igjen.

hemi

ryggekamera pleier bli borte ved minusgrader, nå som det har vært varmt en stund har det virket :p

Krede

Vi hentet TM3 i går, og etter alt å bedømme ser den noenlunde OK ut. Skeivt plassert glasstak, men de hevdet at absolutt alle bilene de hadde var på akkurat samme måten (glasset ligger montert mer mot førersetet). Dette kunne man angivelig ringe å prøve å få justert, men det kom til å ta lang tid.

Men - der var veldig mange småriper, samt noe smått i glasset nede til høyre som ikke gikk vekk.
De fleste ripene var ikke dype, men de var enkelt synlige - og mange av de lange. (Særlig mange på panseret). Der var også en som var ganske dyp, som neglen satt godt fast i. Denne var ikke på panseret, men man så den når man åpnet dør til passasjersete fremme.

Ganske sikker på at det meste her (i alle fall panseret) kan "fikses" ved polering, men lurte bare på hva som er akseptabelt og man må fikse selv, og hva man skal kunne kreve at Tesla?

Ellers veldig fornøyd - stort glis på begge to når vi kjørte hjem i går!

geirci2

Hvorfor i all verden skriver du "noenlunde OK ut" (du roper også ut ordet ok!)?

Deretter ramser du opp alle skavankene på bilen, den ene verre enn den andre.
Du vet vel at du kjøper en fabrikkny bil, og ikke en 10 år gammel bruktbil?

Rystende lesing!

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

1000kwh

Sitat fra: geirci2 på lørdag 23. mars 2019, klokken 13:15
Hvorfor i all verden skriver du "noenlunde OK ut" (du roper også ut ordet ok!)?

Deretter ramser du opp alle skavankene på bilen, den ene verre enn den andre.
Du vet vel at du kjøper en fabrikkny bil, og ikke en 10 år gammel bruktbil?

Rystende lesing!
kan jo tenkes at folk har forskjellige krav ;

geirci2

Tja, til rundt kr. 500.000 så er vel ikke kravene så store  8)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Fossilbil

#254
Mandag 25 03 19 kl 10:43.

Personangrep på dette nivå er ikke OK.

Innlegget er slettet.

Moderator

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA